Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke monitor?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke monitor?

    HELP!! Ik zie even door de vele bomen het bos niet meer. Ik ben opzoek naar een goede, betaalbare monitor voor fotobewerking en grafisch werk (website bouwen).

    Mijn budget ligt tot ongeveer €350,- en heb al even rondgekeken.
    Ik zou graag een monitor willen met een resolutie van 1920x1200, heb ik iig genoeg speelruimte

    Mijn oog is zelf gevallen op de:

    -Iiyama E2607WS-1

    -Samsung 2443BW

    Maar hier lees ik heel veel verschillende reviews over. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met 1 van deze monitoren? Of zelf nog goede ervaringen hebben met andere monitoren?
    Last edited by mental-marco; 13 december 2010, 20:36.
    "The only easy day was yesterday"

  • #2
    Re: Welke monitor?

    als je wat rondkijkt vind je voor ongeveer dat bedrag een scherm met ips panel
    deze twee schermen die je aanhaalt hebben een tn panel wat minder geschikt is voor fotobewerking
    bv volgende NEC

    en koop ineens een kalibratie toestel bij aan om je scherm goed te kalibreren
    dat doet toch veel in verband met de juiste kleurweergave

    Comment


    • #3
      Re: Welke monitor?

      Bedankt voor de link. Zal hem meenemen in mijn keuze.
      Maar op dit moment staat de Iiyama nog bovenaan. Toch omdat het scherm een snelle reactietijd heeft van 2ms en qua resolutie wat beter past (speel weleens Flight Simulator X en dan is een 16:10 verhouding net iets beter).
      En een kalibratie toestel zit wel goed, ben in het bezit van een Spyder 3

      Ps: Kwam deze ook nog tegen Philips 240PW9ES als IPS panel. Kan er enkel verders weinig over vinden. Enkel dat het een 24" 1920x1200 IPS panel is. Verder weinig reviews en al helemaal geen verkooppunten.

      En verders hou ik deze nog even in het achterhoofd. Wel iets duurder maar schijnt wel goed tezijn, Eizo Flexscan S2243WH.
      Last edited by mental-marco; 8 december 2010, 21:34.
      "The only easy day was yesterday"

      Comment


      • #4
        Re: Welke monitor?

        Heb nog even wat searching gedaan.

        - HP ZR24w
        - HP LP2475w
        - Dell U2410
        - Eizo Flexscan S2243WH

        Heb mijn budget maar iets verhoogt. Want deze schermen zijn toch "naar wat ik lees" erg goed voor fotobewerking en grafisch werk. Iemand ervaring met deze of 1 van deze monitoren?
        Last edited by mental-marco; 14 december 2010, 20:13.
        "The only easy day was yesterday"

        Comment


        • #5
          Re: Welke monitor?

          [EDIT]

          Heeft iemand vooral ervaring met de HP en de Dell monitoren?
          En wat is het verschil tussen H-IPS en S-IPS?
          "The only easy day was yesterday"

          Comment


          • #6
            Re: Welke monitor?

            Oorspronkelijk geplaatst door mental-marco Bekijk bericht
            [EDIT]

            Heeft iemand vooral ervaring met de HP en de Dell monitoren?
            En wat is het verschil tussen H-IPS en S-IPS?
            antwoord op ips vraagjes

            Comment


            • #7
              Re: Welke monitor?

              Oorspronkelijk geplaatst door mental-marco Bekijk bericht
              [EDIT]

              Heeft iemand vooral ervaring met de HP en de Dell monitoren?
              yep met HP.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Welke monitor?

                de dell is echt wel goed hoor!!
                heb hier de U2209 een dik van een scherm, de 2410 is beter
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: Welke monitor?

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  yep met HP.
                  grt,bouk.
                  Ok, en hoe bevalt/beviel die? Nog minpunten, gebreken of alles prima. Ookmqua kleur en snelheid van het scherm?

                  Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                  de dell is echt wel goed hoor!!
                  heb hier de U2209 een dik van een scherm, de 2410 is beter
                  Tot nu toe gaat mijn voorkeur ook uit naar de Dell. Naar wat ik gelezen heb.
                  En de Dell heeft een H-IPS panel en die schijnt weer iets beter tezijn dan S-IPS.
                  "The only easy day was yesterday"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke monitor?

                    Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                    Hieruit maak ik op dat H-IPS dus beter is als S-IPS?
                    "The only easy day was yesterday"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke monitor?

                      Ik gebruik al een 5 tal jaar een NEC MultiSync LCD 2080 UX.

                      De kijkhoek is heel groot, de kleuren zijn mooi, geen reflecties etc...

                      Kameraad heeft zich een tijdje geleden een Samsung gekocht.....als hij thuis is geweest wil hij zijn scherm buitensmijten

                      Als je echt staat op kwaliteit,....geef wat meer uit en ga voor een goed scherm.

                      Het mijne kostte toen ( 5 jaar geleden ) bijna 2000 €.

                      Een Nec MultiSync LCD2190UXp-BK Set 1 kost nu ongeveer 700€ en lijkt een heel goed scherm te zijn.

                      Maar hou er rekening mee dat de videokaart ook een grote rol speelt bij de weergave.

                      Mijn NEC MultiSync LCD 2080 UX draait op een ATI Radeon 9700 pro en is een voortreffelijke combinatie.
                      Groetjes
                      ----JO

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke monitor?

