Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A580

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A580

    Hallo.
    Heeft er iemand ervaring met de A580? Ik heb er eentje gereserveerd maar had toch graag de mening van enkele ontvangen.
    Na een nachtje slapen twijfel ik om toch de A55 te nemen. Ik vind niet echt grote verschillen tussen deze twee maar ben dan ook geen kenner.
    Voor mij zou gps positionering wel leuk zijn en kan deze op de A580 niet terug vinden.
    Kan iemand mij nog raad geven?

    Alvast bedankt.
    Last edited by calama; 11 december 2010, 10:25.

  • #2
    Re: Sony A580

    niemand?

    Comment


    • #3
      Re: Sony A580

      Het toestel ligt nog maar pas in de winkel...

      Op www.dyxum.com kan je al wel e.e.a. vinden.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Sony A580

        Oorspronkelijk geplaatst door calama Bekijk bericht
        Hallo.
        Heeft er iemand ervaring met de A580? Ik heb er eentje gereserveerd maar had toch graag de mening van enkele ontvangen.
        Na een nachtje slapen twijfel ik om toch de A55 te nemen. Ik vind niet echt grote verschillen tussen deze twee maar ben dan ook geen kenner.
        Voor mij zou gps positionering wel leuk zijn en kan deze op de A580 niet terug vinden.
        Kan iemand mij nog raad geven?

        Alvast bedankt.
        als je tussen de twee twijfelt zou ik naar een winkel gaan en ze allebei eens in de hand nemen en wat testen. de prijs en specs liggen zo dicht bij elkaar dat je gewoon even het buikgevoel moet laten spreken. zien welke je het prettigst vind om in de handen te nemen.

        en als je na 12 uur nog geen reactie op je topic hebt moet je niet direct gaan bedelen. geduld is een mooie deugd

        Comment


        • #5
          Re: Sony A580

          de a580 was aangekondigd met GPS maar blijkt het toch niet te hebben
          ik denk dat Sony haar SLT's wat wil promoten

          beide zelf in de hand nemen en testen lijkt me de beste optie...
          ... of lees de stukken van Kurt Munger van eergisteren en vandaag eens: die is in zijn vergelijking tussen de a33 en a700 vernietigend over de SLT's
          Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

          Comment


          • #6
            Re: Sony A580

            Ik heb zowel vd A580 alsook de A55 goede reviews gelezen. De A55 is iets compacter maar dat zou je keuze niet mogen beïnvloeden. Het grote verschil zit hem in de EVF, doorzichtige spiegel, built-in GPS en de snelheid is hoger. Minpunt, al die elektronica moet gevoed worden waardoor de batterij minder lang meegaat. In een tijdschrift heb ik gelezen dat die EVF wel degelijk goed werkt in tegenstelling tot sommige reviews op het internet. De 10fps burst-mode is misschien niet zo nuttig (scherpstelling en belichting op 1ste frame), de 6fps is dat wel waar je volledige controle hebt en AF.
            Het is een moeilijke keuze omdat de A580 ook heel goed is, ik zou echter de A55 kiezen.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Sony A580

              Je hebt 't verkeerd op denk ik, Alex . In de 10 fps modus heb je wel degelijk 10 fps met continuous AF (AF-C). Je kan de instellingen niet wijzigen, alleen bij 6 of 3 fps kan dat, tenzij je in 10 fps modus de AF-modus zou gaan instellen op AF-S. Dan kan je diafragma, sluitertijd en ISO instellen, maar met een niet bewegend onderwerp (waar je normaal AF-S voor gebruikt) lijkt 10 fps me nogal overbodig .

              Ik zou de A580 verkiezen omwille van...
              - de batterijduur die echt wel goed is,
              - mogelijkheid om een vertical grip te monteren, handig bij zware lenzen (70-300, 70-400),
              - grotere en betere grip, zeker met de vertical grip eronder,
              - OVF blijft voorlopig stukken beter dan een EVF,
              - iets grotere buffer,
              - zelfde AF-systeem en sensor,
              - betere mogelijkheid om je onderwerp te volgen via de optische zoeker, want de 10 fps modus (en zelfs 6 fps modus) geven een eerder verwarrend beeld:
              "The second major issue with the A55's continuous shooting is that it cannot maintain live view in 10fps and 6fps capture. In 10fps mode the A55 shows a constantly updating slide show of the image you just took, which means that you can't accurately tell where you subject is, - only where it just was. This can be rather disconcerting when panning as you keep being given the impression that the subject is further back than it now actually is.

