Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke en wanneer kwam de eerste digitale camera uit?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke en wanneer kwam de eerste digitale camera uit?

    Hey allemaal
    Ik had een vraagje (uit nieuwsgierigheid/interesse)
    Misschien weet iemand dit?
    Welke en wanneer kwam de eerste digitale commerciële camera uit?
    Thx
    Stefan

  • #2
    Re: Welke en wanneer kwam de eerste digitale camera uit?

    This the website of BrandNewFresh Graphic Design Conversion. This is not the greatest website in the world, no this is just a tribute


    Groeten,
    wistofus
    Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
    iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
    Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

    Comment


    • #3
      Re: Welke en wanneer kwam de eerste digitale camera uit?

      ik denk dat dat begon rond 1990 met eerst enkele electronica merken en vervolgens Kodak...

      de Engelse Wikipedia heeft daar zeker het antwoord op
      Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

      Comment


      • #4
        Re: Welke en wanneer kwam de eerste digitale camera uit?

        Dat kun je toch niet commerciëel noemen of wel en waar was die dan te koop?
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Welke en wanneer kwam de eerste digitale camera uit?

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Dat kun je toch niet commerciëel noemen of wel en waar was die dan te koop?
          Hebt gelijk
          Past niet in mijn fototas

          Groeten,
          wistofus
          Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
          iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
          Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

          Comment


          • #6
            Re: Welke en wanneer kwam de eerste digitale camera uit?

            Google biedt uitkomst...

            ..."Since the mid-1970s, Kodak has invented several solid-state image sensors that "converted light to digital pictures" for professional and home consumer use. In 1986, Kodak scientists invented the world's first megapixel sensor, capable of recording 1.4 million pixels that could produce a 5x7-inch digital photo-quality print. In 1987, Kodak released seven products for recording, storing, manipulating, transmitting and printing electronic still video images. In 1990, Kodak developed the Photo CD system and proposed "the first worldwide standard for defining color in the digital environment of computers and computer peripherals." In 1991, Kodak released the first professional digital camera system (DCS), aimed at photojournalists. It was a Nikon F-3 camera equipped by Kodak with a 1.3 megapixel sensor.

            The first digital cameras for the consumer-level market that worked with a home computer via a serial cable were the Apple QuickTake 100 camera (February 17 , 1994), the Kodak DC40 camera (March 28, 1995), the Casio QV-11 (with LCD monitor, late 1995), and Sony's Cyber-Shot Digital Still Camera (1996)."...

            bron: http://inventors.about.com/library/i...italcamera.htm
            Mijn objectieven zijn all round...

            Comment


            • #7
              Re: Welke en wanneer kwam de eerste digitale camera uit?

              Als ik mij goed herrinner kreeg ik mijn eerste digitale camera in 1996. Een Casio met (geloof ik weer) 360.000 pixels.

              Comment


              • #8
                Re: Welke en wanneer kwam de eerste digitale camera uit?

                We hebben hier toevallig een oud speeltje getest vandaag en vergeleken met de huidige stand van wat in +- de zelfde prijsklasse ligt.
                Het is niet een van de eerste, wel een van de eerste populaire digitale cams.
                Ik pak em er ff bij ...
                Olympus C-2500-L http://www.dpreview.com/reviews/olympusc2500l/

                We hebben ons een breuk gelachen aan somige slechte prestaties maar waren ook verwonderd van somige behoorlijk goede prestaties zelfs
                Hilarish is bv dat het diafragma 2 standen heeft ROFL.

                Wat waren die mensen in 1999 toch snel tevreden heh

                Comment


                • #9
                  Re: Welke en wanneer kwam de eerste digitale camera uit?

                  Ik geloof dat ik in 1999 een Canon Digital Ixus gekocht heb.

                  Toen was ik er vrij tevreden van.

                  Als ik het toestel nu zie, da's precies prehistorie.
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke en wanneer kwam de eerste digitale camera uit?

                    Ik heb hier nog een AGFA ePhoto van 640x480 pixels. Heb ik nog gekocht in een computerwinkel , ik vermoed in 2000 voor ongeveer 100 euro.

                    Dpaul
                    DPaul - A.FIAP
                    D810, nikkors and other stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke en wanneer kwam de eerste digitale camera uit?

                      hier ligt onder het stof nog een Kodak dc240 zoom , gekocht indertijd in Fnac , met inruil van Canon AE Program met standaard lensje en flits erbij , één of ander "WK voetbal" kit. Moest dan nog een paar duizend frank opleggen.
                      Waar is de tijd gebleven?
                      Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke en wanneer kwam de eerste digitale camera uit?

                        Ik dacht dat in '81 Sony de eerste digitale fototoestel op de markt bracht de "Mavica"?
                        Oorspronkelijk geplaatst door Stefan Feremans Bekijk bericht
                        Welke en wanneer kwam de eerste digitale commerciële camera uit?
                        In '95 kwam de eerste goedkopere digitale camera's op de markt. alhoewel goedkoop kun je het ook niet kan zeggen, in '96 kocht ik mijn eerste digi "Olympus Camedia C-400 L " en dacht dat ik daar iets van om en bij de €430,- voor heb betaalt, dus zijn de toestellen in vergelijking met vroeger nu veel goedkoper voor wat je hebt.
                        Brand OLD Olympus
                        Model
                        CAMEDIA C-400 L
                        Megapixel 0.35 Megapixel
                        Max picture resolution 640 x 480
                        Max Resolution (interpolated) [Megapixel] 0.35 Megapixel
                        Sensor Type CCD
                        Actual Sensor Resolution [Pixel] 350000 Pixel
                        Digital zoom 1
                        Kijkgat
                        Optical/Electronic Viewfinder + LCD
                        Flash
                        Built-in Flash
                        Focus Adjustment manual
                        geen sd card
                        Heb hem nog
                        Never resist temptation or it could go away...
                        Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke en wanneer kwam de eerste digitale camera uit?

                          Ik heb in 2001 mijn eerste camera gekocht, De Minolta DiMAGE 5,
                          met maar liefst 3.2 Mp, en een geheugen van max. 16MB
                          Geweldig toestel toen, erg duur, maar veel foto's mee gemaakt.
                          Gr.
                          Paul

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke en wanneer kwam de eerste digitale camera uit?

                            Ik heb hier ook nog wel een paar Sony Mavica's liggen ... met 3,5" disketjes.
                            Werken nog perfect, alleen heb ik geen enkele batterij meer die nog werkt.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke en wanneer kwam de eerste digitale camera uit?

                              Woww... zo snel, en zo veel reactie op een paar uurtjes tijd
                              Prachtig
                              Geweldig forum
                              Ga me wat verdiepen in de Mavica, want was inderdaad de camera die ik me meende te herinneren...
                              Thx
                              Stefan

                              Comment

                              Working...
                              X