Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Juiste camera/lens combo voor interieur?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Juiste camera/lens combo voor interieur?

    Mijn allereerste post op dit forum en al onmiddellijk een prangende vraag:
    Als interieurarchitect is het belangrijk dat ik bij opmetingen enkele goede foto's van de ruimtes kan maken. Ook bij opleveringen is het leuk om enkele foto's te nemen van het eindresultaat. Hier wringt momenteel het schoentje: ik krijg de ruimtes nooit mooi in beeld met mijn digitaal toestel ( compact)
    Ik heb geen enkel voorkeur naar merk toe en ben een complete 'noob' op technisch fotografie niveau. Kan iemand mijn een goed all-round toestel met bijhorende lens aanraden. Miss best met een groothoeklens?
    Als iemand iets 2dehands verkoopt, dan hoor ik het graag!

    Alvast bedankt!

    Alexander

  • #2
    Re: Juiste camera/lens combo voor interieur?

    [Mod-LesC]Jouw allereerste vraag op dit forum al meteen verplaatst van Gezocht naar Camera's. Titel ook aangepast: je vraagt naar een lens, maar eigenlijk zoek je een hele combo, ik citeer: een goed all-round toestel met bijbehorende lens.
    Hier in Camera's kan op je vraag gereageerd worden; dat kan in Gezocht niet. Da's enkel als je iets specifieks zoekt.[/Mod]
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Juiste camera/lens combo voor interieur?

      Kan dit iets zijn?


      Of toch maar beter deze? Dan heb ik onmiddellijk 2 lenzen?


      Ik zou graag dit weekend beslissen dewelke ik koop

      ALvast bedankt!

      Comment


      • #4
        Re: Juiste camera/lens combo voor interieur?

        Oorspronkelijk geplaatst door alexanderp Bekijk bericht
        ..........
        Als interieurarchitect is het belangrijk dat ik bij opmetingen enkele goede foto's van de ruimtes kan maken.
        wil je dat eens verduidelijken.
        en dan vooral die opmetingen?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Juiste camera/lens combo voor interieur?


          De 1000D is een geschikt instapmodel. Ik zou eer de set met twee objectieven (standaard zoomlens en tele zoomlens) aanbevelen dan de set met de superzoom, vanwege de kwaliteit. Geen van de objectieven is echter lichtsterk. Misschien heb je dat binnen wel nodig, en anders in ieder geval een statief.
          Vraag me bovendien af of 18mm breed genoeg is. Hoeveel plaats heb je binnen?
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Juiste camera/lens combo voor interieur?

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            wil je dat eens verduidelijken.
            en dan vooral die opmetingen?
            grt,bouk.
            Beste Bouk,

            Ik ben van plan om voor en na beelden te gebruiken.
            Ook bij fotorealistische renders (V-Ray icm SC5) gebruik ik deze beelden om het ontwerp als het ware in te plaatsen.

            Comment


            • #7
              Re: Juiste camera/lens combo voor interieur?

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Vraag me bovendien af of 18mm breed genoeg is. Hoeveel plaats heb je binnen?
              Ik vraag me dat niet af, is gewoon niet genoeg en dan wordt het prijzig.
              Er zijn echter ook compacten die op 24 mm equivalent beginnen, daar kun je wat mee.

              Comment


              • #8
                Re: Juiste camera/lens combo voor interieur?

                Een binnenhuisarchtect die ik ken gebruikt een canon 5D en een 17 mm tilt en shift objectief.

                Comment


                • #9
                  Vaak is 12-24 beter om mee te werken. Met mijn 18-70 kom ik toch altijd weer net te kort(!) vertekening wordt uiteraard al wel meer, maar da's groothoek eigen en aan te pakken in CS. overogens werk ik wel met een crop 1,5 camera.

                  'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                  Comment


                  • #10
                    Re: Juiste camera/lens combo voor interieur?

                    Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                    Een binnenhuisarchtect die ik ken gebruikt een canon 5D en een 17 mm tilt en shift objectief.
                    Denk ook dat je die richting moet gaan.
                    En dan komt direct de meest prangende vraag:...
                    Wat heb je van budget ervoor over +- ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Juiste camera/lens combo voor interieur?

                      Voor interieur is een tilt en shift inderdaad een aan te raden optie, maar alleszins niet de goedkoopste.
                      Sowieso is het in mijn mening voor een fotografie 'noob' moeilijk om goede interieurbeelden te maken. Vergeet bovendien niet dat er bij interieur en architectuur fotografie ook veel nabewerking komt kijken. Met enkel het geschikte toestel heb je niet genoeg....

                      L.
                      http://lievendevlaminck.wordpress.com/

                      Comment

                      Working...
                      X