Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Pentax 9K-x of K-5) voor macro?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Pentax 9K-x of K-5) voor macro?

    Momenteel werk ik met een 2de hands K100D,met oude objectieven uit het analoge tijdperk.
    Gezien de recente introductie van de K-r, wordt de K-x voor mij nu beter betaalbaar.
    Maar als ik dan lees dat de sensor in de K-r beter overweg kan met dynamischer/contrastrijkere situaties, en dat nu juist mijn voorkeur heeft in de lichtval bij macro (en portret), ga ik toch weer wijfelen.
    Heeft iemand een opmerking die me kan helpen bij de aanschaf of uitstel ?
    Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

  • #2
    Re: Welke Pentax 9K-x of K-5) voor macro?

    Wanneer u in DNG of PEF werkt zal er bitter weinig (of helemaal geen) verschil te zien zijn tussen opnames van K-x en K-r.
    Bij de K-x lichten de scherpstelpunten niet op, bij K-r wel.
    De K-r beschikt over het nieuwe Safox IX scherpstelsysteem met 11 sensoren (waarvan 9 kruis), en een beter scherm van 3" en 921k dots.
    De K-r is dus wat handiger bij het scherpstellen, en heeft een beter scherm om de scherpte te beoordelen...
    Groetjes van tozumi

    Bezoek hier mijn webstek

    Comment


    • #3
      Re: Welke Pentax 9K-x of K-5) voor macro?

      Als ik vandaag moest kiezen tussen de K-x en de K-r dan ging ik voor de K-x.
      Volgens deze metingen is de sensor van de K-x zelfs ietsje beter inzake dynamiek en ruis.
      Als je dan nog rekening houdt met het prijsverschil, dan zie ik weinig redenen om een K-r te kopen.
      De K-x is een schitterend toestel waar je zeker tevreden mee zult zijn.
      Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

      Comment

      Working...
      X