Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CANON 400D vervangen door 60D of 550D ?????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CANON 400D vervangen door 60D of 550D ?????

    momenteel heb ik een canon EOS 400D.
    zou eventueel deze willen vervangen door een 60D of 550 D.
    Maar twijfel of deze invest wel echt een grootte verbetering zal brengen.
    Heeft er al iemand enige ervaringen met deze toestellen ?
    alle tips zijn welkom
    Gebruik het vooral voor Macro, natuur en landschappen, vakantiefoto’s
    groetjes Ingrid


  • #2
    Re: CANON 400D vervangen door 60D of 550D ?????

    Ik zal niet de enige zijn die dit gaat zeggen, maar een nieuw toestel gaat je alleen winst opleveren in snelheid, ISO gebruik, megapixels, snellere opstartijden en meer van dit soort, echte winst en vooruitgang in beeldkwaliteit ga je pas merken indien je goed glas ervoor gaat hebben, hier is echt een zichtbare winst te boeken.

    natuurlijk wordt de beeldkwaliteit beter, maar niet drastisch zoals velen verwachten.
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

    Comment


    • #3
      Re: CANON 400D vervangen door 60D of 550D ?????

      Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
      Ik zal niet de enige zijn die dit gaat zeggen, maar een nieuw toestel gaat je alleen winst opleveren in snelheid, ISO gebruik, megapixels, snellere opstartijden en meer van dit soort, echte winst en vooruitgang in beeldkwaliteit ga je pas merken indien je goed glas ervoor gaat hebben, hier is echt een zichtbare winst te boeken.

      natuurlijk wordt de beeldkwaliteit beter, maar niet drastisch zoals velen verwachten.

      dit glas gebruik ik
      Canon EF S 17-55 mm f/2.8 IS USM, Canon EF 100mm f/2.8 L IS USM Macro, Sigma 18-200 mm
      groetjes Ingrid

      Comment


      • #4
        Re: CANON 400D vervangen door 60D of 550D ?????

        Zelf heb ik de 550D in bezit en een 400D gehad. Persoonlijk vind ik het een merkbaar verschil, vooral merkbaar met de ISO, lichtmeting etc. Ja je gaat er op vooruit, maar of dit voor jou voldoende is kan ik niet oordelen.

        Advies geef ook eens aan welke objectieven je gebruikt. Zelf heb ik enkel ervaring met 400D en 550D in samenwerking met de 24-105 en 70-200. De verschillen merkte ik behoorlijk.

        Verschil kwa beeld kwaliteit tussen de 550D en 60D is marginaal.

        Edit:
        Met het het door jou gebruikte glas zul je zeker verschil merken ;-) (de sigma 18-200 ? )

        Comment


        • #5
          Re: CANON 400D vervangen door 60D of 550D ?????

          Overweeg een 50D tweedehands, zeker een mooie stap qua prestaties en gebruiksgemak. Of de 7D natuurlijk.

          Comment


          • #6
            Re: CANON 400D vervangen door 60D of 550D ?????

            Inderdaad, een beetje geld reserveren om die Sigma 18-200 te vervangen (bv door de EF70-200 f:4)
            Tov de 400D ga je zowel met de 50D als met de 550D een beetje beeldkwaliteit winnen, aan jou de keuze of je voor de filmmogelijkheden gaat of voor het grotere gebruiksgemak, de betere zoeker, meer fps en AF microadjust

            Comment


            • #7
              Re: CANON 400D vervangen door 60D of 550D ?????

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Inderdaad, een beetje geld reserveren om die Sigma 18-200 te vervangen (bv door de EF70-200 f:4)
              Tov de 400D ga je zowel met de 60D als met de 550D een beetje beeldkwaliteit winnen, aan jou de keuze of je voor de filmmogelijkheden gaat of voor het grotere gebruiksgemak, de betere zoeker, meer fps en AF microadjust
              is zeker niet om de filmmogelijkheden te doen, dat is wel bij beide aanwezig
              eender gebruikersgemak en optimaliseren
              die sigma lens gebruik ik niet zoveel meer.
              wat me bij de 60D aanspreekt is het draaibaar schermpje (voor paddo-macro) dan moet je met je hoofd/kin niet zo dicht tegen de grond .
              groetjes Ingrid

              Comment


              • #8
                Re: CANON 400D vervangen door 60D, 550D of 7D en waar ?????

