Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hulp gevraagd

    hallo, pas nieuwe set linkstar lf 300 en een trigger van falcon gekocht na alles in elkaar gezet getest en alles ging ,dan camera erbij om te proberen ingesteld op iso 100 1/125 diaf f8 ruseltaat volledig zwarte foto niks op te zien beetje aan lampen gepruld elke keer stapje meer vermogen tot volledig vol vermogen maar niks foto blijft zwart als ik afdruk gaan de flitsers gelijktijdig af camera is een canon 500d wat doe ik fout ,moet er bij vertellen dat de lichtmeter pas volgende week geleverd word heeft het daar iets mee te maken of zie ik iets anders over het hoofd
    mvg rinker

  • #2
    Re: hulp gevraagd

    Verplaatst naar het juiste forum.

    Red Falcon
    Moderator
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: hulp gevraagd

      Ik gebruik ook een linkstar set met de falcon trigger en dit werkt perfect. Heb je al eens geprobeerd op diafragma 2.8 of het laagste dat je hebt?

      Killerke
      www.knfotostudio.be

      Comment


      • #4
        Re: hulp gevraagd

        Blijf onder je maximum synchronisatie-tijd van je camera. Die zal ergens rond de 1/250s liggen. Ik denk dat daar je probleem ligt. De sluiter is al dicht als de flits afgaat.
        Piet Cosaert
        http://kepsfotografie.wordpress.com

        Comment


        • #5
          Re: hulp gevraagd

          Oorspronkelijk geplaatst door Keps Bekijk bericht
          Blijf onder je maximum synchronisatie-tijd van je camera. Die zal ergens rond de 1/250s liggen. Ik denk dat daar je probleem ligt. De sluiter is al dicht als de flits afgaat.

          denk niet dat daar het probleem ligt, ik versta uit de post van de TS dat hij op 1/125 sync speed werkt... alle parameters lijken me goed, dus vermoed ik dat er het probleem bij de trigger ligt, een te grote delay zou dit kunnen veroorzaken... probeer eens met een kabel naar je flitsers te connecteren... in plaats van deze trigger...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: hulp gevraagd

            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            denk niet dat daar het probleem ligt, ik versta uit de post van de TS dat hij op 1/125 sync speed werkt... alle parameters lijken me goed, dus vermoed ik dat er het probleem bij de trigger ligt, een te grote delay zou dit kunnen veroorzaken... probeer eens met een kabel naar je flitsers te connecteren... in plaats van deze trigger...
            Of probeer een langere sluitertijd, pakweg 1".

            L.
            http://lievendevlaminck.wordpress.com/

            Comment


            • #7
              Re: hulp gevraagd

              Kun je op de camera de manier van flitsen instellen? M, eTTL ed.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: hulp gevraagd

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Kun je op de camera de manier van flitsen instellen? M, eTTL ed.
                Dat heeft toch geen enkele invloed op een trigger die enkel het middelste contact van de flitsaansluiting gebruikt en dit doorzend naar studioflitsers?


                Ik denk ook sterk aan de triggerset (is een erg slechte set). Probeer je triggerset eens op een ander kanaal te zetten...en probeer het eens met één lamp. Dit geeft vaak al "betrouwbaardere" resultaten met deze set. De andere lamp kun je dan eventueel als slave zetten.

                Ik zou die set zo snel mogelijk vervangen voor een RF602 setje via ebay.
                Mijn objectieven zijn all round...

                Comment

                Working...
                X