                        Voor 350 euro ga je volgens mij geen scherm vinden dat goed genoeg is voor beeldverwerking. Hangt eigenlijk af van hoe hoog je je eisen stelt.

                        Ik heb een Dell 2408WFP en om eerlijk te zijn, niet goed genoeg. Reden:
                        • Helderheidsverdeling over het scherm is niet gelijk. Dwz het scherm is niet overal even helder wat erg storend is. Dit merk je vooral als je een grijze achtergrond hebt.
                        • mijn scherm is gecalibreerd met een eye 1 display2 maar als je aan wit-zwart fotografie doet merk je dat het grijs niet grijs is maar een kleurzweem heeft. Je kan het zelfs niet vergelijken met een oud Lacie CRT scherm.
                        • De kijkhoek is ook een probleem. Een 24" scherm is al redelijk breed en je moet mooi in het midden voor je scherm zitten en dan merk je aan de zijkanten toch nog contrastvermindering.

                        Voor fotografie heb je geen snel scherm nodig, ik zou dan eerder investeren in een goed scherm geschikt voor grafisch werk en daar staat Dell spijtig genoeg niet tussen.

                        Kijk hier eens voor een mooi overzicht: https://shop.colourconfidence.com/se...php?xSec=10154

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke monitor?

                          Zal nog even duidelijk vermelden dat ik zeker niet meer als €500 a €550 voor een scherm ga uitgeven. Het is niet professioneel waar ik mee bezig ben. Puur hobby/amateur en dan is €2000 voor een schermpje voor mijn budget teduur.

                          Dus vandaar die 4 monitoren die ik hierboven heb vermeld. Heb al wat reviews gelezen en deze kwamen toch wel goed uit de bus.

                          - HP ZR24w
                          - HP LP2475w
                          - Dell U2410
                          - Eizo Flexscan S2243WH

                          Ik zal zelf ook nog wel even wat reviews zoeken en ben daar ook druk mee bezig.
                          En tja ik weet ook wel dat je een scherm van €350 niet kan vergelijken met een scherm van €2000 maar dat lijkt me erg logisch
                          Maar zoals ik al zei, onder "wat meer uigeven" versta ik niet meteen €1500 meer als mijn budget. Dat bedrag ligt niet in mijn straatje, helaas.
                          Dus ja ik zal het met de "iets mindere" moeten doen, die volgens mij voor gewoon amateur/hobby werk nog best voldoen Maar wil uit die reeks gewoon de beste uizoeken die in mijn budget past
                          Last edited by mental-marco; 12 december 2010, 10:44.
                          "The only easy day was yesterday"

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke monitor?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Emanuel Bekijk bericht
                            Voor 350 euro ga je volgens mij geen scherm vinden dat goed genoeg is voor beeldverwerking. Hangt eigenlijk af van hoe hoog je je eisen stelt.

                            Ik heb een Dell 2408WFP en om eerlijk te zijn, niet goed genoeg. Reden:
                            • Helderheidsverdeling over het scherm is niet gelijk. Dwz het scherm is niet overal even helder wat erg storend is. Dit merk je vooral als je een grijze achtergrond hebt.
                            • mijn scherm is gecalibreerd met een eye 1 display2 maar als je aan wit-zwart fotografie doet merk je dat het grijs niet grijs is maar een kleurzweem heeft. Je kan het zelfs niet vergelijken met een oud Lacie CRT scherm.
                            • De kijkhoek is ook een probleem. Een 24" scherm is al redelijk breed en je moet mooi in het midden voor je scherm zitten en dan merk je aan de zijkanten toch nog contrastvermindering.

                            Voor fotografie heb je geen snel scherm nodig, ik zou dan eerder investeren in een goed scherm geschikt voor grafisch werk en daar staat Dell spijtig genoeg niet tussen.

                            Kijk hier eens voor een mooi overzicht: https://shop.colourconfidence.com/se...php?xSec=10154
                            ok dat dit geen super schermen zijn is een feit en da weet iedereen!!
                            maar als HOBBY- fotograaf moet je ook ergens kiezen he!!!!
                            en een IPS-scherm is nog steeds beter dan een TN-paneel.
                            nikon stuff

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke monitor?

                              Tja als je onder super schermen een scherm van zo'n €2000,- bedoelt, dan zijn die 3 geen super schermen. Maar ik werk tot op heden met monitoren tot zo'n €200,-. Ik neem aan ook allen TN panels. Dan denk ik dat vrijwel elk willekeurig IPS panel monitor een verbetering is voor het fotobewerking/grafische werk gedeelte.

                              Ik vind dit een heel goed forum en word er ook steeds weer goed geholpen. Maar blijf het wel jammer vinden dat als je een budget vermeld er altijd mensen zijn die daar overheen lezen. Helaas is mijn budget niet breder Ik moet al mijn best doen om die €500,- á €550,- bij elkaar te rapen, vandaar ook mijn eerste lagere budget.

                              Dus hier moet ik het mee doen en neem aan dat er best goede monitoren voor dat bedrag te verkrijgen zijn. Aangezien ik nu ook nog met TN panel monitoren werk en daar ook geen klachten over heb.

                              Hopende hiermee verduidelijkt tehebben dat ik echt niet meer kan uitgeven, helaas.
                              Last edited by mental-marco; 12 december 2010, 12:26.
                              "The only easy day was yesterday"

                              Comment

                              Working...
                              X