Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

!!! 4600 MAH & 3900 MAH batterijen !!! ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • !!! 4600 MAH & 3900 MAH batterijen !!! ???

    Wat is de maximumcapaciteit van herlaadbare AA-batterijen en welke merken zouden de beste kwaliteit zijn? Is er geen zo'n website met testen?

    Vorig jaar kocht ik nog 2800MAH batterij (het maximum die er is) en nu hebben ze zogezegd 3600mah & 4600mah voor dezelfde grootte.... is dit bedrog ?



    Ik heb ooit eens Traxcell's 2800mah gekocht, maar bleken snel stuk te gaan.

    In de Aldi hebben ze meestal 2100mah ofzo, nooit hoger.
    Ik heb een Digispeed Ansmann Ultra lader (15min) weet dat dit niet zo goed is snel laden, maar is handig. Zal nog es moeten checken welke max.capaciteit die lader laadt.
    Las een dat Energizers goed zijn.
    Last edited by PurePhotography; 9 december 2010, 19:10.

  • #2
    Re: !!! 4600 MAH & 3900 MAH batterijen !!! ???

    PurePhotography,

    Ik gebruik een groot aantal van GP2100 (deze zijn prima).
    En een kleiner aantal GP2700.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: !!! 4600 MAH & 3900 MAH batterijen !!! ???

      Die hoog capaciteits batterijen zijn IMHO kompleet nep ... als je met een Maha lader al maar een goede 2550 MAh haalt voor nieuwe GP 2700 batterijen ... wel, 'k moet er geen tekeningetje bij maken zeker?

      Moesten die echt bestaan dan werd de markt daarmee toch overspoeld zeker?

      Comment


      • #4
        Re: !!! 4600 MAH & 3900 MAH batterijen !!! ???

        Ik heb hier een setje "Vapex Tech 2900mAh", en die zitten rond de 2500mAh werkelijke capaciteit. De zelfontlading is vrij klein, maar nog niet laag zoals bij de Recyko's en Aldi Top Craft Precharged accu's. Die Vapex Tech accu's zijn helemaal niet slecht, want zelfs de bekendere merken halen zelden meer dan 2500 mAh.

        4600 of zelfs "maar" 3900mAh is op dit ogenblik nog niet mogelijk, meestal zijn het onbekende merken die zo al niet betrouwbaar zijn die zwaar overdrijven...
        Laat je niet vangen door die niet haalbare capaciteit, die accu's halen waarschijnlijk met veel moeite 2000mAh, en hebben dan waarschijnlijk nog zoveel last van zelfontlading dat ze een week na het laden al vanzelf terug leeg zijn zonder dat je ze hebt gebruikt...

        (milli-Ampère is met een kleine m, anders is het Mega-Ampère uur, dan zou zo'n kleine accu voldoende zijn om een elektrische wagen een heel eind te laten bollen. Dat zou dan meteen ook een heleboel problemen oplossen bij het opslaan van energie.)
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: !!! 4600 MAH & 3900 MAH batterijen !!! ???

          StarPower LOL.
          Alles wat zo van die overtreffende woorden bevat in de merknaam of omschrijving zijn 99 op de 100 dikke brol.
          Power, Turbo, Max, Extra, Extreme, Super, Plus, ... noem maar op, allemaal brol.
          Ik heb er hier liggen van het "merk" PowerCell 1300mAh voor een AAA wat ook zeer veel is, ik heb ze 2 keer kunnen opladen en ze waren rijp voor de vuilbak.

          Heel goei cellen zijn die van het merk GP zoals hier al gezegd, kheb er daar massas van liggen en voor zover ik weet heb ik nog geen enkel moeten wegsmijten in al die jaren dat ik ze heb.

          Comment


          • #6
            Re: !!! 4600 MAH & 3900 MAH batterijen !!! ???

            Als dat zo blijft gaan zitten er binnen tien jaar in een auto nog twee AA batterijtjes.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

            Comment

            Working...
            X