Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overweging 2de handse aankoop 1DMKIII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overweging 2de handse aankoop 1DMKIII

    Hallo iedereen,

    Ik ben van plan een tweedehandse 1dMKIII aan te kopen.
    Welke serial nummers hebben die AF problemen? Waar moet ik extra op letten?
    Of is het te riskant om er ene te kopen gezien die problemen?

    Mvg
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

  • #2
    Re: Overweging 2de handse aankoop 1DMKIII

    Ik denk dat de meeste van die camera's met AF-problemen wel onder garantie omgebouwd zijn.
    Vanaf welk serienummer ze aangepast zijn, dat weet ik niet van buiten, maar dat zal je wel kunnen terugvinden als je Google gebruikt.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Overweging 2de handse aankoop 1DMKIII

      Ja idd, er is een serie nummer bereik, heb ze gevonden, bedankt voor de tip
      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

      Comment


      • #4
        Re: Overweging 2de handse aankoop 1DMKIII

        M'n ervaringen bij deze:

        Ik heb op ebay vorig jaar in mei 2 refurbished modellen gekocht. Eentje was DAO,dus onmiddellijke retour en die andere had achteraf ook een probleem. Je zou denken dat 'refurbished' = 'gefixed' is maar dat was niet zo. Door omstandigheden en weinig tijd om me te verdiepen in de oorzaak van de (sporadische) missers (zolang je het middenste focuspunt gebruikt voor niet bewegende objecten, valt het aantal out-of-focus missers niet op) is het toestel pas begin september 2010 aangeboden voor herstelling bij InfoRepair. Die vroeg enkel naar de aankoopfactuur en heeft de herstelling uitgevoerd onder Canon garantie.

        Een straffe anekdote is dat CANON niet weet of een bepaald toestel nu wel of niet de fix heeft gehad. Toen ik begon te denken dat de fout niet lag bij de 'onervaren' fotograaf maar misschien aan het toestel, vroeg ik CANON of ze het toestel gefixed hadden (want het serienummer behoorde bij de beruchte nummers). Ze bekenden dat ze de fixes niet bijhielden maar dat het reparatiecentrum de controle deed en indien nodig de fix op kosten van CANON uitvoerde.

        Mooi van canon om dit probleem, meer dan een jaar na datum gratis op te lossen.
        Sven

        Comment

        Working...
        X