              It behaves differently in 6fps continuous shooting mode though - when set to 6fps the A55 shows a slideshow of images between the last one it just captured, and the one before that. This means that with your eye to the EVF, you're always looking at a stream of snapshots, essentially, each one of which was captured by the camera before the picture it just took. Presumably this is to give an indication of panning accuracy between captured images, but the overall effect is confusing."
              (Dpreview.com)

              Dat gezegd zijnde, ik vind de horizon enz die je in de EVF kan gebruiken echt wel fantastisch. Voor gewone statische onderwerpen is het geen probleem, maar voor sport zou ik nog eerder een A580 kiezen . Een onderwerp volgen is gewoon stukken makkelijker met een optische zoeker op dit moment. Hopelijk komt daar verandering in met de A700 opvolger, die ons achterover zal doen vallen (zoiets zei Sony toch) .
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • #8
                Re: Sony A580

                Heb nu al een maand of 2 een A580. Laat maar weten waar je info over wenst, voor de rest zou ik ook deze lezen: http://forum.belgiumdigital.com/f9/a...-a-341328.html
                Nikon D700, wat glas en Sony RX100
                BD2424BE
                Klik voor meer!

                Comment


                • #9
                  Re: Sony A580

                  Je hebt gelijk Joris, het is wel zo dat je niet het middelste scherpstelpunt kunt gebruiken (10fps) en de belichting wordt wel vastgezet bij de 1ste frame.
                  Volgens mij is net de A55 beter in het tracken van bewegende onderwerpen omdat de AF blijft werken, terwijl bij een klassieke dslr de spiegel omhoogklapt tijdens het nemen vd foto waardoor je tijdelijk geen AF hebt.
                  De problemen die jij aanhaalt (als het al een probleem is want 10fps is erg snel en je kan toch niet verwachten dat je beeld blijft zien bij zo'n hoge snelheid ) doen zich voor in Live view, ik gebruik nooit Live view als ik vogels fotografeer, gewoon door de zoeker is toch veel handiger. Live view gebruik ik alleen als ik op statief werk, zeker niet voor actie.
                  Het voordeel van de EVF is wel dat je het resultaat vd belichting door de zoeker ziet, net als bij Live view, lijkt me wel nuttig.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony A580

                    Ik dacht dat belichting net wel kon variëren...tracken wel qua AF, maar als je een onderwerp moet volgen (je beweegt immers mee met een bewegend onderwerp) gaat dat beter met een optische zoeker denk ik. Van die belichting die niet kan veranderen heb ik nog niets gehoord eigenlijk...
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony A580

                      Van die belichting die niet kan veranderen heb ik nog niets gehoord eigenlijk...
                      "Deze snelheden worden gehaald bij gebruik van ‘AE-modus Continue prioriteit’, wat er op lijkt te duiden dat de belichting niet per opname aangepast wordt"

                      Ik baseer me ook maar op verschillende reviews op het net.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony A580

                        Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                        "The second major issue with the A55's continuous shooting is that it cannot maintain live view in 10fps and 6fps capture. In 10fps mode the A55 shows a constantly updating slide show of the image you just took, which means that you can't accurately tell where you subject is, - only where it just was. This can be rather disconcerting when panning as you keep being given the impression that the subject is further back than it now actually is.

                        It behaves differently in 6fps continuous shooting mode though - when set to 6fps the A55 shows a slideshow of images between the last one it just captured, and the one before that. This means that with your eye to the EVF, you're always looking at a stream of snapshots, essentially, each one of which was captured by the camera before the picture it just took. Presumably this is to give an indication of panning accuracy between captured images, but the overall effect is confusing."
                        (Dpreview.com)
                        kan dit niet zeer makkelijk opgelost worden door steeds iets vroeger te zijn met je camera?
                        je weet dat het beeld wat achter staat tijdens de 10fps, dus je zorgt ervoor dat je steeds iets sneller gaat dan nodig is volgens de EVF.
                        als mijn uitleg wat logisch klinkt
                        misschien is het zo wat duidelijker, je zorgt ervoor dat je onderwerp in het beeld dat je krijgt steeds iets te ver naar links is (als je van rechts naar links panned), of teveel naar rechts (als je van links naar rechts panned)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony A580

