Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 7D

    Hoi,

    Nu dat ik iets dieper de fotografie wil induiken, zou ik toch graag een spiegelreflex camera kopen. Ook omdat ik volgend jaar naar school ga gaan wil ik toch een beetje voorbereid zijn.

    Zelf heb ik een enorm goed ook op de eos D7, maar ik ben er totaal nog niet uit welke lens ik als eerste het beste zou bijkopen. Ikzelf dacht aan de 15 - 85 mm kit.

    Ik neem heel veel foto's terwijl ik mijn hobby uitoefen ( Vissen ). Dus ik zou er wel meteen mee aan de slag willen als ik in het voorjaar ga zien voor mijn camera.

    Alvast bedankt,

    Jorn

  • #2
    Re: Canon EOS D7

    Eos 7D .

    En neen, zo'n toestel verdient een betere lens, zoiets als de 17-55
    Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
    - Isaac Asimov-

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS D7

      wat ga je voornamelijk fotograferen met die camera? (terwijl je al dan niet bent aan het vissen)
      de eos 7d is direct een zeer duur (maar ook zeer goed toestel).
      kenmerken voor het model zijn snelle fps/snelle AF enz.
      als je geen sportfotografie gaat doen o.i.d. kan je misschien beter een iets goedkoper toestel nemen.

      en zoals de persoon hierboven zei. zo'n goede camera heeft wel degelijk recht op een betere lens. anders haal je er nooit uit wat erin zit.

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS D7

        Een goede raad en leuk gebracht.

        Which is more important the body of a DSLR or the Lens?[Playlist] http://bit.ly/vsBokeh[Subscribe]: http://bit.ly/DRTVSub—————————Pricing Reference:Canon 1D ...
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS D7

          Je geeft aan naar school te gaan. Fotografie opleiding ?

          Weet niet wat je basis kennis is van fotografie, maar als je deze nog niet hebt dan kan een 7D net een stapje te ver zijn voor je. Ik zou persoonlijk dan eerder gaan kijken naar de 550D of een een tweedehands 40D/50D met een goed objectief.

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS D7

            Inderdaad Puter, bedankt! Daar zie je het duidelijk op.

            Ik ben vooral van plan om in de natuur te blijven. Natuurlijk als ik op school zit ga ik meerdere dingen moeten fotograferen dan natuur alleen.

            Wat stellen jullie voor van camera? Als je naar volgende topic kijkt kun je al een beetje zien wat mijn 'fotografie' is.



            Merci!

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 7D

              Zoals al aangehaald de 550D of een 40D / 50D kunnen opties zijn.

              Persoonlijk zou ik starten met een kitlens zoals de 18-55IS. Leer hier de basis mee en kijk op je gemak verder naar een ander objectief indien je hier behoefte aan hebt.

              Je zou er ook nog een tele objectief bij kunnen kopen, zoals de 55-250IS.

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS 7D

                Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                Zoals al aangehaald de 550D of een 40D / 50D kunnen opties zijn.

                Persoonlijk zou ik starten met een kitlens zoals de 18-55IS. Leer hier de basis mee en kijk op je gemak verder naar een ander objectief indien je hier behoefte aan hebt.

                Je zou er ook nog een tele objectief bij kunnen kopen, zoals de 55-250IS.
                Inderdaad, want als ik zeker weet welke camera ik in het voorjaar ga kopen, koop ik ineens het boek ervan ook. Dus dan kan ik me in de winter al bezighouden met instellingen etc. Ik dacht meteen direct alles 'goed' te kopen zodat ik gerust ben. Maar aangezien dat filmke dat hierboven staat, raadden ze het mij toch af om meteen met een 'dure' camera te beginnen en met een iets goedkopere lens.

                bedankt!

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EOS 7D

                  Je bent ook gerust met bijvoorbeeld een 550D of een 50D, maar de keuze is natuurlijk geheel aan je zelf. Wij kunnen alleen aangeven wat wij zouden doen in jou situatie

                  En als je echt geld wilt uitgeven dan zou ik dit eerder doen aan objectieven dan aan een dure body. Over het algemeen is de levensduur van objectieven een heel stuk langer dan een body.

                  Bijvoorbeeld de 550D met batterij grip en de Canon 17-55IS + 70-200 f/4 heb je al een set, waar menig geen van droomt

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EOS 7D

                    Inderdaad, begrijp ik helemaal en ik luister ook heel graag wat een ander vind van mijn mening. Daarom dat ik hier nu ook zit.

                    Maar als ik u zo hoor, kan ik gerust volwassenen onderwijs volgen met een 550 D met de bijhorende kit die je zojuist opnoemde?

                    Sorry voor de vragen, maar ik weet graag waar ik voor sta en ik moet natuurlijk ook leren.

                    http://www.digicamshop.be/product/91...50-is-kit.html heb ik gevonden bij jou advies.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EOS 7D

                      Oorspronkelijk geplaatst door LiQuiD Bekijk bericht
                      Inderdaad, begrijp ik helemaal en ik luister ook heel graag wat een ander vind van mijn mening. Daarom dat ik hier nu ook zit.

