Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op weg naar een strobist uitrusting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op weg naar een strobist uitrusting

    Hallo,
    Ik heb al heel wat gelezen en ben voorlopig tot besluit gekomen dat ik moet starten met het aanschaffen van een statief en paraplu (zelf beschik ik over een Canon 40D en een speedlite 430 EX).

    Als statief zou ik gaan voor een Lumopro LP605, als transmitter een RF-602. Voor de Swivel (type) en paraplu (type en hoe groot) kan ik nog wat tips gebruiken.

    Ook waar ik alles moet vinden lijkt niet makkelijk. Voor Lumopro heb ik enkel adressen gevonden in NL en de transmitter komt uit Hong Kong via e-bay of via Amazon in de UK.

    Verder had ik mijn oog laten vallen op een 5 in 1 reflector van Falcon Eyes van 107cm @ 40€.

    Als tip had ik gekregen om de RF-602 te bestellen als volgt (vanwege matige kwaliteitscontrole) : 1 set van 1 ontvanger en 1 zender en 1 set van 2 ontvangers en 1 zender, samen 3 ontvangers en 2 zenders. Is dit een goed idee ?

    Als volgende stap wil ik extra flitsers. Graag ook hier jullie mening, hier heb ik me laten vertellen dat de oplaadtijd parten gaat spelen wanneer je meer ervaring krijgt (ik moet nog starten). Is mijn volgende stap beter een SB900 of kan ik voor een basis strobist flitser kiezen ?

  • #2
    Re: Op weg naar een strobist uitrusting

    Oorspronkelijk geplaatst door Shamu Bekijk bericht
    Hallo,
    Ik heb al heel wat gelezen en ben voorlopig tot besluit gekomen dat ik moet starten met het aanschaffen van een statief en paraplu (zelf beschik ik over een Canon 40D en een speedlite 430 EX).
    juist zie ook

    Oorspronkelijk geplaatst door Shamu Bekijk bericht
    Als statief zou ik gaan voor een Lumopro LP605, als transmitter een RF-602. Voor de Swivel (type) en paraplu (type en hoe groot) kan ik nog wat tips gebruiken.
    swivel zie hier en hier
    grote is niet zo heel belangrijk, tracht wel een 2-in-1 paraplu te kopen, dan heb je zowel shoot through als bounce

    Oorspronkelijk geplaatst door Shamu Bekijk bericht
    Ook waar ik alles moet vinden lijkt niet makkelijk. Voor Lumopro heb ik enkel adressen gevonden in NL en de transmitter komt uit Hong Kong via e-bay of via Amazon in de UK.
    klopt... cotswold op ebay is een goed address ook voor swivels

    Oorspronkelijk geplaatst door Shamu Bekijk bericht
    Verder had ik mijn oog laten vallen op een 5 in 1 reflector van Falcon Eyes van 107cm @ 40€.
    zie artikel

    Oorspronkelijk geplaatst door Shamu Bekijk bericht
    Als tip had ik gekregen om de RF-602 te bestellen als volgt (vanwege matige kwaliteitscontrole) : 1 set van 1 ontvanger en 1 zender en 1 set van 2 ontvangers en 1 zender, samen 3 ontvangers en 2 zenders. Is dit een goed idee ?
    prima idee... je kan altijd een extra zender gebruiken, met de kwaliteit is trouwens nieks mis hoor!

    Oorspronkelijk geplaatst door Shamu Bekijk bericht
    Als volgende stap wil ik extra flitsers. Graag ook hier jullie mening, hier heb ik me laten vertellen dat de oplaadtijd parten gaat spelen wanneer je meer ervaring krijgt (ik moet nog starten). Is mijn volgende stap beter een SB900 of kan ik voor een basis strobist flitser kiezen ?
    flash hier

    vandaag koop ik een YN460 II voor 25€ of een YN560 voor ca. het dubbele...

    werken zeer goed... AB900 is absolute overkill, tenzij je met nikon werkt en een eerste flash wil kopen... en dan noch... alleen als je CLS wilt gebruiken...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Op weg naar een strobist uitrusting

      Leuke tips, bedankt!

