Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterse zonsondergang vanop de Rode Berg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Winterse zonsondergang vanop de Rode Berg

    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

  • #2
    Re: Winterse zonsondergang vanop de Rode Berg

    een heel mooie opname, al neigt de boel rechts wat naar het midden.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Winterse zonsondergang vanop de Rode Berg

      Waw , bakken sfeer Je hebt ook de diagonale lijnen mee en dan dat golvend landschap en wàt een prachtige lucht
      'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
      Grtjs, Jacky

      Comment


      • #4
        Re: Winterse zonsondergang vanop de Rode Berg

        dat licht is prachtig ,vind die weerschijn op de sneeuw heel mooi ,alleen heb ik een beetje het gevoel dat die voorgrond voor de sneeuw er niet bij hoefde ,die witte lijn verstoord de compo volgens mij

        Comment


        • #5
          Re: Winterse zonsondergang vanop de Rode Berg

          Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
          dat licht is prachtig ,vind die weerschijn op de sneeuw heel mooi ,alleen heb ik een beetje het gevoel dat die voorgrond voor de sneeuw er niet bij hoefde ,die witte lijn verstoord de compo volgens mij
          Een hele mooie weer al heb ik hetzelfde gevoel als bopatje.

          gr.ron.
          http://exhi-fotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: Winterse zonsondergang vanop de Rode Berg

            Mooi, de kleuren blauw en oranje op die avondse winterfoto´s brengen toch mooie plaatjes voort. Je ziet ze hier veel de laatste tijd
            BD0723BE

            Comment


            • #7
              Re: Winterse zonsondergang vanop de Rode Berg

              Neen, die doet het deze keer niet voor mij, Kurt.

              Hij staat scheef, of zo lijkt het er op. I know, het Heuvelland etc... maar voor de kijker doet dit er hier niet toe. De bomen lijken daar trouwens ook omver te vallen.
              Ik zou hem zeker 2.5gr (wat veel is !) durven naar rechts draaien. Probeer het eens ? Ziet er helemaal anders uit, maar misschien niet realistisch voor een "Heuvelaar" .

              Ook dat onbesneeuwd stuk voorgrond vind ik er teveel aan.

              En dan nog die sneeuw zelf. Lijkt mij zo onnatuurlijk, alsof je de highlights ferm in de smoor gekiemd hebt...

              Dit is zoals ik het zie... Je weet, ik draai er geen doekjes om he
              www.damafoto.be
              Facebook Damafoto

              Comment


              • #8
                Re: Winterse zonsondergang vanop de Rode Berg

                Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                Dit is zoals ik het zie... Je weet, ik draai er geen doekjes om he
                Dat mag je ook niet doen, ik kan tegen een stootje hoor, liever een kritische beoordeling van iemand met kennis van zaken
                Dat scheef staan, mja dat kon ik verwachten en je moet het blijven zeggen aub .
                De bomen aan de rechterkant die bouk ook opgemerkt had zijn te wijten aan lensvervorming door mijn groothoek. Dat kan ik wegwerken in photoshop maar dan verlies ik ook een deel van het totaalbeeld wat misschien niet zo erg is gezien de voorgrond het hier ook niet echt doet.
                Ik stoorde mij in eerste instantie niet echt aan de voorgrond maar je weet het waarschijnlijk ook wel, hoe meer je naar een foto van jezelf kijkt, hoe meer fouten je ziet. Als andere mensen die fouten dan ook opmerken dan weet je dat de foto niet echt dat is wat je ermee beoogd had.
                Op naar de volgende dus en een beetje kritischer zijn voor mezelf en weer een stapje verder in het leerproces.
                vriendelijke groeten, Kurt
                Mijn foto's
                Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                Comment


                • #9
                  Re: Winterse zonsondergang vanop de Rode Berg

                  Ik schrik een beetje van de reacties want mijn eerste gedacht was "wow" hoe mooi.
                  De bomen aan de rechterkant hangen idd iets teveel naar binnen maar dat kan je wel oplossen.
                  Voor mij blijft het een prachtige opname ...
                  grtjes, fabke
                  Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Winterse zonsondergang vanop de Rode Berg

                    Nooit schrikken van mijn reacties, Fabienne, je kent mij he ?

                    Wel een prachtig landschap weergegeven uiteraard ! Wil daar ook wel eens gaan shooten...

                    Oorspronkelijk geplaatst door fabke Bekijk bericht
                    Ik schrik een beetje van de reacties want mijn eerste gedacht was "wow" hoe mooi.
                    De bomen aan de rechterkant hangen idd iets teveel naar binnen maar dat kan je wel oplossen.
                    Voor mij blijft het een prachtige opname ...
                    grtjes, fabke
                    www.damafoto.be
                    Facebook Damafoto

                    Comment


                    • #11
                      Re: Winterse zonsondergang vanop de Rode Berg

                      Oorspronkelijk geplaatst door fabke Bekijk bericht
                      Ik schrik een beetje van de reacties want mijn eerste gedacht was "wow" hoe mooi.
                      De bomen aan de rechterkant hangen idd iets teveel naar binnen maar dat kan je wel oplossen.
                      Voor mij blijft het een prachtige opname ...
                      grtjes, fabke
                      Dank u wel fabke, maar ik kan me achteraf wel in de kritische reacties vinden.
                      Meestal is het zo dat ik bij een foto van mezelf altijd wel fouten zie of dingen die beter kunnen.
                      Soms zeg ik na een tijdje van 'foert ik zet hem op het forum en ik zie wel wat ervan komt' maar als andere mensen dan dezelfde fouten zien en zelfs nog andere fouten die ik nog niet gezien had dan kan ik niet anders dan die mensen gelijk geven.
                      Het zit soms in details hoor maar bij een echt goeie foto moet eigenlijk alles goed zitten, zelfs het kleinste detail, en dat is hier niet het geval.
                      En zolang de kritiek onderbouwd is en opbouwend is heb ik er geen enkel probleem mee, integendeel

                      Maar de lovende reacties blijven ook wel leuk hoor
                      vriendelijke groeten, Kurt
                      Mijn foto's
                      Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                      Comment

                      Working...
                      X