Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Start thuis studio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Start thuis studio

    Graag heb ik van de studiogebruikers wat tips.
    Binnenkort ga ik verhuizen en komt een eigen studio eindelijk in zicht met de volgende afmetingen 5,15x3,50.

    Nu heb ik al wat rondgekeken en heb het idee dat goedkoop in veel gevallen duurkoop is.
    Nou heb ik ook niet even €2000.- of meer te besteden maar moet het in eerste instantie doen met ongeveer € 700.- dit is dan voor een hele fitsset. Achtergronddoeken ed. heb ik natuurlijk ook nodig maar dat hoeft niet van dat bedrag.

    Nu hoor ik altijd veel lof over Elinchrom, is onderstaand setje dan ook iets om over na te denken of is het niet toereikend? In eerste instantie zal ik de studio gaan gebruiken voor portretten en misschien wat honden fotografie proberen.

    Onderstaande setjes even opgezocht, is dit een optie of kan ik beter gaan voor een b merk met meer vermogen :S


    Elinchrom D-LITE 4 It - To Go Set Complete Flitsset 400 watt/sec
    • - 2x Elinchrom D-Lite 4 (200 Ws)
    • - 2x Beschermdop
    • - 1x Skyport Eco Transmitter
    • - 1x Portalite Softbox 53 x 53cm
    • - 1x Portalite Softbox 66 x66 cm
    • - 2x Statieven met Tas
    • - 1x Tubebag

    €754.-

    Falcon Eyes Studioflitsset TEK2400A
    • - 2 x Flitser TE-400A
    • - 2 x Statief W805, 2.4 meter hoog
    • - 2 x Softbox 60x80cm
    • - 2 x Standaard reflector
    • - 2 x Beschermdop
    • - Instellamp 150w (E27)
    • - Flitsbuis
    • - Flitssynchonisatiekabel
    • - Netvoedingkabel
    • - Extra zekeringen

    €599.-

    Bowens Gemini 400/400 UM/UM Kit (BW4717)
    • - 2x Gemini 400Ws
    • - 2x Licht statieven
    • - 2x Zilver/wit paraplu (90cm)
    • - 2x 120° Wide-angle Paraplu reflectors
    • - 2x Flits buizen
    • - 2x Modeling Lampen
    • - 2x Stroom kabel
    • - 1x Sync kabel
    • - 1x Canvas draagtas

    €679.-
    Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

  • #2
    Re: Start thuis studio

    Ik volg het topic ook want zou ook graag een elinchrom setje aanschafffen. Prijs bij studio73 is wel lager dacht rond de 680 euro.
    Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

    Comment


    • #3
      Re: Start thuis studio

      Ik zou de FE set sowieso al af laten vallen.

      FE heeft als grote nadeel, voor mij althans, de beperkte beschikbaarheid aan modifiers. Je zit vast een FE.

      Bowens is een goed merk en heeft als voordeel dat er veel third party modifiers voor te krijgen zijn, kijk maar eens op ebay...meer dan genoeg te vinden.

      Elinchrom is uiteraard ook erg goed. Voordeel van die set is dat je meteen een goede betrouwbare trigger hebt. Nadeel is het lagere vermogen, ahoewel je met 200 Ws in die studio ruimte wel toe moet komen. Helemaal als je, zoals ik, een camera hebt met base ISO 200 (Nikon D700 bijv.)

      Vergeet je ook niet aan een goede lichtmeter te denken? Die kan ook nog wel eens een flinke hap uit je budget nemen.
      Mijn objectieven zijn all round...

      Comment


      • #4
        Re: Start thuis studio

        Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
        Ik zou de FE set sowieso al af laten vallen.

        FE heeft als grote nadeel, voor mij althans, de beperkte beschikbaarheid aan modifiers. Je zit vast een FE.

        Bowens is een goed merk en heeft als voordeel dat er veel third party modifiers voor te krijgen zijn, kijk maar eens op ebay...meer dan genoeg te vinden.

        Elinchrom is uiteraard ook erg goed. Voordeel van die set is dat je meteen een goede betrouwbare trigger hebt. Nadeel is het lagere vermogen, ahoewel je met 200 Ws in die studio ruimte wel toe moet komen. Helemaal als je, zoals ik, een camera hebt met base ISO 200 (Nikon D700 bijv.)

        Vergeet je ook niet aan een goede lichtmeter te denken? Die kan ook nog wel eens een flinke hap uit je budget nemen.
        Bedankt voor de tips sofar! Ja vroeg me ook af of het met een 200Ws voldoende zou zijn. Ik moet het gaan doen met een 50D. Bij de set van Bowens kom je al uit op 2 x 400...

