Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De stoof van Elena

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De stoof van Elena

    Hello,

    My name is Elena, I have 33 years old and I am writing to you from a province in Russia.

    I work in the library and after my job I allowed to use computer when possible. I finded
    several addresses in Internet, and I decided to write to you this letter.

    I have daughter 9 years old, her father left us, and we live with my mother.

    Due to the unbearable hot weather this summer, almost all of the potatoes and
    vegetables get dry in our garden. Many forests burned down. We were doomed to
    starvation, and we spended all our little savings to buy several bags of potatoes for the
    coming winter (it's terrible, because the price of potatoes now became 2-3 times more
    expensive than last year).

    Recently my mother lost job due to deep crisis in our region and now our situation become hopeless.

    Gas and electricity are very expensive, and we can not afford to heat our home amy more.

    The winter is coming and weather in our region is very cold already.
    We don't know what to do and we very afraid.

    The only possible way to heat our home is to use portable stove that heating from
    burning wood. We have a wood-savings in our barn and this stove will heat our Home all
    winter for no cost to us.

    Unfortunately, we can not buy this stove in our local market because the value of this
    stove is 8.429 rubles, and it is very expensive for us (Equival. of 196 Euro).

    If you have any old portable stove, and if you do not use it anymore, we'll be very
    grateful if you can donate it to us and arrange transportation of the stove to us (we live
    200 km from Moscow).

    This stoves are different, they are usually made of cast iron and weigh about 100 kg.

    I will be wait for your answer.

    Elena.

    P.S. I apologize for mistakes into this letter, I translated it with help of computer-translator and dictionary.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: De stoof van Elena

    Ik denk als je reageert dat het uiteindelijk zal uitkomen dat ze dat geld willen om die stoof ginder te kopen. Er zijn waarschijnlijk veel arme mensen ginder en velen kunnen wel wat hulp gebruiken. Maar het riekt voor mij toch ook naar scam.

    Herinner je niet van die man die op zo'n mail had gereageerd en die Russische stuurde dan antwoorden en pikante foto's terug. En ze had dezelfde hobby's en zo. Ze hadden zo veel gemeen dat de man verliefd werd. En hij had haar al 3x het geld gestort voor een vliegticket naar België. Maar telkens was er iets tussen gekomen. Door de sneeuw steeg het vliegtuig niet op en de maatschappij wou het geld niet teruggeven. Dan was ze door de maffia overvallen en dat geld alles wat ze bij had was gestolen...
    De arme man was er het hart van in, want zijn lief geraakte niet bij hem. En hij was al enkele duizend euro's kwijt.

    Als er iemand zo'n stoof heeft, en je krijgt een adres te pakken. Dan stuur je die maar op. Maar ik zou nooit geld sturen.
    Tot sluitertijd, Dirk

    Comment


    • #3
      Re: De stoof van Elena

      Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
      Ik denk als je reageert dat het uiteindelijk zal uitkomen dat ze dat geld willen om die stoof ginder te kopen. Er zijn waarschijnlijk veel arme mensen ginder en velen kunnen wel wat hulp gebruiken. Maar het riekt voor mij toch ook naar scam.

      Herinner je niet van die man die op zo'n mail had gereageerd en die Russische stuurde dan antwoorden en pikante foto's terug. En ze had dezelfde hobby's en zo. Ze hadden zo veel gemeen dat de man verliefd werd. En hij had haar al 3x het geld gestort voor een vliegticket naar België. Maar telkens was er iets tussen gekomen. Door de sneeuw steeg het vliegtuig niet op en de maatschappij wou het geld niet teruggeven. Dan was ze door de maffia overvallen en dat geld alles wat ze bij had was gestolen...
      De arme man was er het hart van in, want zijn lief geraakte niet bij hem. En hij was al enkele duizend euro's kwijt.

      Als er iemand zo'n stoof heeft, en je krijgt een adres te pakken. Dan stuur je die maar op. Maar ik zou nooit geld sturen.
      Ik laat me niet vangen Dirk.
      Dat verhaal van die man ken ik ook ja.
      Als Martin Heylen nog een keer die richting uitgaat zou ik hem een stoof kunnen
      meegeven
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: De stoof van Elena

        dit verhaal van die stoof komt blijkbaar elk jaar terug
        vorig jaar heb ik ook zo een paar maal bijna net dezelfde mail gekregen

        Comment


        • #5
          Re: De stoof van Elena

          Hihi..hoe bekent

          Ik heb ruim 10 jaar geleden ook zoiets meegemaakt , maar dan in Polen ...

