Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

    Hallo,
    Ik ben op zoek naar een goede camera. Hij zal vooral worden gebruikt om paarden te fotograferen (en andere dieren). Maar dus vooral actiefoto's, en ook binnen in hallen of manéges. Ik ben zelf een totale leek op dit gebied, dus zoek een goede camera waar ik nog lang mee doe en veel van kan leren.
    Ik heb even een aantal dingen op een rijtje gezet:
    • Mijn budget gaat (ongeveer, altijd bespreekbaar ) tot een €800
    • Ik wil dus goed binnen kunnen fotograferen
    • Scherpe foto's, een toestel dat snel klikt
    • Ik heb niet echt een voorkeur van merk ofzo, simpelweg omdat ik er niets van ken
    • Ik weet niet of het mogelijk is, maar een goede handleiding zou echt welkom zijn

    Een paardenfotografe die ik heel goed vind is : http://www.defotografe.com/portfolio/paardsport/
    Zo'n foto's zou ik zeker willen leren trekken.
    Als er nog extra info nodig is, laat maar weten. Maar nog eens, ik ken echt weinig van fotografie, zeker van die moeilijkere termen haha.
    Alvast bedankt hé!

  • #2
    Re: Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

    Ik vrees dat je met je 800 euro niet gaat toekomen.

    Je verwacht een supertoestel dat zowel veel foto's per seconde kan nemen en scherpe foto's geeft op hoge Iso.

    Bij Canon zou ik gaan voor een 5D MII (goed op hoge Iso maar niet zo snel) of een 7D (veel foto's/sec maar minder op hoge Iso) of een 2e hands 1D M III.

    We spreken dan van 1600 euro of meer zonder lens.

    De beste lens voor je toepassingen is een 70-200 mm f 2.8 Is. Tegenwoordig kost die nieuw zo'n 1800 euro.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #3
      Re: Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

      Ga voor een d90 van nikon, dat is pas genieten!
      Ik maak foto's

      Comment


      • #4
        Re: Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

        Een goed onderbouwde mening, dat mag ik wel!

        Comment


        • #5
          Re: Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

          Een D90 is een goed toestel, maar met een 70-200 erbij, komt dat nog op 2500 euro...
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

          Comment


          • #6
            Re: Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

            Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
            Een D90 is een goed toestel, maar met een 70-200 erbij, komt dat nog op 2500 euro...
            Een D90 met als lenzen de 18-105 en 70-300 moet toch ook lukken?
            Dan zit je bijlange niet aan 2500 euro. Oké ze zijn niet zo lichtsterk maar je kan er al aardig je plan mee trekken.

            Comment


            • #7
              Re: Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

              In een manegehal ga je niet veel doen met f4 of ingezoomd f5 of f6.
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

              Comment


              • #8
                Re: Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

                Kijk is naar de nieuwe Sony a55 of a33 deze zijn er snel dus geschikt voor sport.

                ik weet alleen zo niet met welke lens je toe zult komen met de lichtsterkte en het budget ?
                Greetz Twan

                http://500px.com/TwanGroenen

                Comment


                • #9
                  Re: Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                  In een manegehal ga je niet veel doen met f4 of ingezoomd f5 of f6.
                  Zo donker zijn maneges nu ook weer niet hé. En je kan altijd je iso wat hoger zetten.

                  Ik wil gewoon zeggen dat niet altijd de duurste lenzen nodig zijn, je kan al heel wat doen met de 'goedkope', zelfs voor wat TS van plan is.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

                    Het is met de fotografie zoals met de beurs: als je erin wil stappen: eerst je huiswerk maken ! Wie aandelen koopt zonder te weten wat hij koopt, komt vroeg of laat bedrogen uit. En een andeel kopen omdat iemand u dat aangeraden heeft is het slechtste wat je kunt doen.
                    Ik zou eerst eens een goed boek kopen over fotografie, zodat je tenminste de termen begrijpt. Dan kun je ook de argumentatie volgen van al diegenen die u goede raad geven.
                    En rap-rap een toestel kopen bij 'gebrek aan tijd om er eerst iets over te leren' is meestal geld wegsmijten.
                    Toch veel succes toegewenst.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

                      Canon 60D, 5fps, 18MP 865€
                      Nikon D90, 4,5fps, 12MP 600€
                      Sony A580, 5fps , 16MP 800€
                      Sony A55, 6tot10fps, 16MP 725€

                      Wil je goede prestaties op hoge ISO, denk ik toch dat je voor een (dure) full frame camera zal moeten kiezen.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

                        Nikon D7000, 6bps, 16MP , 39punts autofocus 1069€, Lijkt me ook een mooi toestel.
                        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                        Mijn bird foto's en urbex foto's

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

                          Beste combo (alhoewel niet de allerbeste, wat dan gaat het kostenplaatje stijgen)
                          voor het budget zou ik willen voorstellen
                          1. Camera: Nikon D3100 : (458eur)
                          2. Voor binnen: vaste lens Nikkor AF-S DX 35mm f/1.8G: (169eur)
                          3. voor buiten, jumping enz. Nikkor AF-S DX VR 55-200mm f/4-5.6 G IF-ED (189eur)

                          Samen 816 euro
                          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                            Nikon D7000, 6bps, 16MP , 39punts autofocus 1069€, Lijkt me ook een mooi toestel.
                            Bij iemand die er, volgens eigen zeggen, niks van kent doet het aantal MP en al helemaal het aantal focuspunten absoluut niet terzake.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

                              Bij iemand die er, volgens eigen zeggen, niks van kent doet het aantal MP en al helemaal het aantal focuspunten absoluut niet terzake
                              Laten we haar dan een gsm met fototoestel aanraden, als het toch niet uitmaakt.
                              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                              Mijn bird foto's en urbex foto's

                              Comment

                              Working...
                              X