Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eenzame toren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eenzame toren

    de toren van het vinne in al zijn eenzaamheid



    laat maar horen

    bedankt alvast voor het kijken

    mvg





    .
    nikon coolpix s9100

  • #2
    Re: eenzame toren

    Met alle respect hoor.
    Ik volg de foto's die je post nu al een tijdje op en daar zitten her en der toch fraaie plaatjes tussen. Maar ik moet opmerken dat de blending in veel van uw foto's op niet veel trekt. Jammergenoeg hier ook. Er is duidelijk 't een en 't ander foutgelopen, zo onder andere schaduwsaturatie, hooglichten die halo's veroorzaken,... enz.

    Mensen zoals een Dama, Kohraya,... hebben de blendingtechnieken zeer sterk in hun vingers zitten en onder controle. Dat is jammergenoeg niet het geval bij u.

    Ik zou zeggen: post je foto's in alle eerlijkheid (zonder de blendingtruukjes) en als je wat met je curven, hoog- en laaglichten wil spelen, doe het dan met mate. Zal volgens mij veel betere resultaten geven.

    Nogmaals: met alle respect!
    www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

    Comment


    • #3
      Re: eenzame toren

      Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
      Mensen zoals een Dama, Kohraya,... hebben de blendingtechnieken zeer sterk in hun vingers zitten en onder controle. Dat is jammergenoeg niet het geval bij u.
      Spikkesenior gebruikt volgens mij een heel andere techniek om hdr toe te passen dan bv Dama. Het blenden gebeurt hier quasi automatisch. De aanpassingen gebeuren voornamelijk bij het tonemappen. En dat is dan kwestie van smaak.

      Voor mij hier ook een iets te sterke bewerking
      een beeld met prima compositie en een hoop sfeer
      Groeten!

      500px / Facebook

      Comment


      • #4
        Re: eenzame toren

        Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht
        .............

        Voor mij hier ook een iets te sterke bewerking
        een beeld met prima compositie en een hoop sfeer
        yep,..ook mijn gedacht.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: eenzame toren

          Ik mag deze bewerking wel Eddy..
          De sfeer van het torentje roept me om ook nog eens naar ginds te gaan..de volgende keer samen?
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

          Comment


          • #6
            Re: eenzame toren

            Ik vind deze heel mooi in beeld gebracht maar naar mijn smaak is de bewerking er een stuk over.
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Re: eenzame toren

              Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht
              Spikkesenior gebruikt volgens mij een heel andere techniek om hdr toe te passen dan bv Dama. Het blenden gebeurt hier quasi automatisch. De aanpassingen gebeuren voornamelijk bij het tonemappen. En dat is dan kwestie van smaak.

              Voor mij hier ook een iets te sterke bewerking
              een beeld met prima compositie en een hoop sfeer
              Daar heeft u gelijk in. Maar hoe je het draait of keert: je krikt er de schaduw- en hooglichten mee op, bij gelijk welke methode, omdat het als doel heeft je dynamisch bereik te vergroten. Of dat nu met blendingstechnieken, curven + laag/hooglichten, photomatix, NIK hdr soft, ... gebeurt, is allemaal hetzelfde uitkomst. Veel hangt af van hoe je de technieken gebruikt en beheerst.
              www.brunodyserinck.be
              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

              Comment


              • #8
                Re: eenzame toren

                Ik ben zeker geen aanhanger van deze overdreven HDR-effects. Bij urbex-fotografie kan ik het nog iets of wat apprecieren, maar dan ook eerder als een uitzondering, niet voor een hele reeks.

                Voor mij is een geslaagde HDR die HDR die je niet ziet. Een foto die heel realistisch en natuurlijk oogt, maar die door het beperkte bereik van de sensoren onmogelijk is die te maken in 1 shot.

                De manier waarop de HDR ontstaat doet er niet toe, het gaat hem om het resultaat.
                Photomatix, layerblending, shadows/highlights, GND... noem het maar op, er zijn veel mogelijkheden.

                Ikzelf heb ze allemaal geprobeerd, en haal enkel het gewenste resultaat uit layer blending, waarbij ik 100% controle heb over het resultaat.

                Deze bewerking is voor mij een echte bewerking, zoals er velen zijn (kijk maar eens bij abstract/stilleven), en dit is voor mij overbodig, en maakt een mooie foto vaak minder mooi.
                Soms ook het tegenovergestelde...

                Ik hou het liever puur natuur
                www.damafoto.be
                Facebook Damafoto

                Comment


                • #9
                  Re: eenzame toren

                  Veel sfeer in dit beeld.
                  Groeten
                  Kurt
                  Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                  Groeten
                  Kurt

                  Comment

                  Working...
                  X