Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop voor CS5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laptop voor CS5

    Ik ga binnenkort aan een cursus Fotoshop CS5 beginnen. Nu is mijn huidige pc al zeven jaar oud en niet meer in staat om snel met CS5 te kunnen werken. Ik zou eigenlijk een laptop willen aankopen. Dit vooral voor het gebruiksgemak en de mobiliteit die dergelijke pc biedt.
    Wat raden jullie me aan? Mijn budget is maximum 700 euro. Dus een Mac Book Pro is buiten categorie.
    Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

  • #2
    Re: Laptop voor CS5

    Normaal is een goede apple de beste oplossing, maar als je daar niet genoeg geld voor hebt om een zeer degelijke te kopen kan je inderdaad beter voor windows kiezen.

    Sinds CS5 is het sowieso beter om een 64bit windows te kopen, maar voor Photoshop is dit geen verplichting. Je kan dit echter wel best kiezen, al is het alleen al voor wanneer je andere programma's erbij neemt. Je zal ook wel een prestatieverhoging merken.

    Wanneer je echter met een beperkt budget van 700 euro zit is een 64bit windows niet echt nuttig aangezien je dan zal moeten besparen op hardware en binnen dit budget het dan niet voordelig meer zal uitkomen.
    Ideaal zou een budget van 800 euro zijn, al was het maar voor het 17" scherm.

    Binnen de 700 euro kan je dus best zoveel mogelijk naar processorkwaliteit en grafische kaart gaan kijken. Een zeer zware grafische kaart is eigenlijk niet superbelangrijk, maar ik zou er toch een relatief goede nemen, een chipset kan echter wel degelijk voldoende zijn, dus het hoeft niet per sé een apart ingebouwde te zijn.

    De schrijfsnelheid van je harde schijf en de ruimte op je harddisk zijn dan weer wel meer van belang.

    Zorg vooral dat deze zaken goed in orde zijn met een degelijke versie van windows 32bit, en indien mogelijk 64bit.

    Ik heb geen idee welke laptops momenteel in aanbieding zijn of welke je kan laten assembleren, maar normaal zijn dit wel enkele dingen waar je op moet letten.

    De beste oplossing blijft echter nog even wachten en sparen tot je minimum 800 euro hebt om dan een degelijke Asus of Samsung te kopen. (en deze merken zijn dan naar mijn mening de betere, maar daar zullen sommigen dan weer over kunnen discussieren. T is allemaal vrij persoonlijk, ervaringsgewijs, ed.)
    http://www.joerivanhamel.be

    Comment

    Working...
    X