Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compactcamera: Olympus fe-4030,4050,5040 of 5050?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compactcamera: Olympus fe-4030,4050,5040 of 5050?

    Beste leden,

    Ik zou graag wat adviezen willen hebben bij een keuze voor een compactcamera. Ik heb zelf momenteel al 2 jaar een panasonic lumix dmc-lz10, maar die toont al een tijdje kuren. Verder heb ik ook een spiegelreflex canon d3000. Maar irritant om die overal naartoe mee te nemen waar een simpele compactcamera al voldoende zou zijn.
    Ik heb eerder een canon en olympus compactcameras gehad, en heb de beste ervaringen met de olympus (camedia) camera. Daarom zou ik graag weer een olympus willen kopen. En heb daar een paar adviezen bij nodig want ik kom niet echt uit wat de verschillen zijn tussen de camera's van olympus. Kort gezegd, ik weet niet veel over camera's..

    Ik zou minimaal 12 mp willen hebben. Hoe meer hoe beter. Minimaal 4x optische zoom, hier geldt ook hoe meer hoe beter. Niet al te duur, mijn budget is ongeveer €100,-
    En het liefst een compact dun model. Ik hoop dat jullie mij erbij kunnen helpen

  • #2
    Beste leden,
    Heeft niemand advies voor mij? Ik heb zsm een camera nodig. Als iemand mij een ander merk en type kan aanraden onder de 120€ dan ben ik ook blij. Alvast bedankt

    Comment


    • #3
      Re: Compactcamera: Olympus fe-4030,4050,5040 of 5050?

      Hoi Naj, als je een ietsie meer kunt investeren, dan kan ik je de μ-5010 aanraden. Die moet je normaal kunnen scoren voor 139,- (gezien in Media Markt Antwerpen) 14 MPix, 5x Optische Zoom, beeldstabilisatie, 1 MB intern geheugen, USB lader en zels filmen in HD. Een aanrader.

      Anders kan je gaan voor de FE-4030. Beeldkwaliteit is het zelfde, aleen verlies je de beeldstabilisatie en HD video...

      Zeker niet slecht!
      http://www.digifotofreak.nl

      Comment


      • #4
        Re: Compactcamera: Olympus fe-4030,4050,5040 of 5050?

        Oorspronkelijk geplaatst door Naj85 Bekijk bericht
        Verder heb ik ook een spiegelreflex canon d3000.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto
          Hoi Naj, als je een ietsie meer kunt investeren, dan kan ik je de μ-5010 aanraden. Die moet je normaal kunnen scoren voor 139,- (gezien in Media Markt Antwerpen) 14 MPix, 5x Optische Zoom, beeldstabilisatie, 1 MB intern geheugen, USB lader en zels filmen in HD. Een aanrader.

          Anders kan je gaan voor de FE-4030. Beeldkwaliteit is het zelfde, aleen verlies je de beeldstabilisatie en HD video...

          Zeker niet slecht!
          Hoi Marc,

          Bedankt voor je advies. Ik heb een paar revieuw over die camera gelezen, er wordt door sommigen gezegd dat de foto's niet zo scherp zijn, en dat het tegenvallend is tov ouwe olympus camera's

          Ik overweeg om misschien een ander merk te nemen. Het is voornamelijk om foto's te maken van mijn kinderen. Ik hou er ook van om af en toe foto's te maken van de natuur, zonsondergang en macro's

          Beeldstabilisatie is dan wel belangrijk, en minimaal 12 mp. Groothoeklens en minimaal 4x optische zoom. Ik zou liever 14 mp willen hebben, hd video hoeft niet perse want ik heb al een iphone 4 en een full hd camcorder. Wat ik wel belangrijk vind is een dunne camera. Heb jij misschien advies, aanraders?
          Of iemand anders?

          Ik denk momenteel aan een nikon s3000 of een canon ixus 105
          Alle tips zijn welkom
          Last edited by Naj85; 20 december 2010, 19:23.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door doudeke

            Ik bedoelde een canon 1000D
            Ik haal die door elkaar met de nikon d3000, heb ze beiden tegelijk gehad
            Last edited by Naj85; 20 december 2010, 19:24.

            Comment


            • #7
              Re: Compactcamera: Olympus fe-4030,4050,5040 of 5050?