                      Maar als ik u zo hoor, kan ik gerust volwassenen onderwijs volgen met een 550 D met de bijhorende kit die je zojuist opnoemde?

                      Sorry voor de vragen, maar ik weet graag waar ik voor sta en ik moet natuurlijk ook leren.

                      http://www.digicamshop.be/product/91...50-is-kit.html heb ik gevonden bij jou advies.
                      de canon 550D is zeker een goede keuze. net als een tweede hands 40D/50D. verwar de 18-55mm lens van canon niet met hun 17-55 IS lens! de eerste is een goedkope kitlens. de tweede een dure high-end lens
                      ik raad ook aan van eerder een goedkopere body te kopen met een duurdere lens. zo haal je alle mogelijkheden uit je toestel. ipv enkel aan de oppervlakte te blijven van de mogelijkheden van een duur toestel met een goedkope lens.
                      trouwens, qua image quality, metering, video en iso zijn de 550D en 7D zo goed als gelijk.

                      ik weet niet of je een voorkeur voor canon hebt maar je kan ook eens in het nikon arsenaal kijken. dan denk ik meteen aan de d3100, d5000 of d90

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EOS 7D

                        De genoemde objectieven zijn al van een behoorlijk kaliber. 17-55IS is één van de beste EF-s objectieven die er zijn en kan zich erg goed staande houden tussen het L geweld. Heb zelf een L objectief (17-40) vervangen voor de 17-55 ;-). De 70-200 f/4 is een L objectief en behoort tot de professionele lijn van Canon

                        Ik heb zowel de 7D als de 550D in mijn bezit en beeld kwaliteit tussen beide verschilt niet zoveel. Met de 550D of een 50D kun je erg mooie foto's maken. Natuurlijk heeft de 7D een aantal + punten, maar of je hier als starter wat aan zult hebben ?

                        Vergeet niet jij bent de belangrijkste schakel hoe goed je apparatuur ook is als je het niet weet te bedienen heb je ook niet veel aan ;-)

                        Edit:
                        de kit die je noemt is een erg goede starters kit. Met de zelfde objectieven ben ik ook gestart en tot op heden geen spijt van. De door mij eerder genoemde objectieven liggen kwa prijs wel een klasse hoger. 17-55 (iets boven de 700 euro) 70-200 f/4 (rond de 500 euro) en de IS versie van de 70-200 (rond de 900 euro). Persoonlijk zou ik starten met de kit waarvan je de link post.
                        Last edited by Superdaantje; 12 december 2010, 17:31.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EOS D7

                          Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                          Je geeft aan naar school te gaan. Fotografie opleiding ?

                          Weet niet wat je basis kennis is van fotografie, maar als je deze nog niet hebt dan kan een 7D net een stapje te ver zijn voor je. Ik zou persoonlijk dan eerder gaan kijken naar de 550D of een een tweedehands 40D/50D met een goed objectief.
                          En waarom niet met een 7D starten
                          Ik ben nog maar enkele maanden bezig met fotografie en volg momenteel ook avondschool fotografie... mijn toestel een 7D
                          Het heeft inderdaad niet al die automatische standen zoals zijn goedkopere broertjes maar als je echt met een reflex wil werken heb je die ook niet nodig

                          En als je dan bekijkt hoeveel startende fotografen hun eerste toestel al na korte tijd vervangen door een beter exemplaar...
                          Als je voor de 7D wil gaan moet je dat gewoon doen is een prachtig toestel (persoonlijke mening he)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EOS 7D

                            Inderdaad. Zoals ik al eerder zei ben je begonnen aan een grondige research. en dan kan ik volgend jaar kiezen welke camera ik echt wil.

                            Maar ze hebben wel gelijk, als ik een 7D wil kopen, moet ik er ook meteen een bijhorende lens bijkopen! ik heb zeer goede fotografen en die werken zelf ook met een 50D of een 550 D en die zijn er heel tevreden van...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EOS D7

                              Oorspronkelijk geplaatst door _Dave_ Bekijk bericht
                              En waarom niet met een 7D starten
                              Ik ben nog maar enkele maanden bezig met fotografie en volg momenteel ook avondschool fotografie... mijn toestel een 7D
                              Zeg ook niet dat men dit niet moet doen. Ieder maakt voor zich zelf zijn/haar keuze.

                              Zoals al aangegeven zou ik persoonlijk eerder kiezen voor een 550D of 50D en geld dat je bespaart ten opzichte van de 7D investeren in gLas en de accessoires zoals extra accu, geheugen kaart(en), tas etc

                              En zie met regelmaat geweldige foto's in tijdschriften etc staan die gemaakt zijn met een 350D, 400D, 20D. Dit geeft al aan dat de gene die op de knop drukt en de compositie bepaalt de belangrijkste schakel is.
                              Last edited by Superdaantje; 12 december 2010, 17:48.

                              Comment

                              Working...
                              X