Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotograferen van optochten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotograferen van optochten

    hoi,

    binnen twee weken vertrek ik naar disneyland. Ik had graag wat tips gehoord om ginder de optochten een beetje mooi op foto vast te leggen. Het zal donker zijn, de stoeten zullen verlicht zijn met kerstverlichting en ze zullen in beweging zijn. Heel moeilijk dus voor een amateur zoals ik.
    wat heb ik ter beschikking: EOS 450d, 430exII, 55-250 IS, tamron 17-50 (2.8), 17-55 kitlens en de 50 mm 1.8
    ook een statief om ginder de verlichte stilstaande dingen te trekken.
    Graag tips indien mogelijk. In de search geraak ik iet ver.
    Moesten er mensen tips hebben "wat" ginder te fotograferen of hoe op te stellen, dan hoor ik dat natuurlijk ook heel graag
    Alvast bedankt
    Canon Eos 450D - Canon 18-55 1:3.5 5.6 IS II - Canon 50mm 1.8 II - Canon 430 ex II en daarbij een Selphy CP760 om alles op papier te zetten

  • #2
    Re: fotograferen van optochten

    Oorspronkelijk geplaatst door davistue Bekijk bericht
    . Het zal donker zijn, de stoeten zullen verlicht zijn met kerstverlichting en ze zullen in beweging zijn. tamron 17-50 (2.8), 17-55 kitlens en de 50 mm 1.8
    ook een statief
    Deze dingen zoveel mogelijk gebruiken, en bij voorkeur de 50mm 1.8..
    Hou er wel rekening mee dat de 1.8 je een zeer beperkte scherptediepte kan geven als je met zulk groot diafragma (klein getal) werkt..
    Probeer ook je sluitertijd kort (snel) te houden..
    Verhoog liever je ISO en leg je neer bij wat beeldruis, want dat is nog altijd beter dan onscherpe foto's door beweging veroorzaakt door foute instellingen..

    Flits zoveel mogelijk proberen te vermeiden..

    grts
    grts Peter
    BD1754BE / Body & glass

    Comment


    • #3
      Re: fotograferen van optochten

      Wat let je om in die 14 dagen eens je stad of dorp met camera in te gaan en te gaan oefenen? Dan weet je wat je camera kan en wat mogelijk is en heb je daar niet meer te oefenen. Misschien weet je daar dan in één oog op slag; ja of nee.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: fotograferen van optochten

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Wat let je om in die 14 dagen eens je stad of dorp met camera in te gaan en te gaan oefenen? Dan weet je wat je camera kan en wat mogelijk is en heb je daar niet meer te oefenen. Misschien weet je daar dan in één oog op slag; ja of nee.
        uiteraard een super goed idee..
        grts Peter
        BD1754BE / Body & glass

        Comment


        • #5
          Re: fotograferen van optochten

          Wat foto's nemen in Disneyland betrefd moet je rekening houden met rijen mensen langs het parkoer,feeeriek is het wel aan de voorzijde van het gekende kasteel waarbij bij het voorbijgaan van de optocht een licht of vuurwerkspektakel is, dit is dicht bij het einde van de optocht,.... maar natuurlijk een massa mensen. Dit vindt plaats in het themapark Disneyland, want de optocht vertrekt in het themapark de Studio's.Na de toegang daar loop je door tot de werkelijke start van de STUDIO's en dan op de linkse zijde vindt je een nietszeggende poort, wel daar vertrekt de optocht en heb je de beste kans en het minste volk. Ik ken natuurlijk je ticket niet maar voor de twee themaparken is een ticket vereist, het beste is een combinatie van de twee.Tip; de studio's sluiten vroeger dan disneyland.
          Volg de link hieronder, en dan voor info onderaan, de beste formule voor mij althans zonder stress, ja dat heb je ook daar, is twee dagen !mvg guido

          http://nl.bezoek.disneylandparis.be/...es/index.xhtml
          Last edited by guido.g; 6 december 2010, 12:07. Reden: aanpassing
          https://ggpics.be/

          Comment


          • #6
            Re: fotograferen van optochten

            het is voor drie dagen, inderdaad met ticket voor beide parken. Bedankt voor de tip!

            kvrees dat er niet zo veel plaatsen zijn die de stoeten op deze manier aanpakken. Donkere omgeving, veel kleine verlichtingen en bewegende onderdelen.

            Het spijtige aan de 450 is dat die maar tot 1600 ISO gaat en dan nog met vrij veel ruis.
            Had eerder gedacht aan een lage sluitertijd en een beetje inflitsen om te bevriezen. Diafragma zo veel mogelijk open, maar toch aanpassen naargelang de scherptediepte van het onderwerp...
            Canon Eos 450D - Canon 18-55 1:3.5 5.6 IS II - Canon 50mm 1.8 II - Canon 430 ex II en daarbij een Selphy CP760 om alles op papier te zetten

            Comment


            • #7
              Re: fotograferen van optochten

              Ja fotograferen is niet uit te sluiten,daarom in het donker met beweging,ze weten ook wel wat ze doen,en alsook wordt de gsm beperkt door een storing in de parken, hoe ze dat doen weet ik niet, maar mensen die dat niet weten maken soms afspraken via de gsm in het park met hun kinderen,en dat loopt dan niet zo gelijk ze dat willen, zoals mekaar terugvinden,nog een tip, ik weet niet of het programma aangepast is met de kerst, maar als je kan ga dan vooral naar de voorstelling kijken van de Lion King,ga goed op tijd in de rij staan,kan je eventueel je fritjes aan een tafeltje opeten tijdens de voorstelling,of als je wilt betalen dan kan je in de parterre, toch dit is peberkt.mvg
              https://ggpics.be/

              Comment

              Working...
              X