Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ISO en de D80

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ISO en de D80

    Er zijn hier al dikwijls discussies geweest over iso en zeker over de laatste nieuwe camera , ik had nu een foto genomen van mijn dochter en was binnen met het bestaande licht en had mijn camera op 1250 iso gezet dacht zal wel veel ruis in zitten , sowat , maar als ik de foto,s achteraf bekeek was ik verrast dat het niet zo was .
    Wat denken jullie , misschien kan de D80 toch meer aan dan 800 iso


    Uploaded with ImageShack.us
    Last edited by koen1950; 12 december 2010, 19:20.

  • #2
    Re: ISO en de D80

    t is mij opgevallen dat je de iso best op kunt schroeven als de belichting maar gelijkmatig is. Is dat niet zo, dan krijg je al veel meer ruis. De hoogte van de iso is dan geen absolute waarde.

    Comment


    • #3
      Re: ISO en de D80

      Als je nu had gezorgd voor een egale verlichting, had je niet de enorme ruis op haar borst gezien. De D80 kan niet omgaan met onderbelichting.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: ISO en de D80

        ja maar wat ik ook gezien had, dat de originele foto op zijn ware grote niet zo veel last heeft van ruis dan de verkleinde versie , heeft dat iets met pixels te maken

        Comment


        • #5
          Re: ISO en de D80

          jou dochter ....
          2 body's en wat lenzen ..

          older and wiser ... my arse

          Comment


          • #6
            Re: ISO en de D80

            Ten eerste....knappe dochter...! Die mag vaker model staan

            Ten tweede...niets mis mee inderdaad..! Met die ruis dus. Sowieso is ruis bij een redelijk egale verlichting niet zo'n issue. Je ziet ook hier dat het juist in schaduwdelen gaat opvallen.

            Wat me wel interesseert...meer ruis zichtbaar na verkleinen? Hoe verklein je dan? Ik kan foto's waar wat ruis in zit toch ruisvrij laten lijken/zijn door enkel te verkleinen. Met captureNX2 krijg je dit beetje ruis er sowieso al prima uit
            Mijn objectieven zijn all round...

            Comment


            • #7
              Re: ISO en de D80

              Vorig weekend met de camera het bos in 1 foto behoorlijk veel ruis en andere foto veel minder ruis te zichtbaar (terwijl beide hoge iso hadden).
              Ik had eerder de indruk dat de ruis zichtbaarder was in de originele foto dan de verkleinde versie.
              Racing Pics
              Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

              Comment


              • #8
                Re: ISO en de D80

                ik verklein direct na het bewerken van de foto in het zelfde prog. photoshape, ik zou de foto graag hier tonen , maar imageshacke neemt hem niet omdat hij te groot is , kan hem zelfs niet in een linck zetten

                Comment

                Working...
                X