Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kapaza

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kapaza

    Dag allemaal,
    Verleden jaar stond er eens een advertentie op kapaza over te koop aangeboden ara's voor een spotprijs.Ik ga jullie heel de rimram besparen van uitleg,maar toen puntje bij paaltje kwam,waren het oplichters die probeerden geld van de mensen op hun rekening te krijgen,zonder dat je ooit een papegaai zou gezien hebben.
    Nu staan er op kapaza weer zulke rare snuiters van oplichters en toen ik vanmorgen een bericht wou plaatsen om de mensen op de hoogte te stellen van deze wanpraktijken,werd mijn bericht geweigerd en afgekeurd,d.w.z dat kapaza weigerde om mijn waarschuwingsbericht te plaatsen.Wat moet ik daar uit besluiten...dat kapaza meewerkt aan het in de hand werken van oplichterij en dat onschuldige mensen niet mogen verwittigd worden,anders zouden ze toch gewoon mijn bericht plaatsen of niet?
    Deze oplichters plaatsen verschillende zoekertjes van papegaaien,maar telkens met een andere woonplaats,aan spotprijzen van 100 euro HET KOPPEL,terwijl je normaal tussen de 1500 en 2000 euro betaalt voor één ara en dan kunnen ze nog niet eens deftig nederlands schrijven,alles staat geschreven in gehandicapt nederlands.
    Als kapaza dat niet ziet en dit allemaal toelaat en dan nog je waarschuwingsbericht weigert te plaatsen,dan vind ik persoonlijk dat KAPAZA van internet MOET VERDWIJNEN.
    Groeten,
    Herman47.

  • #2
    Re: Kapaza

    Het is niet de bedoeling dat je zelf waarschuwingsberichten gaat plaatsen, het is de bedoeling dat op deze site zoekertjes komen te staan.
    Je zou Kapaza wel moeten kunnen inlichten over deze "valse" zoekertjes, zodat deze door de mensen van Kapaza kunnen verwijderd worden.
    Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

    Comment


    • #3
      Re: Kapaza

      Hier zeg je zelf"het is de bedoeling dat op deze site zoekertjes komen te staan",dus toch geen oplichterij? En ik heb kapaza op de hoogte gesteld van deze valse zoekertjes, maar blijkbaar is het voor hen de moeite niet om even terug te reageren,laat staan valse zoekertjes te gaan verwijderen.
      Daarom dat ik getracht heb om zelf even een waarschuwing te plaatsen naar de mensen toe.

      Comment


      • #4
        Re: Kapaza

        Grof gezegt, ik denk dat jij daar niet kan in beslissen . LEVE KAPAZA.
        zonder kapaza had ik geen 28-70, en 300L voor een zeer mooie prijs....
        Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
        http://www.racenews.be

        Comment


        • #5
          Re: Kapaza

          Alle geluk dat die papegaaiensjoemelaars geen fototoestellen verhandelen of je had het misschien ook aan je broek LEVE KAPAZA

          Comment


          • #6
            Re: Kapaza

            Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
            Grof gezegt, ik denk dat jij daar niet kan in beslissen . LEVE KAPAZA.
            zonder kapaza had ik geen 28-70, en 300L voor een zeer mooie prijs....
            Uiteraard kan je koopjes doen op kapaza maar wat de TS wil doen is waarschuwen voor oplichting. Ik heb even gezocht en vond een foto van 2 blauwe papegaaien waarbij ik bij de tekst (zonder iets te weten over prijzen van deze dieren) duidelijk merkte dat het om oplichting gaat.
            Meer dan melden en hopen dat men er iets aan doet kan de TS helaas niet doen.

            In Humo stond ook een reportage over oplichting maar dan op immo.be. Hetzelfde appartement werd in een 20-tal locaties aangeboden (1 adres was de "boekentoren" in Gent )met dezelfde foto. Je moest geld overmaken met WU om de sleutel te krijgen. Sommige van die advertenties stonden al meer dan een maand op die site

            Ik denk dat die papegaaien ook met WU zullen moeten betaald worden
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #7
              Re: Kapaza

              Al enkel malen Kapaza verwittigd van oplichters-zoekertjes. Altijd werden die zoekertjes binnen de 24 uur door Kapaza netjes verwijderd.

              Comment


              • #8
                Re: Kapaza

                Het is inderdaad de foto met de blauwe papegaaien en zo staan ze er een paar keer op met andere soorten ara's en steeds een andere woonplaats. Je merkt duidelijk dat het hier om oplichterij gaat.

                Zeus1,
                Hopelijk heb je gelijk en doen ze er iets aan.

                Comment


                • #9
                  Re: Kapaza

                  ze verwijderen alleen het zoekertje dat jij als oplichting aangeeft.
                  Wil je alle oplichterij weghebben, dan kan je een voltijdse job uitoefenen.
                  Voor elk zoekertje dat verwijdert wordt, komen er 2 in de plaats (bij wijze van spreken)

                  Het is aan de mogelijke koper om uit te maken als het oplichterij is of niet.

