Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stel dat...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • stel dat...

    ... ik weet dat sommigen onder jullie dit soort topics haten. Voor hen, ga naar de koelkast, server jezelf een heerlijke Martini en relax, voor de anderen heb ik een leuke "wat als' en 'denk je':
    Wat als , in de volgende generatie camerera"s, Nikon de MP's weet te evenaren van Canon en Canon de AF en low ISO weet te evenaren van Nikon, denk je dan dat de perfecte camera te koop is?

  • #2
    Re: stel dat...

    Er zal later altijd wel een camera uitkomen die nog beter is, en dan kan je terug naar de winkel als je altijd de beste wil...

    De fabrikanten hebben er geen voordeel bij om "de perfecte camera" te maken, want dan krijgen ze later geen nieuwe camera's meer verkocht.
    Bij elke "upgrade" wordt een camera wat beter, maar meestal merk je het verschil pas goed als je een paar generaties overslaat.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: stel dat...

      Oorspronkelijk geplaatst door Jatich Bekijk bericht
      ... ik weet dat sommigen onder jullie dit soort topics haten. Voor hen, ga naar de koelkast, server jezelf een heerlijke Martini en relax, voor de anderen heb ik een leuke "wat als' en 'denk je':
      Wat als , in de volgende generatie camerera"s, Nikon de MP's weet te evenaren van Canon en Canon de AF en low ISO weet te evenaren van Nikon, denk je dan dat de perfecte camera te koop is?
      Juist een pint uit de frigo gehaald. Nogal kort door de bocht om MP en ISO als perfecte (juk reclametaal) camera te beschouwen. Louter kwantitatief argument.

      Nerdi (gebruik zowel een Nikon voor de iso als een canon voor de Mp )
      Last edited by Nerdifant; 13 december 2010, 21:49.
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

      Comment


      • #4
        Re: stel dat...

        neen .... maar stel dat ze een veel groter dynamisch bereik krijgen ... dan weer wel

        Comment


        • #5
          Re: stel dat...

          Volgens mij ontlopen de MP's elkaar niet zo veel.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: stel dat...

            Oorspronkelijk geplaatst door Jatich Bekijk bericht
            ... ik weet dat sommigen onder jullie dit soort topics haten. Voor hen, ga naar de koelkast, server jezelf een heerlijke Martini en relax, voor de anderen heb ik een leuke "wat als' en 'denk je':
            Wat als , in de volgende generatie camerera"s, Nikon de MP's weet te evenaren van Canon en Canon de AF en low ISO weet te evenaren van Nikon, denk je dan dat de perfecte camera te koop is?
            Neen, zeker niet.
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

            Comment


            • #7
              Re: stel dat...

              Ik denk dat we ooit s'nachts zullen fotograferen zonder flash, dat de camera een hogere DR zal hebben dan het menselijke oog en wie weet zullen we ooit door muren fotograferen (jezus, wat ben ik aan het denken).
              Dat is echter niet voor morgen.
              Wat morgen dan wel betreft: Nikon liep jaren achter de feiten aan en heeft daarna een geweldig inhaalmanoeuvre gedaan. Canon ziet z'n opperheerschappij bedreigd en gaat straks een stapje verder. Nikon zal opnieuw volgen... Ondertussen, vandaag dus, is het niveau al zodanig hoog dat ook profs naast Hassy's of als back-up camera prosumer toestellen gebruiken omdat deze zo verdomd goed zijn.
              Ik weet niet wat we mogen verwachten, maar het zal dicht bij de perfectie zijn.
              Kijk naar de 35mm films, op het laatst werden ze altijd wel een ietsjes(pietjes) beter, maar wie kon echt nog het verschil zien?

              Comment


              • #8
                Re: stel dat...

