Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

help , hoe met de wagen naar Milaan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • help , hoe met de wagen naar Milaan

    Hallo , zijn er onder de forumgebruikers die me op weg kunnen helpen ?
    Ik ben aan het uitkijken hoe ik het best tussen de kerst en nieuw een jonge hond kan gaan afhalen nabij Milaan , vliegen is geen optie , met de trein kan wel maar is niet eenvoudig , en met de wagen heb ik zo één, twee ,drie niet door wat de beste reisweg is:
    - wat moet je voorzien om daarheen te rijden (winterbanden????)
    - wat is in deze periode de veiligste reisweg ? St Ghottard tunnel????,
    - kun je de auto ergens in zwitserland op de trein zetten om de bergen door te gaan?

    Zijn er hier regelmatige italie reizigers die me kunnen verder helpen?
    mvg Erwin
    Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

  • #2
    Re: help , hoe met de wagen naar Milaan

    Ik dacht als je in Zwitserland op de snelwegen wilt rijden je een vignet voor een jaar moet kopen.
    En ik dacht bovendien als je in Italië gebruik wilt maken van de snelwegen , je ook tol moet betalen.
    En de Alpen doorrijden zonder winterbanden zou ik zeker niet aanraden.
    Ik zou toch eens inlichtingen inwinnen om per trein te gaan.


    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: help , hoe met de wagen naar Milaan

      Veel plezier met de auto in dit weer. Ik zou ook eerder de trein nemen. Vroeger was er een rechtstreekse trein. Nu zijn er dagelijkse treinen naar Basel en kan je daar weer verder. Best misschien in het station gaan vragen want op de website van de nmbs geven ze de voorkeur aan de (dure) hogesnelheidstreinen.

      Comment


      • #4
        Re: help , hoe met de wagen naar Milaan

        Wat is de reden dat vliegen uitgesloten is ?
        Mijn blog

        Comment


        • #5
          Re: help , hoe met de wagen naar Milaan

          Oorspronkelijk geplaatst door sorrow Bekijk bericht
          Wat is de reden dat vliegen uitgesloten is ?
          Mer Ryanair kom je idd. dicht in de buurt maar er moet een hond mee aan boord. Thats the problem.
          Ik ben ooit naar milaan gereden via frankrijk (al slapend moest eens NIET rijden) . Weet niet of dit de meest efficente weg is, dat wel.

          Tip: onderhandel met een busmaatschappij. (ski bus terug ?)

          Nerdi
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

          Comment


          • #6
            Re: help , hoe met de wagen naar Milaan

            Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
            Mer Ryanair kom je idd. dicht in de buurt maar er moet een hond mee aan boord. Thats the problem.
            Ik ben ooit naar milaan gereden via frankrijk (al slapend moest eens NIET rijden) . Weet niet of dit de meest efficente weg is, dat wel.

            Tip: onderhandel met een busmaatschappij. (ski bus terug ?)

            Nerdi
            Hond is geen probleem, wij vliegen regelmatig honden over vanuit Spanje zonder problemen.
            Mijn blog

            Comment


            • #7
              Re: help , hoe met de wagen naar Milaan

              Oorspronkelijk geplaatst door sorrow Bekijk bericht
              Hond is geen probleem, wij vliegen regelmatig honden over vanuit Spanje zonder problemen.
              Thx, voor de info. Wist ik niet. Ik dacht dat Ryanair daar moeilijk over deed.
              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

              Comment


              • #8
                Re: help , hoe met de wagen naar Milaan

                het gaat om een pup van 50 dagen oud , weghalen uit het nest , en dan de vlieger op is nogal stresserend op zijn zachtst uitgedrukt
                mvg erwin
                Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

                Comment


                • #9
                  Re: help , hoe met de wagen naar Milaan

                  Oorspronkelijk geplaatst door dewiene Bekijk bericht
                  het gaat om een pup van 50 dagen oud , weghalen uit het nest , en dan de vlieger op is nogal stresserend op zijn zachtst uitgedrukt
                  mvg erwin
                  eerlijk gezegd vind ik dit vreemd. De vlieger is max 1.5 uur give or take terwijl rijden onder winterse omstandigheden minimaal 12 uur is;

                  Nuf said,
                  YMMV Nerdi
                  Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                  Comment


                  • #10
                    Re: help , hoe met de wagen naar Milaan

                    Naar Milaan met de wagen,wel Brussel - Arlon - Luxembourg - ( betalend) Strasbourg - Colmar - Basel ( ticket voor 10dagen aan de grenspost nemen) Luzern > Lugano> Milaan, hou er rekening mee dat de Gottard Tunnel kan gesloten zijn wegens de weers omstandigheden,autostrade betalen aan de tolpoorten in Italie, mvg guido
                    https://ggpics.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: help , hoe met de wagen naar Milaan

                      De weg die Guido G opgeeft doe ik elke zomer probleemloos, kortste weg naar ginder, haalbaar op 10 uur (met twee chauffeurs dan wel). Met zo'n jonge hond kan je regelmatig stoppen om uit te laten.

                      Comment


                      • #12
                        Re: help , hoe met de wagen naar Milaan

                        off topic:

                        wat voor hond gaan jullie in Hemelsnaam ophalen, dat je er helemaal voor naar Milaan gaat.
                        zijn die beesten niet wat dichter bij huis te verkrijgen?
                        en vergeef mij mijn nieuwsgierigheid!
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: help , hoe met de wagen naar Milaan

                          Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                          Naar Milaan met de wagen,wel Brussel - Arlon - Luxembourg - ( betalend) Strasbourg - Colmar - Basel ( ticket voor 10dagen aan de grenspost nemen) Luzern > Lugano> Milaan, hou er rekening mee dat de Gottard Tunnel kan gesloten zijn wegens de weers omstandigheden,autostrade betalen aan de tolpoorten in Italie, mvg guido
                          Dit is volgens mij ook de beste optie om met de wagen te doen, heb deze al verschillende keren gedaan als ik naar Sant'Agata Bologna rij, wat voorbij Milaan is ... redelijk goede baan waar je vlot kan doorrijden normaal gezien.

                          Let wel als de tunnel dicht is moet je de pas doen, en daar zijn sneeuwkettingen verplicht volgens mij (dacht trouwens dat de tunnel openbleef en de pas dicht gaat soms ?) ... ik denk niet dat dit een prettig rit wordt met de huidige weersomstandigheden hoor, voorzichtig is beter dan snel ...

                          Mark
                          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: help , hoe met de wagen naar Milaan

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            off topic:

                            wat voor hond gaan jullie in Hemelsnaam ophalen, dat je er helemaal voor naar Milaan gaat.
                            zijn die beesten niet wat dichter bij huis te verkrijgen?
                            en vergeef mij mijn nieuwsgierigheid!
                            Heb ik me ook al afgevraagd, Bouk. Maar ik heb het afgeleerd om te proberen de
                            motivatie van mijn medemensen te doorgronden. En nieuwsgierigheid vergeven ze
                            je nooit... Of soms wel.

                            Comment


                            • #15
                              Re: help , hoe met de wagen naar Milaan

                              Misschien een Berger Picard, zeldzame beestjes naar 't schijnt

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              off topic:

                              wat voor hond gaan jullie in Hemelsnaam ophalen, dat je er helemaal voor naar Milaan gaat.
                              zijn die beesten niet wat dichter bij huis te verkrijgen?
                              en vergeef mij mijn nieuwsgierigheid!
                              grt,bouk.

                              Comment

                              Working...
                              X