              Oorspronkelijk geplaatst door Naj85 Bekijk bericht

              Ik denk momenteel aan een nikon s3000 of een canon ixus 105
              Alle tips zijn welkom
              Als je denkt aan een S3000, dan zou ik denken, bijf bij je eerste idee (Olympus):
              Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


              Ik weet dat ik hier weeral op zere tenen zal trappen maar in mijn boek kun je alle Coolpixen afschrijven. Zo goed Nkon is in DSLR's, zo slecht zijn ze in hun compacten...
              De Ixus 105 kun je weerhouden, maar voor dezelfde prijs heb je de mju-5010, die mijn voorkeur zou genieten...
              http://www.digifotofreak.nl

              Comment


              • #8
                Re: Compactcamera: Olympus fe-4030,4050,5040 of 5050?

                Oorspronkelijk geplaatst door Naj85 Bekijk bericht
                Ik zou minimaal 12 mp willen hebben. Hoe meer hoe beter.
                Beste

                Ik heb me toch in vele fotowinkels laten vertellen dat dit niet zo is, en heb dat ook al enkele keren ondervonden. Heb enkele compactcamera's in huis en verschillen veel van elkaar maar de prijs was ongeveer dezelfde rond dezelfde aankoopperiode. Ik heb ook een Pentax compactje en ben er heel content van voor wat ik hem gebruik.

                Hopelijk raak je er uit!

                Mvg,

                Jannes
                Jannes Bollen
                Website / Facebookpagina

                Comment


                • #9
                  Re: Compactcamera: Olympus fe-4030,4050,5040 of 5050?

                  Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                  Als je denkt aan een S3000, dan zou ik denken, bijf bij je eerste idee (Olympus):
                  Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


                  Ik weet dat ik hier weeral op zere tenen zal trappen maar in mijn boek kun je alle Coolpixen afschrijven. Zo goed Nkon is in DSLR's, zo slecht zijn ze in hun compacten...
                  De Ixus 105 kun je weerhouden, maar voor dezelfde prijs heb je de mju-5010, die mijn voorkeur zou genieten...
                  bedankt voor je reactie
                  Heb jij zelf ervaring met de mju-5010?
                  zoals ik al aangaf, het hoeft niet perse een Olympus te zijn, maar zou je mij alsnog die aanraden?
                  Ik las veel positiefs over de Panasonic Lumix DMC-FS30. maar aangezien mijn huidige Lumix ermee is opgehouden heb ik niet echt veel vertrouwen meer in dat merk

                  Comment


                  • #10
                    Re: Compactcamera: Olympus fe-4030,4050,5040 of 5050?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jannes Canon Eos Bekijk bericht
                    Beste

                    Ik heb me toch in vele fotowinkels laten vertellen dat dit niet zo is, en heb dat ook al enkele keren ondervonden. Heb enkele compactcamera's in huis en verschillen veel van elkaar maar de prijs was ongeveer dezelfde rond dezelfde aankoopperiode. Ik heb ook een Pentax compactje en ben er heel content van voor wat ik hem gebruik.

                    Hopelijk raak je er uit!

                    Mvg,

                    Jannes
                    ik bedoelde er mee, voor mijzelf, hoe meer MP hoe beter. maar je hebt gelijk, het is niet altijd zo, heb dit ook gemerkt bij verschillende fotocamera's van mij. heb nog een ouwe canon 3,2 MP en die maakt toch betere foto's dan een Samsung 8 MP van mij

                    Comment


                    • #11
                      Re: Compactcamera: Olympus fe-4030,4050,5040 of 5050?

                      Inmiddels heb ik al verschillende fotocamera's gekocht en uitgetest. met 2e kerstdag was er bij de MediaMarkt een aanbieding op de Nikon Coolpix L22. Ik ging voor de MJU 5010 maar die verkochten ze niet meer. de aanbieding op de nikon was van 2u tot 4u
                      de camera kostte normaal €119,- en toen was die voor €49,-
                      helaas was ik net iets te laat. kreeg het toen mee voor de 'speciale prijs' van €79,-

                      prima cameraatje, maar niet voor die prijs. geen widescreen. zoom zeer beperkt (3,6x) uiteindelijk toch maar terug gegeven. intussen via internet de mju 5010 besteld. was verbaast hoe slechte kwaliteit de foto's waren. ik probeerde alle instellingen maar op alle foto's zag je ruis, zelfs als je de iso op 100 zette met voldoende licht (overdag buiten) heb deze ook terug gegeven.

                      Heb nu de Samsung pl200 gekocht voor €111,- mooie cameraatje, met 7x zoom.
                      maar tot nu toe kwam geen van deze camera's in de buurt van mijn defecte Panasonic Lumix LZ-10
                      qua kwaliteit foto's, scherpte, snelheid en comfort. ik heb dus besloten om maar meer geld uit de buidel te trekken en voor de TZ10 te gaan!

                      Comment

                      Working...
                      X