Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kantelmoment

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kantelmoment

    Nog eentje uit de Breemeersen.



    update met wat minder voorgrond en gebruik gemaakt van de tips die gegeven werden

    Last edited by mortierke; 14 december 2010, 18:30.
    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

  • #2
    Re: Kantelmoment

    wel mooi maar, voor mij een beetje tè veel voorgrond.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Kantelmoment

      weer een hele mooie.....
      na het lezen van Bouk's zn opmerking, dacht ik ja.. hij heeft wel een punt... maar zoals gezegd verder vind ik alles prachtig..

      Comment


      • #4
        Re: Kantelmoment

        enig mooi
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

        Comment


        • #5
          Re: Kantelmoment

          mooi geheel!

          prima kleuren. eentje om langer naar te kijken
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Kantelmoment

            Mooi kleurenpallet.
            Als ik 1 puntje van kritiek mag toewijzen dan is het de doffe schijn van de zon reflectie op het water.Ik mis daar toch telkens weer wat levendigheid..Het lijken wel kleur vlekken zonder detail..
            Op de voorgrond in het riet of gras zie je ook een steeds terugkomend euvel en dat zijn de rode accenten op de tipjes of uiteinden van de halmen..Dit komt volgens mij door het tonemappen en centreren van 3 blends van de beelden in Photomatics.Dat zijn gebieden die niet alle kleurpixels omvatten en een overpunch in HDR...
            Maar voor de rest is deze ook weer uitstekend opgebouwd..met voor mij veel informatie waardoor ik wat langer kijk.
            Ik zou toch eens proberen voor een iets mildere gesatureerde tonemapping te gaan waardoor het geheel wat natuurlijker gaat uit zien.
            Das mijn persoonlijke mening en geen statement.
            Er zullen veel voorstanders zijn die deze mening niet delen...
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #7
              Re: Kantelmoment

              Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
              ..........

              Ik zou toch eens proberen voor een iets mildere gesatureerde tonemapping te gaan waardoor het geheel wat natuurlijker gaat uit zien.
              yep...mee eens.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Kantelmoment

                Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                Mooi kleurenpallet.
                Als ik 1 puntje van kritiek mag toewijzen dan is het de doffe schijn van de zon reflectie op het water.Ik mis daar toch telkens weer wat levendigheid..Het lijken wel kleur vlekken zonder detail..
                Op de voorgrond in het riet of gras zie je ook een steeds terugkomend euvel en dat zijn de rode accenten op de tipjes of uiteinden van de halmen..Dit komt volgens mij door het tonemappen en centreren van 3 blends van de beelden in Photomatics.Dat zijn gebieden die niet alle kleurpixels omvatten en een overpunch in HDR...
                Maar voor de rest is deze ook weer uitstekend opgebouwd..met voor mij veel informatie waardoor ik wat langer kijk.
                Ik zou toch eens proberen voor een iets mildere gesatureerde tonemapping te gaan waardoor het geheel wat natuurlijker gaat uit zien.
                Das mijn persoonlijke mening en geen statement.
                Er zullen veel voorstanders zijn die deze mening niet delen...
                Dat zijn goeie tips om rekening mee te houden en uit te proberen alleszins.
                Het is inderdaad niet makkelijk om die rode accenten onder controle te houden bij gebruik van photomatix en om die reden probeer ik steeds meer een manuele blend als het mogelijk is. Hier was er ietsje teveel gedetailleerde info in de foto om tot een goed resultaat te komen met mijn tot nu toe nog beperkte kunde met manuele blend ('k heb het wel geprobeerd )
                En eigenlijk zou een manuele blend altijd de eerste keuze moeten zijn wegens de soms wat vlakke kleuren die photomatix geeft als resultaat (vandaar ook dat ik wat meer saturatie gebruikt heb, misschien ietsje teveel).
                De vlakke kleuren op het water zijn waarschijnlijk te wijten aan het feit dat het water bevroren is en daardoor een wat vlakkere weerspiegeling geeft. Het is op de foto wel niet echt te zien dat het water bevroren is...
                Bedankt voor de tips in ieder geval, ik ga nog wat oefenen met manuele blends
                vriendelijke groeten, Kurt
                Mijn foto's
                Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                Comment