        Al zijn andere goede sets ook welkom al aanraders

        De Elinchrom D-LITE 4 It - To Go Set is trouwens ook 400Ws en heb ik bij factoryprices gevonden voor €625.- hij is alleen nergens voorradig.
        Last edited by lander; 14 december 2010, 15:21.
        Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

        Comment


        • #5
          Re: Start thuis studio

          Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
          Nadeel is het lagere vermogen, ahoewel je met 200 Ws in die studio ruimte wel toe moet komen.
          +1 voor het lagere vermogen... ik fotografeer ook wel eens in een kleinere studio 6m op 3m5 en heb daar 600W lampen tot m'n beschikking en dat is een absolute ramp... veel te veel power!!
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Start thuis studio

            Omwille van (budget en) beperkte ruimte heb ik zelf (bewust) gekozen voor 300W lampen en ik beklaag me dat zeker niet. Die staan amper vollen bak.
            Dus met 400W kom je zeker toe in de ruimte die je aangeeft. Wat is de hoogte, want ik vind dat eigenlijk ook wel een belangrijke parameter. Als je bv. met softboxen en grotere modifiers gaat werken dan heb je al snel wat hoogte nodig. Ik merk dat dat meestal mijn grootste beperking is.
            Al doende leert men...

            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Start thuis studio

              Hallo bedankt voor jullie reacties, ook gezien de reviews die ik nog hier en daar gelezen heb is de Elinchrom D-LITE 4 It set voor mij afdoende.

              Wat betreft de hoogte, dat is inderdaad nog interessant, ik vermoed dat dit 2.40m is dus niet al te hoog. Zeker iets om rekening bij te houden bij de aanschaf van materiaal.

              Nog een ander dingetje, zijn deze 2 x 400Ws flitsers genoeg om ook de achtergrond uit te lichten? Of is het mooier om voor de achtergrond nog een bijv. 200Ws flitser bij te plaatsen?
              Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

              Comment


              • #8
                Re: Start thuis studio

                best een (of twee) extra flitser voor de achtergrond
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                Comment


                • #9
                  Re: Start thuis studio

                  Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                  best een (of twee) extra flitser voor de achtergrond
                  en 't hoeven geen dure te zijn YN460 of 560 als slave voldoen ruimschoots
                  nikon stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: Start thuis studio

                    Waar heb je deze prijzen bekeken? Ik ben ook aan het twijfelen tussen de Elinchrom en de Bowens.
                    Ik heb reeds PocketWizards als triggers...
                    Andy Lemaire

                    andylemaire.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Start thuis studio

                      Oorspronkelijk geplaatst door andylemaire Bekijk bericht
                      Waar heb je deze prijzen bekeken? Ik ben ook aan het twijfelen tussen de Elinchrom en de Bowens.
                      Ik heb reeds PocketWizards als triggers...
                      Prijzen:

                      Blijf op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in de fotografiewereld. Lees onze informatieve blogartikelen.



                      Beide op voorraad
                      Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

                      Comment


                      • #12
                        Afgelopen woensdag d-lite 400 to go besteld en donderdag in huis. Terwijl half Nederland op zijn gat lag zorgde fotoflits.nl voor deze perfecte service. Voor net geen € 700,00.
                        Setje voorzien van 2 lampen, 2 softboxen 66 cm, 2 statieven, transmitter en bijbehorende tassen, dvd en umbrella reflector. Weekje vakantie om te gaan uitvinden hoe alles werkt. 

                        'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                        Comment


                        • #13
                          Re: Start thuis studio

                          Oorspronkelijk geplaatst door nikonias Bekijk bericht
                          Afgelopen woensdag d-lite 400 to go besteld en donderdag in huis. Terwijl half Nederland op zijn gat lag zorgde fotoflits.nl voor deze perfecte service. Voor net geen € 700,00.
                          Setje voorzien van 2 lampen, 2 softboxen 66 cm, 2 statieven, transmitter en bijbehorende tassen, dvd en umbrella reflector. Weekje vakantie om te gaan uitvinden hoe alles werkt. 
                          Cool! Ben benieuwd naar je bevindingen. Hoe groot is je studioruimte?
                          Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

                          Comment


                          • #14
                            Haha, wil je niet weten. 6 lang, 3,5 breed en 2,6 hoog. Niet echt huge, het blijft een garage, maar wanneer ik later groot ben...!

                            Bedoeling is eerst te wennen aan alle instellingen en alles te leren over licht. Daarna meer naar inetrieur en bedrijfspresentaties.

                            Ik zal je updaten aan het eind van de week over mijn vorderingen.

                            'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                            Comment


                            • #15
                              Re: Start thuis studio

                              Ivm die Elinchrom set, is dat genoeg voor een full body shot met een grote rechthoekige softbox (dus met 1 lamp van 200W)?
                              Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

                              Comment

                              Working...
                              X