Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

huidige waarde 20D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • huidige waarde 20D

    Wat is een 20D met 17-85 IS lens waard?

  • #2
    Re: huidige waarde 20D

    Ik zou 300€ vragen....

    Comment


    • #3
      Re: huidige waarde 20D

      Misschien kun je even kijken op onderstaande link. De prijs hangt ook af van de toestand van het toestel. Ik geef niet meer dan 200 euro voor een 20D zonder lens.

      Comment


      • #4
        Re: huidige waarde 20D

        Wat de gek ervoor geeft zou ik zeggen.

        Een dergelijk oud toestel heeft geen échte economische waarde meer...camera's zijn de nieuwe computers. Afgeschreven in zeer korte tijd.
        Mijn objectieven zijn all round...

        Comment


        • #5
          Re: huidige waarde 20D

          Met computers kun je het niet echt vergelijken. Nieuwe software gebruikt de steeds hogere capaciteit van computers waardoor oude computers na een aantal jaren gewoon te langzaam zijn.
          De 20D was bij zijn introductie een mijlpaal. De beeldkwaliteit van crop toestellen is sinds dien niet dramatisch verbeterd. Ik heb met dit toestel prima bruikbare foto's genomen voor brochures. Vandaag lukt dit zelfs beter dan 5 jaar geleden dank zij het enorm verbeterde Photoshop (CS2 --> CS5).

          Comment


          • #6
            Re: huidige waarde 20D

            Oorspronkelijk geplaatst door Jatich Bekijk bericht
            Wat is een 20D met 17-85 IS lens waard?
            273.57 Euro.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: huidige waarde 20D

              Oorspronkelijk geplaatst door Jatich Bekijk bericht
              Met computers kun je het niet echt vergelijken. Nieuwe software gebruikt de steeds hogere capaciteit van computers waardoor oude computers na een aantal jaren gewoon te langzaam zijn.
              De 20D was bij zijn introductie een mijlpaal. De beeldkwaliteit van crop toestellen is sinds dien niet dramatisch verbeterd. Ik heb met dit toestel prima bruikbare foto's genomen voor brochures. Vandaag lukt dit zelfs beter dan 5 jaar geleden dank zij het enorm verbeterde Photoshop (CS2 --> CS5).
              Dat begrijp ik wel...maar we hebben het over economische waarde...en die is nihil. Dat zo'n toestel nog prima functioneert zal ik niet betwisten, maar toch schrijf je een camera in (binnen) vijf jaar gewoon volledig af. Dat er na de 20D niet veel vebeterd is in de Canon reeks durf ik wel te betwisten...er is meer als enkel beeldkwaliteit...en óók die is, afhankelijk van de toepassing, verbeterd.

              Een economische waarde van nul wil niet zeggen dat je hem maar gratis weg moet geven ook...het betekent gewoon dat je moet kijken "wat de gek er voor geeft" en op basis daarvan moet kijken of je hem daarvoor weg wil doen of niet. Ik denk, persoonlijk, dat de lens nog meer waarde heeft dan het toestel.
              Mijn objectieven zijn all round...

              Comment


              • #8
                Re: huidige waarde 20D

                Ik heb nog een 20D en die is voor mij in elk geval veel meer waard dan wat "de markt" ervoor wil geven.
                Maw. ik doe hem nooit weg
                Greetz Geert.
                Canon gerief...

                Comment


                • #9
                  Re: huidige waarde 20D

                  Ja, voor die prijs zet ik hem nog liever in de glazen kast, tenzij ik er iemand echt plezier mee kan doen..

                  Comment


                  • #10
                    Re: huidige waarde 20D

                    Bestaat er zoiets als 2dehands prijslijsten, zoals voor auto's of gitaren?

                    Raf'ken

                    Comment


                    • #11
                      Re: huidige waarde 20D

                      Gooi hem op een populaire site en vraag om een bod.
                      Het is gewoon vraag & aanbod

                      Comment


                      • #12
                        Re: huidige waarde 20D

                        Voor de body, mits in goede staat en niet te veel clicks, denk ik dat je heel blij mag zijn met een bod van 200 Euro. Op Marktplaats.nl zie je relatief veel 20D's te koop staan en 175 Euro was een van de betere biedingen (body met circa 6000 clicks).

                        Comment


                        • #13
                          Re: huidige waarde 20D

                          Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                          Gooi hem op een populaire site en vraag om een bod.
                          Het is gewoon vraag & aanbod
                          Dat vind ik nu niet, wij moeten op dit forum in staat zijn een correcte prijs te bepalen

                          150 tot 200 lijkt me een goede indicatie voor een 20D

                          Ter referentie: 2 maand geleden vroeg ik 150 EUR voor een flink gebruikte 400D en hij was na een uur verkocht, heb daarna voor 300 een 40D gekocht
                          Beide toestellen zijn toch nog een stuk dichter qua voorkomen en gebruiksgemak bij de nieuwste modellen

                          Daarbij zijn het zo'n kleine bedragen, ga jij je voor 25 EUR laten kennen ?

                          PS: 125-150 EUR voor de lens
                          Last edited by palombian; 6 december 2010, 22:24. Reden: lens

                          Comment


                          • #14
                            Re: huidige waarde 20D

                            Er bestaat niet zoiets als een correcte prijs.
                            Of je moet jezelf als correct zien.....

                            Comment


                            • #15
                              Re: huidige waarde 20D

                              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

                              Daarbij zijn het zo'n kleine bedragen, ga jij je voor 25 EUR laten kennen ?
                              De vragensteller wil vermoedelijk het uiterste, waarom anders de vraag?
                              Wat heb ik ermee te maken?

                              Comment

                              Working...
                              X