Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke banden ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke banden ?

    Kan iemand mij "goede" raad geven ?
    Even de feiten : mijn wagen is 12jaar oud, benzine 2l, 230.000 km en mijn banden zijn (bijna) versleten.
    Wat zou ik doen :
    - winterbanden laten plaatsen en daarmee blijven rijden ook na de winter;(moeilijk aan te geraken)
    - gewoon nieuwe "zomer"banden laten plaatsen;
    - of alle seizoensbanden laten monteren ?
    Want ik besef zelf ook wel dat ik met deze wagen niet lang meer zal kunnen blijven rijden.

  • #2
    Re: Welke banden ?

    Nieuwe wagen kopen ... daar staan meestal wel banden op.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Welke banden ?

      Als je in de winter niet veel rijd (er zijn er die dan niet buitenkomen) zou ik er gewoon zomerbanden op leggen van bij een bandenboer.
      In de garage zelf zijn ze meestal een flink pak duurder dan bij een bandenboer.
      Hou er ook rekening mee dat je deze tijd overal dagen moet wachten voor je banden vervangen kunnen worden wegens winter gekte. (iedereen wil nu winterbanden)
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

      Comment


      • #4
        Re: Welke banden ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
        Als je in de winter niet veel rijd (er zijn er die dan niet buitenkomen) zou ik er gewoon zomerbanden op leggen van bij een bandenboer.
        In de garage zelf zijn ze meestal een flink pak duurder dan bij een bandenboer.
        Hou er ook rekening mee dat je deze tijd overal dagen moet wachten voor je banden vervangen kunnen worden wegens winter gekte. (iedereen wil nu winterbanden)
        En als ge niet van plan zijt om er nog lang mee te rijden, laat je dan ook niet de duurste aansmeren, dan is een B-merk ook goed
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #5
          Re: Welke banden ?

          Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
          En als ge niet van plan zijt om er nog lang mee te rijden, laat je dan ook niet de duurste aansmeren, dan is een B-merk ook goed
          Enkel financieel bekeken dan ... alhoewel niet altijd.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Welke banden ?

            Er zijn B merken die duurder zijn dan A merken hoor.
            Vraag wat prijzen van verschillende merken en je zal dan wel iets vinden.
            Zelf heb ik winterbanden besteld in NL hier kosten ze €125 en daar €63,90 + €14 montage kosten en balanceren voor indentiek dezelfde band.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

            Comment


            • #7
              Re: Welke banden ?

              zwarte, bij voorkeur ronde

              Comment


              • #8
                Re: Welke banden ?

                Het gaat hier dus over banden...

                Ik doe ook heel weinig kilometers met de auto, en als ik nieuwe banden laat leggen dan zijn dat altijd goedkope merken. Ik heb met die banden nog nooit problemen gehad, maar ik ga met mijn Clio'tje nooit de limieten opzoeken van de grip die die banden hebben...

                Op dit ogenblik liggen er achteraan nog de originele banden (Dunlop, 70.000km, 10 jaar), vooraan liggen er Mabor banden op. Dat zijn zeker niet de banden met het meeste grip, maar bij een normale rijstijl voldoen die zonder problemen.

                Op mijn vorige wagen (Renault Express) heb ik ook altijd van die goedkope banden laten leggen.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Welke banden ?

                  [MOD]Kunnen we ons voor één keer eens on-topic houden hier en niet direct reacties die totaal niets met de vraag te maken hebben beginnen neer te schrijven [/MOD]

                  TS heeft een wagen die ondertussen wat op leeftijd is, daar zou ik eerlijk gezegd ook geen top banden meer op leggen, kan je bij je bandencentrale geen tweedehands banden kopen (heb ik als student ook ooit gedaan ... dju dat is lang geleden )

                  Ik zou er zeker geen winterbanden opleggen en daar dan 12 maanden mee rondrijden, dat is een beetje overkill vind ik, all-season banden tot daar aan toe, maar ik denk dat die meestal wel iets duurder zijn dan een 'normale' band.

                  Loop even binnen bij je lokale Auto5 branch, ben zeker dat die je een mooie prijs kunnen maken voor een setje goede, klassieke banden.

