Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 500D autofocus probleem.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 500D autofocus probleem.

    Beste mensen,

    Ik heb sinds een klein jaartje een Canon 500D, maar ik ontdek nu ineens dat mijn autofocus niet meer werkt. Ik heb het op alle standen gezet, ook op auto. maar als ik dus inzoom en lichtjes op de knop druk, focust hij niet. Alleen helemaal uitgezoomd kan ik foto's maken. Ik hoor wel dat de camera PROBEERT te zoomen, maar geen resultaat.

    Iemand enig idee? Is het een klein probleem of zal ik het toch maar opsturen? Heb nu nog dus garantie.

    Alvast bedankt,


    Yesil

  • #2
    Re: Canon 500D autofocus probleem.

    neem aan dat je ook wat schuifjes op de lens zelf hebt aangeraakt en geprobeerd ?
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 500D autofocus probleem.

      Oorspronkelijk geplaatst door yesilgozler Bekijk bericht
      Beste mensen,

      Ik heb sinds een klein jaartje een Canon 500D, maar ik ontdek nu ineens dat mijn autofocus niet meer werkt. Ik heb het op alle standen gezet, ook op auto. maar als ik dus inzoom en lichtjes op de knop druk, focust hij niet. Alleen helemaal uitgezoomd kan ik foto's maken. Ik hoor wel dat de camera PROBEERT te zoomen, maar geen resultaat.
      niet opsturen, gewoon even de dichtsbijzijnde fotozaak in lopen en je probleem voorleggen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Canon 500D autofocus probleem.

        De mijne is met een sluiter probleem 2x 5 weken weggeweest naar Canon en heb uiteindelijk een nieuw toestel ontvangen onder garantie.
        Canon Eos 7d, Objectief Tamron 17-50mm f 2 8 sp di ii canon vc, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM en Canon Speedlite 430EX II.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 500D autofocus probleem.

          Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
          neem aan dat je ook wat schuifjes op de lens zelf hebt aangeraakt en geprobeerd ?
          bedankt voor jullie reacties, alleen deze snap ik niet? schuifjes op de lens? hoe?

          Comment


          • #6
            Re: Canon 500D autofocus probleem.

            Oorspronkelijk geplaatst door yesilgozler Bekijk bericht
            bedankt voor jullie reacties, alleen deze snap ik niet? schuifjes op de lens? hoe?
            Op het objectief zit vaak ook een schuifje AF-MF als deze op MF of M staat zal je objectief inderdaad niet focussen.
            Mijn objectieven zijn all round...

            Comment


            • #7
              Re: Canon 500D autofocus probleem.

              Al een keer geprobeerd met een andere lens?
              Zelfde probleem of opgelost?
              -=_-__________________________________________________ __-_=-
              Bewondering start daar waar eigen kunnen ophoudt..... - BLOG
              -=_-__________________________________________________ __-_=-

              Comment


              • #8
                Re: Canon 500D autofocus probleem.

                Beetje laat, maar goed. Ik heb het dus met diverse lenzen geprobeerd, maar het probleem zich voordoen. Gelukkig had ik nog garantie, dus ik heb het gewoon opgestuurd en dan binnen 4 weken terug gehad. Hij is weer helemaal top!

                Toch bedankt voor jullie reactie's

                Comment

                Working...
                X