                          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                          De 10fps burst-mode is misschien niet zo nuttig (scherpstelling en belichting op 1ste frame), de 6fps is dat wel waar je volledige controle hebt en AF.
                          Het is een moeilijke keuze omdat de A580 ook heel goed is, ik zou echter de A55 kiezen.
                          scherpstelling is continu ook bij 10fps, dat zijn kwakkels die door domme reviewers de wereld zijn ingestuurd, de tracking op 10fps is zelfs zeer en volgens deskundige beter dan van de nikon d3s, die duizende euro's duurder is. Je moet het toestel wel in AF-C mode plaatsen.

                          There have been misconceptions about A55 shooting modes – Popular Photography, in designating it their camera of the year, nevertheless said that the AF/AE lock on the first frame of 10fps sequence shooting and you can only do 10fps as JPEGs. This isn’t the case; with AF-C set as the focus mode, the 55 will track action during 10fps bursts (rather better than the Nikon D3S does) and it can shoot at this speed in RAW only, and even in RAW+JPEG format, up to the 19 frame burst maximum with a Class 10 SDHC card.

                          ref: david killpatrick

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony A580

                            Alex, ik heb de handleiding eens gedownload van de A55 en A33 en het gecontroleerd. Tenzij er een (vertaal)fout in de handleiding staat is dit wat er gebeurt...

                            "Wanneer de functie voor automatische scherpstelling is ingesteld op [Continue AF], worden de scherpstelling en de belichting tijdens het maken van opnamen voortdurend aangepast. In de stand voor handmatige scherpstelling of wanneer de stand voor automatische scherpstelling is ingesteld op [Enkelvoudige AF], kunt u de ISO-gevoeligheid en het diafragma aanpassen. Wanneer [Enkelvoudige AF] is geselecteerd, wordt de scherpstelling vergrendeld bij het eerste beeld."
                            (En gezichtsherkenning/face detection is uitgeschakeld.)
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony A580

                              Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                              Je hebt 't verkeerd op denk ik, Alex .



                              It behaves differently in 6fps continuous shooting mode though - when set to 6fps the A55 shows a slideshow of images between the last one it just captured, and the one before that. This means that with your eye to the EVF, you're always looking at a stream of snapshots, essentially, each one of which was captured by the camera before the picture it just took. Presumably this is to give an indication of panning accuracy between captured images, but the overall effect is confusing."
                              (Dpreview.com)

                              .
                              is weeral een kwakkel die door sommige reviewers de wereld is ingestuurd.
                              de a55 laat een review zien van de laatst gemaakte opname, is eigenlijk een beetje overbodig omdat je dit ook al ziet voor de opname.
                              uiteraard heb je de mogelijkheid om die review optie uit te schakelen !!!

                              nog een verkeerde interpretatie van die reviewer is dat je bij panning door de zoeker zou kijken, in de oertijd was dat zo omdat er geen andere mogelijkheid was, den dag van vandaag gebruikt men daar het LCD scherm voor is veel gemakkelijker.

                              iets waar elke reviewer het over eens is, en het geen ikzelf ook ervaren heb is dat de EVF beter is dan eender welke OVF in deze class van toestellen.
                              buiten alle andere voordelen van EVF, en dat zijn er een heel pak, krijg je daarbij nog een 100% beeld te zien, is je beeld ook helder in donkere omgeving, en is er geen verschil in helderheid als je een f1,2 lens of een f5,6 lens gebruikt. Hetzelfde geld bij fel tegenlicht.
                              EVF is zwakker bij heel contrastrijke opnames dan OVF, maar dan weet je dat je sensor ook problemen heeft met het registreren van de opname en dat je je belichting instellingen goed moet controleren of overgaan naar HDR functie.

                              Als iemand niet zinnens is van het toestel veel te gebruiken voor studio opnames, is de de a55 een veel betere keuze, en zekers als je ook nog een beetje wil filmen, ook in filmmode is het verschil heel groot

                              Comment

                              Working...
                              X