Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7D net binnen : hoe testen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 7D net binnen : hoe testen?

    7D net ontvangen en de batterij is aan het laden .
    Welke tests kan ik doen om te zien of ik een goed exemplaar heb ontvangen?
    Last edited by LesC; 6 december 2010, 14:13.

  • #2
    Re: D7 net binnen : hoe testen?

    ondertussen de handleiding lezen
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: D7 net binnen : hoe testen?

      Waarom bang zijn dat het geen goed exemplaar is?

      Bij een lens zou je een focustest kunnen doen...bij een camera, gewoon kijken of alle knopjes doen wat ze moeten doen en of hij foto's maakt...zou me geen specifieke test voor kunnen stellen.
      Mijn objectieven zijn all round...

      Comment


      • #4
        Re: D7 net binnen : hoe testen?

        Klinkt geruststellend. Bij mijn 20D had ik een back-focus probleem, is gratis omgeruild.

        Comment


        • #5
          Re: D7 net binnen : hoe testen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Jatich Bekijk bericht
          Klinkt geruststellend. Bij mijn 20D had ik een back-focus probleem, is gratis omgeruild.
          Back-focus probleem ligt toch aan het objectief en niet aan de camera?
          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
          500px

          Comment


          • #6
            Re: D7 net binnen : hoe testen?

            Ik neem aan dat het over de 7D gaat...
            Gewoon fotograferen! Front & backfocus kan je snel zelf testen. Op het net vind je via google een testkaart die je kan afdrukken. Bijstellen van front- of backfocus kan bij de 7D voor elk Canon-objectief dat je gebruikt. Hoe? RTFM...


            Gr. Paul.

            Comment


            • #7
              Re: 7D net binnen : hoe testen?

              [Mod-LesC]Heb even je titel en je eerste post aangepast. Het gaat namelijk om een 7D. Bij Canon staat de D achteraan, met de uitzondering van hun allereerste dSLRs.[/Mod]

              Beginnen te schieten, zou ik zeggen. En vooral: studeren op het toch wel ingewikkelde AF systeem. (ik heb zelf de 7D).

              Deze videos zijn ook het bekijken waard:
              Shop our selection of Camera Remote Controllers & Microphones from Shop Canon Business U.S.A., Inc. to find the right product for you.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: 7D net binnen : hoe testen?

                Gewoon gaan gebruiken waar het voor het bedoeld is.

                Vraag je je dit af met alles wat je koopt?
                Last edited by hjanssen; 6 december 2010, 15:22.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: 7D net binnen : hoe testen?

                  Breng hem naar mij ...
                  Ik test hem wel gedurende een maandje voor je
                  Ik stuur je dan wel de rekening

                  greetz
                  Cheeta
                  Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                  flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: D7 net binnen : hoe testen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
                    Back-focus probleem ligt toch aan het objectief en niet aan de camera?
                    Weet ik niet, maar de lens is niet vervangen, enkel de body.


                    Nou, dank jullie allemaal om te reageren en voor jullie vertrouwen in Canon's kwaliteitscontrole

                    Comment


                    • #11
                      Re: 7D net binnen : hoe testen?

                      Met een hamer en een emmer water.

                      Dat is toch al in de lijn die Canon robuust en weerstbestendig noemt, niet?
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment


                      • #12
                        Re: D7 net binnen : hoe testen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
                        Back-focus probleem ligt toch aan het objectief en niet aan de camera?
                        Kan ook aan de camera liggen...daarom moet er bij calibratie ook altijd camera én objectief bijgesteld worden. Het objectief word dan vaak aangepast op de focus van de camera. Afwijkingen in camera's zijn vaak wel minder als bij objectieven.

                        Heb zelf ook een body met backfocus gehad.
                        Mijn objectieven zijn all round...

                        Comment


                        • #13
                          Re: 7D net binnen : hoe testen?

                          Als je al ervaring hebt met een DSLR, dan maak je er gewoon foto's mee zoals met de vorige.
                          Als er dan toch een probleem zou zijn, dan merk je dat wel.

                          Heb je geen ervaring met een DSLR, en de foto's komen niet uit de camera zoals jij dat wel zou willen, dan is er meer kans dat je zelf iets niet juist doet dan dat er wat aan de camera mankeert.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: 7D net binnen : hoe testen?

                            Ikzelf zou bang hebben , moest ik iets van die orde bestellen en dan bij ontvangst eerst moeten testen .....
                            Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                            https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                            Comment


                            • #15
                              Re: 7D net binnen : hoe testen?

                              Nou, dank jullie allemaal om te reageren en voor jullie vertrouwen in Canon's kwaliteitscontrole
                              Als jij er niet op vertrouwt, waarom heb je het ding dan gekocht ?

                              Geen paniek, alles komt in orde

                              Comment

                              Working...
                              X