                • #9
                  Re: Kantelmoment

                  Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
                  Dat zijn goeie tips om rekening mee te houden en uit te proberen alleszins.
                  Het is inderdaad niet makkelijk om die rode accenten onder controle te houden bij gebruik van photomatix en om die reden probeer ik steeds meer een manuele blend als het mogelijk is. Hier was er ietsje teveel gedetailleerde info in de foto om tot een goed resultaat te komen met mijn tot nu toe nog beperkte kunde met manuele blend ('k heb het wel geprobeerd )
                  En eigenlijk zou een manuele blend altijd de eerste keuze moeten zijn wegens de soms wat vlakke kleuren die photomatix geeft als resultaat (vandaar ook dat ik wat meer saturatie gebruikt heb, misschien ietsje teveel).
                  De vlakke kleuren op het water zijn waarschijnlijk te wijten aan het feit dat het water bevroren is en daardoor een wat vlakkere weerspiegeling geeft. Het is op de foto wel niet echt te zien dat het water bevroren is...
                  Bedankt voor de tips in ieder geval, ik ga nog wat oefenen met manuele blends
                  Hoi Kurt,

                  Ik heb eens even aan je opname gesleuteld en een beetje een persoonlijke draai gegeven aan het ijs..en de stippeltjes.
                  Als je wil haal ik hem weg hoor...

                  Klik.
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kantelmoment

                    Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                    Hoi Kurt,

                    Ik heb eens even aan je opname gesleuteld en een beetje een persoonlijke draai gegeven aan het ijs..en de stippeltjes.
                    Als je wil haal ik hem weg hoor...

                    Klik.
                    Laat maar staan hoor
                    De kleuren zijn inderdaad een stuk levendiger en er zit meer detail in het ijs, je ziet zelfs dat het ijs is (met viveza gedaan?)
                    vriendelijke groeten, Kurt
                    Mijn foto's
                    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kantelmoment

                      Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
                      Laat maar staan hoor
                      De kleuren zijn inderdaad een stuk levendiger en er zit meer detail in het ijs, je ziet zelfs dat het ijs is (met viveza gedaan?)
                      Neen met Tonal contrast in Effects pro.
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kantelmoment

                        Je blijft de mooie aaneen rijgen Mortierke.
                        En nog ne late maar wel gemeende dikke proficiat voor je HOF foto.
                        Groetjes

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kantelmoment

                          Ik vind het ook terug een mooie en ik sluit me aan bij bouk wat de voorgrond betreft.
                          De voorgrond in de linkerhoek plaatsen zou ervoor zorgen dat de boom voor de zon kwam liggen. toch knap hoor
                          Groeten!

                          500px / Facebook

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kantelmoment

                            Ik heb een update geplaatst die rekening houdt met de heel nuttige tips die gegeven werden. De HDR is nog eens met Photomatix gemaakt maar met andere settings die de kleuren wat natuurlijker houden. Daarna werden er nog wat kleine aanpassingen gedaan met 2 filters van NIK software. Uit het resultaat heb ik een crop gemaakt met wat minder voorgrond.
                            Hopelijk valt alles in de smaak
                            vriendelijke groeten, Kurt
                            Mijn foto's
                            Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kantelmoment

                              Kurt,
                              ik vind de update te helder. Kijk eens naar de schaduwzijde van die boomstam, die verlicht is als bij klaarlichte dag. Dit komt niet natuurlijk over bij zo'n tegenlichtopname.
                              Je mag detail zijn, maar niet onnatuurlijk veel. Door het tegenlicht wordt je in werkelijkheid ook verblind, en kan je die boom nooit zo fel opgelicht zien...

                              Voor mij de originele, maar ben wel akkoord met de opm van Pascal over de dofheid van de reflectie op het ijs.
                              www.damafoto.be
                              Facebook Damafoto

                              Comment

                              Working...
                              X