                Oorspronkelijk geplaatst door Jatich Bekijk bericht
                Ik denk dat we ooit s'nachts zullen fotograferen zonder flash, dat de camera een hogere DR zal hebben dan het menselijke oog en wie weet zullen we ooit door muren fotograferen (jezus, wat ben ik aan het denken).
                Dat is echter niet voor morgen.
                Wat morgen dan wel betreft: Nikon liep jaren achter de feiten aan en heeft daarna een geweldig inhaalmanoeuvre gedaan. Canon ziet z'n opperheerschappij bedreigd en gaat straks een stapje verder. Nikon zal opnieuw volgen... Ondertussen, vandaag dus, is het niveau al zodanig hoog dat ook profs naast Hassy's of als back-up camera prosumer toestellen gebruiken omdat deze zo verdomd goed zijn.
                Ik weet niet wat we mogen verwachten, maar het zal dicht bij de perfectie zijn.
                Kijk naar de 35mm films, op het laatst werden ze altijd wel een ietsjes(pietjes) beter, maar wie kon echt nog het verschil zien?

                Beste,


                De inhoud telt, niet de techniek. Ik maak 500Mb fotos die scherp zijn onder een microscoop. alleen tis niet digitaal.

                YMMV, Nerdi
                NB. mijn perfecte camera ziet er echt anders uit als die portables die toevallig fotos (sic) kunnen maken. Ik blijf stellen dat we in 2020 geen (electronische) fotocameras meer hebben.

                Dodge this.... N
                Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                Comment


                • #9
                  Re: stel dat...

                  Tja, wat is het nut van meer resolutie en DR als je het verschil enkel nog kan zien op 100% ? (=pixel-peepen)
                  Zowel onze schermen als onze prints kunnen niet de resolutie en DR halen van wat onze cameras kunnen, dus zitten we al over de limiet van wat nuttig is.

                  Comment


                  • #10
                    Re: stel dat...

                    Maar ook de DR van schermen en printers zal in toekomst verbeteren... niet?
                    Canon eos 50D - tamron 17-50mm f/2.8 sp di ii vc - Sony RX100 (eerste generatie)

                    Comment


                    • #11
                      Re: stel dat...

                      Van de schermen misschien, maar vd printers...'t is niet enkel vd printer (inkt) afhankelijk maar ook vh papier, en hoe ze de "resolutie" van papier zullen verbeteren...?
                      Barietpapier is alvast beter dan gewoon fotopapier, maar verder...?

                      Comment


                      • #12
                        Re: stel dat...

                        volgens mij zijn de verschillen die de TS aanhaalt tussen canon en nikon camera's zo goed als onbestaande. ik weet niet hoe het bij prof camera's van de merken zit, maar bij de 'lagere' modellen zit hier niet zoveel verschil in. toch als je camera's in dezelfde klasse vergelijkt.

                        het grootste verschil tussen canon en nikon is hun naam en logo volgens mij

                        Comment


                        • #13
                          Re: stel dat...

                          Printer, schermen, papier. Het heeft er allemaal iets mee te maken maar doet hier niet terzake. Het oog ziet veel meer dan wat de beste sensor/lens combinatie kan trekken. Je moet echt niet pixel-peepen om te zien dat een camera moeite heeft in donkere of contrastrijke omstandigheden. De stelling in mijn OP dat als de sterke punten van Canon en Nikon gekoppeld worden dit tot een perfect toestel zou leiden is natuurlijk erg kort door de bocht. Maar uiteindelijk streven alle fabrikanten hetzelfde doel na en zullen ze elk via hun eigen weg tot een vergelijkbaar resultaat komen. Er komt een dag dat we op foto's die we tijdens een donkere nachtwandeling of op een zonnige dag nemen details zullen zien die voor het oog niet zichtbaar waren.

                          Comment


                          • #14
                            Re: stel dat...

                            Nutteloze discussie.

                            De perfecte camera zal nooit bestaan, simpel weg omdat we allemaal verschillend zijn en bijgevolg perfectie voor iedereen iets anders is.

                            Comment


                            • #15
                              Re: stel dat...

                              Natuurlijk zal de perfecte camera nooit bestaan, Black B@ndit geeft hier al een goede reden voor. Maar schenk jezelf een lekkere Martini in, invictuss66, en laat het je smaken.

                              Comment

                              Working...
                              X