Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop eerste camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop eerste camera

    Ik ben al een tijdje van plan mijn eerste spiegelreflexcamera aan te kopen, maar ik wil dit zeker niet overhaast doen...
    Daarom ben ik al een tijdje bezig met de nodige research en heb ik ook al raad gevraagd aan enkele kennissen van mij...

    Nu blijven er nog 2 'kandidaten' over, nl. de Nikon D5000 en de Canon EOS 1000.

    Ik wil de camera vooral gebruiken voor artistiekere foto's en portretten (dus geen sport of iets dergelijks)

    Ik ontbreek echter nog aan de nodige ervaring om zelf een keuze te maken... Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen, dus wie heeft er nog tips voor mij en kan mij helpen bij mijn keuze? Of heeft u eventueel nog andere voorstellen?

    Alvast bedankt!
    Y.

  • #2
    Re: Aankoop eerste camera

    Oorspronkelijk geplaatst door New_ Bekijk bericht
    Daarom ben ik al een tijdje bezig met de nodige research Of heeft u eventueel nog andere voorstellen?
    Nog wat meer research doen... maar dan hier op deze site (zoekfunctie gebruiken), want deze vraag is hier al heel dikwijls gesteld en beantwoord...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop eerste camera

      Canon 500 (nog beter 550) of Nikon 3100 zou ik nemen.
      Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop eerste camera

        Ik volg Tim, als je beetje doorspaard heb je een superdeal aan de canon 500.
        De instapmodellen van nikon vind ik maar plastieke brol. En die "leer"-functie is om te huilen.

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop eerste camera

          De D5000 zeker een zeer goede keuze !
          Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop eerste camera

            Ik zou voor de D5000 gaan moest ik tussen deze 2 camera's moeten kiezen.

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop eerste camera

              Eigenlijk is het simpel, iemand die een Canon heeft raad je een Canon aan en andersom ook. Er zijn er weinig die de 2 merken hebben.

              Maar spaar beter een klein beetje langer voor een Canon 500 of een Nikon 3100 en je gaat een toestel hebben dat een stuk beter is voor een klein meerprijsje.

              En kiezen tussen de Canon of de Nikon. Ga naar de winkel en houdt ze beide eens in je handen en neem die die je het beste ligt.
              Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop eerste camera

                Een keuze tussen de merken doe je in de winkel. Her gaat het zoals tim het beschrijft alleen maar een discussie worden tussen canon en nikon. Zelf zou ik een beetje doorsparen en de eerste instappers links laten liggen en een reeksje hoger gaan.

                Wat je ook eens kan doen is de toprange raadplegen van de compactjes, of eens informeren naar de nex reeks van sony. Ik ben gestart met een powershot G7 van canon en in sommige omstandigheden geeft dit toestel me nog voldoening.

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop eerste camera

                  Artistieke foto's maak je zelf. Geen camera die dit voor je doet. Dus kun je inderdaad
                  zowel een goede compact kopen als een DSLR.
                  Maar indien je voor een DSLR gaat, dan zou je kunnen uitkijken naar een tweedehands
                  Canon 50D of een Nikon D90. Heel goede toestellen, waar je lang plezier van zal hebben
                  en die vaak tegen een zeer schappelijke prijs aangeboden worden.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop eerste camera

                    Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                    Ik volg Tim, als je beetje doorspaard heb je een superdeal aan de canon 500.
                    De instapmodellen van nikon vind ik maar plastieke brol. En die "leer"-functie is om te huilen.
                    Ja, daar heb je absoluut gelijk in.... beter de magnesium instapper van Canon, en de leerfunctie van de Canon is óók beter

                    Even weer voor de topic starter: Beide merken zullen voldoen...... ga naar een winkel, en hou ze eens een keertje vast, en neem de gene die je het beste ligt, of die je het wat mij betreft er het leukste uit vindt zien. Ze zullen niet zo héél veel aan elkaar onder doen.
                    Nikon D7000 + MB-D11, Nikon D80 + MB-D80, Nikon 24-70 F2.8, Tokina 11-16 F2.8, Nikon AF-S 18-70 F/3.5-4.5 , Nikon AF-D 50 F/1.8, Nikon AF-S 70-300VR, Nikon AF-S 300 F4 IF-ED

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop eerste camera

                      Oorspronkelijk geplaatst door congo Bekijk bericht
                      .... en de leerfunctie van de Canon is óók beter
                      wat is een leerfunctie en waar zit dat knopje op een Canon?
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop eerste camera

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        wat is een leerfunctie en waar zit dat knopje op een Canon?
                        grt,bouk.
                        Nee, is maar gekheid.

                        Op de Nikon D3000 en D3100 zit een soort leer guide.
                        Voor beginners laat het toestel zien wat er gebeurt met diverse diafragma's en sluitertijden, en nog een paar dingetjes. Stelt allemaal niet zo heel veel voor, maar voor iemand die écht nog niets weet kan het bést handig zijn..... alhoewel je béter een boek kan lezen daarover.

                        De Canon instappers hebben deze functie geloof ik niet.... weet het niet zeker.
                        Nikon D7000 + MB-D11, Nikon D80 + MB-D80, Nikon 24-70 F2.8, Tokina 11-16 F2.8, Nikon AF-S 18-70 F/3.5-4.5 , Nikon AF-D 50 F/1.8, Nikon AF-S 70-300VR, Nikon AF-S 300 F4 IF-ED

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoop eerste camera

                          Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                          Ik volg Tim, als je beetje doorspaard heb je een superdeal aan de canon 500.
                          De instapmodellen van nikon vind ik maar plastieke brol. En die "leer"-functie is om te huilen.
                          Artistieke foto's neem je met een Nikon... een Canon is en blijft een fotokopie machine.
                          TOYO-FIELD 45AII - Arrax 88 - Yashica Mat 124 G - Pentacon six - Voigtländer Bessa III - Nikon D700 - Nikon D300S - 17,2kg glas om dat alles te doen werken!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aankoop eerste camera

                            Oorspronkelijk geplaatst door Klojo Bekijk bericht
                            Artistieke foto's neem je met een Nikon... een Canon is en blijft een fotokopie machine.
                            Klojo!
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aankoop eerste camera

                              Artistieke foto's neem je met een Nikon... een Canon is en blijft een fotokopie machine.
                              Die is goed ..

                              Canon EOS 1000 en Nikon D5000 zou ik niet doen. Nikon D90 of Canon 550d lijkt me een stuk beter. Sony heeft ook mooie toestellen moest je geïnteresseerd zijn.
                              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                              Mijn bird foto's en urbex foto's

                              Comment

                              Working...
                              X