Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cursus?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cursus?

    Hallo

    Ik ben een studente aan de hoge school. Fotografie is niet mijn huidige studie maar ik wil me hierin wel echt verdiepen.

    Heeft er iemand ergens een link naar een goede online cursus? Die gratis is...
    Ik kan al redelijk wat werken met mijn fototoestel, maar over belichting enzo zijn veel dingen nog onduidelijk voor mij...

    Graag wil ik mooie portret foto's maken aangezien mijn studie met make-up te maken heeft.

    Greetz

  • #2
    Re: Cursus?

    ik vond deze wel prettig: http://www.digitalefotografietips.nl/basiscursus/

    of zoek op youtube naar snapfactory of MichaelTheMentor. (Beide engelstalig)

    succes

    Comment


    • #3
      Re: Cursus?

      Wij geven opleiding belichting ivm portret fotografie. Deze is natuurlijk niet gratis, maar de prijzen zijn heel democratisch.
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
      http://www.stevevandegaer.be

      Comment


      • #4
        Re: Cursus?

        Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
        maar de prijzen zijn heel democratisch.
        Wij, het bestuur, hebben de prijs vastgesteld op €xxxx, erg democratisch, maar wat zegt dat over de prijs....
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Cursus?

          Je zou ook hier eens een kijkje kunnen nemen:

          Wel gratis
          Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

          Comment


          • #6
            Re: Cursus?

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Wij, het bestuur, hebben de prijs vastgesteld op €xxxx, erg democratisch, maar wat zegt dat over de prijs....
            Die kan je krijgen via PM.
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
            http://www.stevevandegaer.be

            Comment


            • #7
              Re: Cursus?

              Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
              Die kan je krijgen via PM.
              Misschien gaat het mij niet om de prijs, maar om de niet dekkende woordkeus.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Cursus?

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Misschien gaat het mij niet om de prijs, maar om de niet dekkende woordkeus.
                Hoedat? Ben niet mee
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                http://www.stevevandegaer.be

                Comment


                • #9
                  Re: Cursus?

                  Als ze gratis vraagt moe ge niet afkomen met 'democratische prijs' voor een student is dat laag.
                  €2 ofzo.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Cursus?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                    Als ze gratis vraagt moe ge niet afkomen met 'democratische prijs' voor een student is dat laag.
                    €2 ofzo.
                    Maar je kan veel meer leren wanneer iemand het je deftig uitlecht dan uit een boek. En ik moet mijn model ook betalen dus voor 2€ zal het niet lukken. Maar het is minder dan 100€ hoor.
                    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                    http://www.stevevandegaer.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Cursus?

                      een schoonmoeder of paspop is zelfs al genoeg voor de basis aan te leren.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Cursus?

                        lid worden van een fotoclub, afspreken met mensen van een fotoclub om je eens mee op trektouw te nemen, eens bij een club in de studio kruipen... genoeg redenen om lid te worden van de fotoclub uit je buurt...

                        Tom
                        De gustibus et coloribus non est disputandum
                        Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                        Comment


                        • #13
                          Re: Cursus?

                          Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
                          lid worden van een fotoclub, afspreken met mensen van een fotoclub om je eens mee op trektouw te nemen, eens bij een club in de studio kruipen... genoeg redenen om lid te worden van de fotoclub uit je buurt...

                          Tom
                          Lid worden van een fotoclub is ook niet gratis
                          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                          http://www.stevevandegaer.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Cursus?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                            Maar je kan veel meer leren wanneer iemand het je deftig uitlecht dan uit een boek. En ik moet mijn model ook betalen dus voor 2€ zal het niet lukken. Maar het is minder dan 100€ hoor.
                            als uw cursussen dan zonder schrijffouten zouden zijn, zou ik misschien...
                            Last edited by neleke; 17 december 2010, 14:18.
                            Fotografie is een middel om dingen weer te geven die iedereen kent zonder erop te letten.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Cursus?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                              een schoonmoeder of paspop is zelfs al genoeg voor de basis aan te leren.
                              Klanten gaan het leuker vinden een echt model te hebben, een model weet ik beter wat ze moet doen en werkt dus makkelijker. We laten de mensen op het einde ook even vrij shooten, als ze zich dan bezig houden met wat ze pas geleerd hebben en het model niet moeten sturen is dat toch een voordeel.
                              Natuurlijk kan je met een paspop werken, maar ik probeer de cursus ook aangenaam te maken en niet puur theorie er in te drammen. Het is niet mijn bedoeling dat mensen iets bijleren, maar ook dat ze op het einde van de les zich geamuseerd hebben. En raad eens wat 99% van de mannen het leukst vinden, een paspop trekken of een knap model. Met die laatste foto's kunnen ze trouwens nog iets doen ook.
                              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                              http://www.stevevandegaer.be

                              Comment

                              Working...
                              X