                  Mark
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke banden ?

                    Ik zou toch voor goede banden gaan hoor, onderschat het belang van goede banden niet, zo groot is die kost nu ook niet, eens vragen bij een goede bandencentrale en je geval uitleggen.

                    Met winterbanden kan je een auto niet laten keuren tijdens de zomer bv.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke banden ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                      [MOD]Kunnen we ons voor één keer eens on-topic houden hier en niet direct reacties die totaal niets met de vraag te maken hebben beginnen neer te schrijven [/MOD]

                      TS heeft een wagen die ondertussen wat op leeftijd is, daar zou ik eerlijk gezegd ook geen top banden meer op leggen, kan je bij je bandencentrale geen tweedehands banden kopen (heb ik als student ook ooit gedaan ... dju dat is lang geleden )

                      Ik zou er zeker geen winterbanden opleggen en daar dan 12 maanden mee rondrijden, dat is een beetje overkill vind ik, all-season banden tot daar aan toe, maar ik denk dat die meestal wel iets duurder zijn dan een 'normale' band.

                      Loop even binnen bij je lokale Auto5 branch, ben zeker dat die je een mooie prijs kunnen maken voor een setje goede, klassieke banden.

                      Mark
                      /Off-Topic
                      De TS heeft door zijn opmerking wel die reacties zelf gestart he.


                      /On-topic
                      Je banden zijn in het beste geval het enige contact met de grond. Dus echt veel op bezuinigen zou ik daar nu ook weer niet op doen.
                      TS is gepensionneerd, dus zoveel km's zal hij nu ook weer niet doen en kan misschien als 't echt te gevaarlijk is de auto thuislaten.
                      Dus gewoon deftige, nieuwe zomerbanden moeten zeker volstaan.
                      All-season is zo'n beetje mossel noch vis en winterbanden vind ik hier zeker niet van toepassing.
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke banden ?

                        Ik zou ook gewoon voor zomerbanden gaan. Als je toch niet veel km's doet zijn winterbanden inderdaad overkill.
                        Met zomerbanden wel geen onnodige km's doen bij sweeuwval, dan hinder je de lease rijders met winterbanden te veel.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke banden ?

                          Je kan niet maar "een beetje doodgaan" ... da's alles of niks.
                          Hetgeen bij een wagen van groot belang is om u op de baan te houden zijn uw banden.
                          Volgens mij zijn daar twee correcte oplossingen voor ... ofwel steekt ge daar een goede band onder ofwel is de wagen het niet waard en moet ge de knoop doorhakken en naar een andere gaan zoeken.
                          Wat is het volgende? Mijn remmen zijn versleten maar ik wil niet zoveel geld meer geven aan die oude wagen?
                          En weinig rijden heeft geen enkele invloed op een mogelijk ongeval ... dat je nu 50.000 of 500 km per jaar doet, als het u moet overkomen zal het u overkomen. Er wat op voorzien zijn (zorgen dat ge zoveel mogelijk reserve hebt) is nog steeds het beste.
                          Een nieuwe B-band zal nog altijd beter zijn dan een versleten A-band.

                          Is het hem waard erin te investeren? => Ja!
                          Kan je het betalen? => Eigen budget!
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke banden ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                            /Off-Topic
                            De TS heeft door zijn opmerking wel die reacties zelf gestart he.
                            /On-topic
                            Dan was het eigenlijk wel "On-topic".
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke banden ?

                              Rijdt op een zondag eens naar de Zwarte Markt van Tessenderlo. Daar staat bij de ingang een bandenboer. Hij heeft een grote vrachtwagen bij met alle denkbare bandenmaten . De vrachtwagen is uitgerust met een bandenwisselmachine en een balanceerapparaat. Verleden zomer was er een universele prijs van 50 euro per band (gemonteerd) en onafhankelijk de maat (tot 215/50/17). Grotere banden een paar euro duurder. 't was een B-merk, maar het profiel was identiek aan Continentals.
                              Valt te overwegen als je geen 50000km meer zult doen met je auto.

                              Comment

                              Working...
                              X