Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

    Hallo,
    Ik ben op zoek naar een goede camera. Hij zal vooral worden gebruikt om paarden te fotograferen (en andere dieren). Maar dus vooral actiefoto's, en ook binnen in hallen of manéges. Ik ben zelf een totale leek op dit gebied, dus zoek een goede camera waar ik nog lang mee doe en veel van kan leren.
    Ik heb even een aantal dingen op een rijtje gezet:
    • Mijn budget gaat (ongeveer, altijd bespreekbaar ) tot een €800
    • Ik wil dus goed binnen kunnen fotograferen
    • Scherpe foto's, een toestel dat snel klikt
    • Ik heb niet echt een voorkeur van merk ofzo, simpelweg omdat ik er niets van ken
    • Ik weet niet of het mogelijk is, maar een goede handleiding zou echt welkom zijn

    Een paardenfotografe die ik heel goed vind is : http://www.defotografe.com/portfolio/paardsport/
    Zo'n foto's zou ik zeker willen leren trekken.
    Als er nog extra info nodig is, laat maar weten. Maar nog eens, ik ken echt weinig van fotografie, zeker van die moeilijkere termen haha.
    Alvast bedankt hé!

  • #2
    Re: Wie helpt mij een goede camera kiezen ?

    Ik vrees dat je met je 800 euro niet gaat toekomen.

    Je verwacht een supertoestel dat zowel veel foto's per seconde kan nemen en scherpe foto's geeft op hoge Iso.

    Bij Canon zou ik gaan voor een 5D MII (goed op hoge Iso maar niet zo snel) of een 7D (veel foto's/sec maar minder op hoge Iso) of een 2e hands 1D M III.

    We spreken dan van 1600 euro of meer zonder lens.

    De beste lens voor je toepassingen is een 70-200 mm f 2.8 Is. Tegenwoordig kost die nieuw zo'n 1800 euro.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #3
      Re: Wie helpt mij een goede camera kiezen ?