                ben er bijna uit, denk dat ik voor de Canon 7d gaan
                als ik dan toch wil upgraten, dan maar ineens doorgaan.
                maar nu waar ????
                Ben gewend bij Grobet/Antwerpen te gaan, heb daar al mijn grote aankopen gedaan toestel, lenzen) omdat op dat moment er de prijs ook ok was.
                Maar nu voor de Canon 7d niet.
                Ben ook voor de kleine spullen (accessoires) al naar de Konijnenberg geweest, goeie service en vriendelijk.
                Nu bij het vergelijken van de prijs twijfel ik tussen de Konijnenberg/Turnhout of Digicamshop/Antwerpen daar liggen de prijzen niet ver van mekaar, maar heb een beetje schrik voor de service achteraf als er (hopelijk van niet) iets met het toestel is (garantie)
                Bij Grobet laten vallen dat het toestel (7D) bij de Konijnenberg wel iets goedkoper was, in de hoop dat ik daar ook een reductie kreeg en kreeg als antwoord dat ze daar toestellen van de zwarte markt verkopen
                Dan was mijn goesting al over

                Graag jullie ervaring
                groetjes Ingrid

                Comment


                • #9
                  Re: CANON 400D vervangen door 60D, 550D of 7D en waar ?????

                  Da's natuurlijk de 'kleine' middenstander die niet opkan tegen de grote(re) keten.
                  Geen enkel reden om niet bij FKB te bestellen.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: CANON 400D vervangen door 60D, 550D of 7D en waar ?????

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Da's natuurlijk de 'kleine' middenstander die niet opkan tegen de grote(re) keten.
                    Geen enkel reden om niet bij FKB te bestellen.
                    heb jij daar al enige ervaring mee FKB ?
                    groetjes Ingrid

                    Comment


                    • #11
                      Re: CANON 400D vervangen door 60D, 550D of 7D en waar ?????

                      Ik koop al mijn spullen vandaag de dag bij FKB (=fotokonijnenberg) Turnhout.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: CANON 400D vervangen door 60D, 550D of 7D en waar ?????

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Ik koop al mijn spullen vandaag de dag bij FKB (=fotokonijnenberg) Turnhout.
                        bedankt LesC

                        we zullen de maandag dan maar eens een kijkje gaan nemen bij de Konijnenberg
                        groetjes Ingrid

                        Comment


                        • #13
                          Re: CANON 400D vervangen door 60D, 550D of 7D en waar ?????

                          Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
                          bedankt LesC

                          we zullen de maandag dan maar eens een kijkje gaan nemen bij de Konijnenberg
                          De 7D is momenteel "op voorraad" in Turnhout (daarnet nog gecheckt), maar persoonlijk reserveer ik altijd eerst door via het web te bestellen, en te wachten tot ik een z.g. 'reserveringsbon' krijg. Ik woon d'er maar tien minuutjes vandaan, maar kom toch niet graag van een kale reis terug.
                          Als je via het web bestelt, ben je toch niet verplicht om te kopen, mocht je, in de winkel bij het vastnemen van het toestel toch nog door zware twijfels overvallen worden.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: CANON 400D vervangen door 60D, 550D of 7D en waar ?????

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            De 7D is momenteel "op voorraad" in Turnhout (daarnet nog gecheckt), maar persoonlijk reserveer ik altijd eerst door via het web te bestellen, en te wachten tot ik een z.g. 'reserveringsbon' krijg. Ik woon d'er maar tien minuutjes vandaan, maar kom toch niet graag van een kale reis terug.
                            Als je via het web bestelt, ben je toch niet verplicht om te kopen, mocht je, in de winkel bij het vastnemen van het toestel toch nog door zware twijfels overvallen worden.

                            LesC

                            mercikes voor de info, zal morgen anders wel eerst bellen voor vertrek

                            heb dit in een maandblad gezien, voor eventueel mijn paddo's vr op de 7D te zetten
                            Flipbac LCD Multiview Zilver
                            ipv het draaiend scherm van de 60D

                            en dit
                            ExpoDisc 72mm Wit balans filter
                            allebei bij de Konijnenberg te verkrijgen
                            wat denk je hiervan ?
                            groetjes Ingrid

                            Comment


                            • #15
                              Re: CANON 400D vervangen door 60D, 550D of 7D en waar ?????

                              1. Geen ervaring met de Flipbac. Laat het eventueel eens demonstreren in de winkel
                              2. Ik heb zelf een ExpoDisc. Omdat al mijn (belangrijkste) lenzen 77mm zijn, is het de 77mm die ik gekocht had. Moet zeggen: nog onvoldoende gebruikt. SchoonSpikke is de 'promotor' van het ding.

                              Gelukgewenst met te telefoneren. Soms raak je erdoor, vaak ook niet. Heb de ervaring dat ze niet zo vlug opnemen als het druk is.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X