Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D5000 doen of niet ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D5000 doen of niet ?

    Hallo BD'ers,

    Paar dagen geleden heb ik aan jullie de vraag gesteld wat een goed toestel zou zijn. Maar iedereen heeft hier zijn voorliefde(Canon, Nikon, ...).
    Nu ben ik zelf van Limburg naar Grobet in Antwerpen gegaan om de D5000 eens in mijn pollekes te houden. En ik kreeg het persoonlijk "warm" vanbinnen.
    NU zoals jullie wel weten bied Nikon D5000 + 18-55 VR + 55-200 VR kit aan. Omdat ik nog studeer krijg ik dit erbij, Cobra Tas Statief Traveler Mini Pro met Tas + SD4G. Alles samen voor 679€.
    Doen of niet?
    Ik wil graag bevestiging van de oude rotten in het vak.

    Grtz

  • #2
    Re: D5000 doen of niet ?

    Ik ben er zeer tevreden mee
    Wordt ook wel de mini D90 genoemd. De swiffel monitor is heel handig en de monitor is opgeborgen als je die niet echt nodig hebt. Lichtmmeeting en scherpstelling zijn dezelfde als de D90. Ik heb een heel goed boek gekocht over de D5000 (ISBN 978-90-430-1919-4) een aanrader. Ook goede resultaten bij hoge ISO.
    Een zeer goede camera voor een beginner maar ook iemand die al meer ervaring heeft zal er veel plezier aan beleven.

    Mvg
    Spogy
    Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

    Comment


    • #3
      Re: D5000 doen of niet ?

      zeker doen.

      die kitlenzen zijn eigenlijk heel goed als het niet stoort dat het als plastik prul aanvoelt.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: D5000 doen of niet ?

        Neen geef iets meer en neem deze:

        Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links


        En bekijk deze aanbieding ook eens (met tas en kaart)
        Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links
        Last edited by Tim76; 10 december 2010, 20:05.
        Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

        Comment


        • #5
          Re: D5000 doen of niet ?

          Heb hem eind vorig jaar gekocht en ben er zeer tevreden van. Is nu natuurlijk al iets gedateerd maar dus ook een stuk goedkoper dan vorig jaar. Ik ben nu één jaar bezig en voor mij blijft het een prachtig toestel met heel wat mogelijkheden. Als ik nog investeer koop ik eerst goede lenzen (een nikon 70-200vrII is mijn droom maar onbetaalbaar). Opgelet de kitlenzen zijn ook zeer goed kwa sherpte, kleuren, contrast maar missen lichtsterkte die je in deze donkere dagen (uit ervaring weet ik nu dat je zo veel "donkere" situaties hebt) wel kan gebruiken. Alle foto's op mijn site zijn trouwens met die D5000 genomen, de een al beter/slechter dan de andere. Ben ook nog aan het bijleren.
          Nikon D7000 - Sigma 17-70mm 2.8/4 - Nikon 35mm/1.8g - Nikon 70-300mm vr
          http://www.7horses.be http://www.facebook.com/7horses.be http://www.redbubble.com/people/7horses

          Comment


          • #6
            Re: D5000 doen of niet ?

            Oorspronkelijk geplaatst door 7horses Bekijk bericht
            Heb hem eind vorig jaar gekocht en ben er zeer tevreden van. Is nu natuurlijk al iets gedateerd maar dus ook een stuk goedkoper dan vorig jaar. Ik ben nu één jaar bezig en voor mij blijft het een prachtig toestel met heel wat mogelijkheden. Als ik nog investeer koop ik eerst goede lenzen (een nikon 70-200vrII is mijn droom maar onbetaalbaar). Opgelet de kitlenzen zijn ook zeer goed kwa sherpte, kleuren, contrast maar missen lichtsterkte die je in deze donkere dagen (uit ervaring weet ik nu dat je zo veel "donkere" situaties hebt) wel kan gebruiken. Alle foto's op mijn site zijn trouwens met die D5000 genomen, de een al beter/slechter dan de andere. Ben ook nog aan het bijleren.
            Toch een mooie droom! Wie weet is de kerstman goed gezind dit jaar.
            Heb je foto's ook bekeken en vindt er heel mooie tussen zitten !

            Grtz

            Comment


            • #7
              Re: D5000 doen of niet ?

              Normaal moet je die nu stilaan voor een prikje kunnen krijgen want em is einde productie.
              Dus alles da ze nu nog verkopen is liggende stock.
              Wel een toestel dat stukken beter is dan de 3000/3100 hoor amaai.

              Comment


              • #8
                Re: D5000 doen of niet ?

                Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                Normaal moet je die nu stilaan voor een prikje kunnen krijgen want em is einde productie.
                Dus alles da ze nu nog verkopen is liggende stock.
                Wel een toestel dat stukken beter is dan de 3000/3100 hoor amaai.
                Helemaal mee eens.
                Nikon zal heel wat uit de mouw moeten schudden om voor een goede prijs nog eens dezelfde zeer goede kwaliteit te leveren.
                Je kan de D5000 hier en daar kopen met een 18-105mmm bijvoorbeeld bij Pixmania voor 639,00€.


                Mvg
                Spogy
                Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

                Comment


                • #9
                  Re: D5000 doen of niet ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                  Normaal moet je die nu stilaan voor een prikje kunnen krijgen want em is einde productie.
                  Dus alles da ze nu nog verkopen is liggende stock.
                  Wel een toestel dat stukken beter is dan de 3000/3100 hoor amaai.
                  Ok danku, dat gaat hem worden dan

                  Comment


                  • #10
                    Re: D5000 doen of niet ?

                    Goede keuze je zal er ongetwijfeld heel veel plezier aan beleven !

                    Mvg
                    Spogy
                    Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

                    Comment


                    • #11
                      Re: D5000 doen of niet ?

                      Heb hem nu al een 2-tal maanden en ben er zeer tevreden over.
                      Gekocht met nikon 18-200 vrII lens. Prima lens
                      Deze week er een nikon 35mm 1,8 lens bijgenomen. Amaai super
                      Groeten,
                      wistofus.
                      Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
                      iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
                      Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

                      Comment

                      Working...
                      X