          Nu heb ik al 10 jaar een hele lieve vrouw,
          alleen zitten er twee nadelen aan ...

          De kid's krijg je er gratis bij, en van het vrouwtje kom je nooit meer af !!!

          Nee grapje hoor, ik hou van mijn vrouwtje en de kid's (beetje)
          alleen de kinders zijn nu 28 (Lukasz) en 25 jaar (Ania) en die woonden tot voor kort nog bij ons thuis ... Pfff.

          Nu heeft de stiefzoon (voor mij dan he) een paar maanden geleden een app. gekocht in
          Eindhoven (Woensel West) denk je ervanaf te zijn ...nee hoor , komt doodleuk bijna iedere avond thuis bij mama eten , nergens toch lekkerder eten dan thuis ...
          (en goedkoop he)

          Oke, Kamer van Lukasz vrij , dus wat denkt Ania , he leuk, ik laat me vriendje op vakantie komen ....

          tja, en dat was vorig jaar november ..Snapppen jullie wat ik bedoel

          en dan denk ik maar weer ,"ach, het blijven toch kinders he " ...
          >>> mijn "kritiek" is altijd mijn eerlijke "mening" en nooit mijn "commentaar" <<<

          Comment


          • #6
            Re: De stoof van Elena

            Nu krijg ik vandaag toch net diezelfde mail in mijn inbox.
            Tot sluitertijd, Dirk

            Comment


            • #7
              Re: De stoof van Elena

              Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
              Nu krijg ik vandaag toch net diezelfde mail in mijn inbox.
              Haha Dirk
              Weet je wat?
              Na bezoek aan een oud-ijzer-handel kunnen we een paar stoven op een vrachtwagen
              laden en met z'n allen in een personen-busje naar ginds rijden.
              Vergeet de camera niet
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: De stoof van Elena

                Dan kunnen we die verwarmde gezichten op foto zetten!
                Tot sluitertijd, Dirk

                Comment


                • #9
                  Re: De stoof van Elena

                  'k ga mee; Vanmorgen zat die mail ook in m'n inbox
                  'k kan nog gezellig worden

                  Edit: Wat me opvalt is dat minstens 3 leden van BD in een periode van enkele dagen deze mail krijgen! Hoe komen ze aan onze emal adressen?
                  Last edited by saphi; 10 december 2010, 07:48. Reden: toevoegen edit
                  Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                  "Casu Consulto - Modo Fac"

                  Comment


                  • #10
                    Re: De stoof van Elena

                    Ik zou de mail forwarden naar deze russische weldoener. Die kan dat



                    YMMV, Nerdsky
                    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                    Comment


                    • #11
                      Re: De stoof van Elena

                      Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
                      'k ga mee; Vanmorgen zat die mail ook in m'n inbox
                      'k kan nog gezellig worden

                      Edit: Wat me opvalt is dat minstens 3 leden van BD in een periode van enkele dagen deze mail krijgen! Hoe komen ze aan onze emal adressen?
                      Toch niet van BD, want ik kreeg het aan op een ander Email adres dan hetgeen dat op deze site staat geregistreerd.
                      Tot sluitertijd, Dirk

                      Comment


                      • #12
                        Re: De stoof van Elena

                        Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                        Toch niet van BD, want ik kreeg het aan op een ander Email adres dan hetgeen dat op deze site staat geregistreerd.
                        Idem.

                        Comment


                        • #13
                          Re: De stoof van Elena

                          Heb de mail ook gevonden in de spambox van Telent webmail, dus is niet tot op mijn Mac geraakt.
                          Waarschijnlijk naar half België gezonden.

                          Jean
                          35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

                          Comment


                          • #14
                            Re: De stoof van Elena

                            Ik had vanmorgen dezelfde mail. Onmiddellijk tot spam verklaard!
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: De stoof van Elena

                              Hier van hetzelfde laken een pak, arme Elena toch.
                              Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                              Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                              Comment

                              Working...
                              X