      Comment


      • #4
        Re: Op weg naar een strobist uitrusting

        als je toch lumopro besteld, bestel als swivel den lp633 prima stevige swivel!
        cameratools heeft bijna alles wat je zoekt
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Op weg naar een strobist uitrusting

          Bedankt voor alle tips !

          tracht wel een 2-in-1 paraplu te kopen, dan heb je zowel shoot through als bounce
          Ik heb 2 modellen gevonden een zwart/wit en een zwart/zilver. Wat geniet de voorkeur?

          Comment


          • #6
            Re: Op weg naar een strobist uitrusting

            Oorspronkelijk geplaatst door Shamu Bekijk bericht
            Ik heb 2 modellen gevonden een zwart/wit en een zwart/zilver. Wat geniet de voorkeur?
            zilver bouncet iets harder... 'k heb eigenlijk nog geen zwart/wit 2-in-1 paraplu tegengekomen...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Op weg naar een strobist uitrusting

              @shamu, een 2 in 1 paraplu is er ééntje die je kan gebruiken zowel voor te bouncen als shoot-through.
              Kijk eens in het sticky topic van d_oracle (of op zijn blog) naar de daar voorgestelde paraplu.

              De zwarte doek kun je eraf doen en dan kun je de paraplu gebruiken als shoot-through.
              Westcott was vroeger daar de referentie maar nu heb je deze ook van andere merken
              http://www.fotokonijnenberg.be/produ...plu-109cm.html
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: Op weg naar een strobist uitrusting

                ... 'k heb eigenlijk nog geen zwart/wit 2-in-1 paraplu tegengekomen...
                Zie hier :
                Westcott 43" Opvouwbare Paraplu Zw/Wit
                http://www.cameratools.nl/WEST1001-a...-67FB733DBB50}

                Ik wou dus voor de Westcott gaan of de zwart/zilver bij Konijnenberg :
                Interfit Multifunctionele Paraplu 109cm zw/Zilver

                Ik kan niet fout gaan met één van beide heb ik begrepen. Bedankt nogmaals voor het advies

                Comment


                • #9
                  Re: Op weg naar een strobist uitrusting

                  Oorspronkelijk geplaatst door Shamu Bekijk bericht

                  Ik kan niet fout gaan met één van beide heb ik begrepen. Bedankt nogmaals voor het advies
                  klopt...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Op weg naar een strobist uitrusting

                    missen kan je niet,
                    maar de westcott is opgevouwen maar de grootte van een gewone paraplu die inschuift.
                    die van konijn is full size.

                    kwestie van plaatsbesparing , tenzij dit niet nauw steekt
                    nikon stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: Op weg naar een strobist uitrusting

                      Prima dan ga ik voor de Westcott.

                      Nog een vraagje wat betreft voor verzendingen vanuit Hong Kong. Met welke maatschappij (DHL, TNT, etc) komen deze zendingen toe? Ik had ergens hetvolgende gelezen :

                      Altijd laten versturen via de gewone post en met Drop Shipment and Gift Service (Removes DX logo from package)
                      Een collega in Hong Kong zal de RF-602 en een paar flitsen voor mij kopen en opsturen. Wij hebben beide geen ervaring met de verzending.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Op weg naar een strobist uitrusting

                        Oorspronkelijk geplaatst door Shamu Bekijk bericht
                        Prima dan ga ik voor de Westcott.

                        Nog een vraagje wat betreft voor verzendingen vanuit Hong Kong. Met welke maatschappij (DHL, TNT, etc) komen deze zendingen toe? Ik had ergens hetvolgende gelezen :



                        Een collega in Hong Kong zal de RF-602 en een paar flitsen voor mij kopen en opsturen. Wij hebben beide geen ervaring met de verzending.
                        komt gewoon met de post... bestellen via ebay en wachten (aantal weken)
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Op weg naar een strobist uitrusting

                          hier overlaatst van uit hong kong:

                          4 plu's: 2xshoot thru en 2 bounce (20 euro per koppel)
                          2 x Yn560
                          en nen fake nikon TTL kabel

                          alles via EMS verstuurt (soort taxipost, dhl, ...) kleine 2 weken moeten op wachten
                          (en jah 10 euro taks, pakketje viel wa op denk ik)

                          maar best vlot, triggers waren iets langer onder weg, da was bijna 3 weken, maar die pasten in een grotere enveloppe en konden dus gewoon op de post.
                          nikon stuff

                          Comment

                          Working...
                          X