                  Persoonlijk:

                  Als het om slecht (door google) vertaalde advertenties zijn, mag je zeker zijn dat het om oplichting gaat.
                  Koop nooit als je cash geld moet overmaken.
                  Als er een bedrijfsnaam vermeld staat kan je dit ook even nagaan via Google, vaak valt er dan wel op een of andere manier op dat het om oplichterij gaat.

                  en het belangrijkste: als te prijs te mooi lijkt om waar te zijn, is dit in 99,9% van de gevallen ook zo.

                  DENK DUS 2x NA VOOR JE IETS KOOPT.
                  Nikon D7000 en wat lenzen.
                  http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kapaza

                    Ik denk dat het moeilijk tegen te gaan is.
                    Als ze particulier aanbieden sterk onder de prijs dan is er nog niets illegaal gebeurd.
                    Voor een professionele verkoper zou dat wel al een probleem zijn omdat die niet mag verkopen met verlies.
                    Dus het is waarschijnlijk een open val om in te lopen maar de overheid kan er niets aan doen tot daar.
                    Pas waneer er effectief tot een verkoop is overgegaan zullen ze de boel wel oplichten en DAN zijn ze wel gerechtelijk vervolgbaar.
                    Hopelijk kan de overheid ze rap snappen en smijten ze hen het land uit nadat ze eerst ff in de lik hebben gezeten. Die charlantans zijn echt als rot in onze maatschappij.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kapaza

                      Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                      Hopelijk kan de overheid ze rap snappen en smijten ze hen het land uit nadat ze eerst ff in de lik hebben gezeten. Die charlantans zijn echt als rot in onze maatschappij.
                      Jij gaat er dus van uit dat die in België zitten? Ik denk eerder aan Rusland, Roemenië, Nigeria enz... Ik wil best eens proberen om "te kopen" bij die mannen (als je daarvoor niet moet registreren bij Kapaza). Ik gok op betaling met WU en dat ze de papegaaien met TNT of zo zullen laten afleveren.
                      Er zijn GEEN papegaaien, ze zitten niet in België en het gaat er alleen om geld te ontvangen.

                      Edit: Ik heb een mailtje gestuurd... ik laat iets weten :-)
                      Last edited by on4bam; 5 december 2010, 17:24.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kapaza

                        Ik zal even proberen kort uit te leggen, hoe het mij is vergaan verleden jaar,toen ik op zo'n zoekertje reageerde.
                        Ik ben namelijk zelf exotenkweker(kleine vogels)en weet verdomd heel goed dat exoten niet mogen ingevoerd worden naar belgie,dus maar even gereageerd op een zoekertje voor een ara aan 200 euro uit nieuwsgierigheid.Na een dag kreeg ik een mail in zeer slecht nederlands van een man die zogezegd missionaris was in afrika en ginder jonge vogels uit nesten haalde en deze dan opstuurde naar belgie,om ginder zogezegd de armoede wat te dekken in de kosten.Een bedrag van 100 euro zou voor hem zelf zijn en de overige 100 euro zou voor de transportkosten(vliegtuig en papieren)geweest zijn.
                        Deze 200 euro moest ik op een bepaalde rekening storten en wanneer deze in zijn bezit zou zijn, zou hij de ara versturen vanop de luchthaven in Kameroen(Afrika).Daarna zou ik bericht gekregen hebben van zaventem,dat ik de ara mocht komen afhalen.
                        Dus maar even geinformeerd bij de luchthaven van zaventem of alles klopte aan zijn verhaal en toen wist ik het wel. Elk exotisch dier die bij hen toekomt uit het buitenland,wordt onmiddelijk zonder pardon ingehouden door de douane,daar de invoer daarvan is verboden.
                        Dus uiteindelijke resultaat, je hebt je geld gestort naar onze missionaris,die ginder ondertussen al veranderd is van job en beenhouwer is geworden,je hebt je vogel(of iets dergelijks)niet en je bent sinterklaas van je centen.Zo simpel is dat voor voor die sjoemelaars en diegene die zich eraan laten vangen,hebben pech.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kapaza

                          Onze papegaaiverkoper heeft van zich laten horen...

                          Hallo,
                          Dank u voor de e-mail. Ik ben een PhD student uit Spanje. Ik ben in
                          Salzburg, Oostenrijk voor onderzoek als ik doe mijn promotie natuurlijk.
                          Ik kwam hier met deze vogels, maar het is nogal ongelukkig dat ik niet kan
                          voor hen zorgen. Ja, ik ben op zoek naar een nieuwe en goede thuis voor
                          hen. Ik had vier van de vogels en slechts twee zijn nu beschikbaar. Ik
                          stuurde twee van de vogels naar een man in Duitsland en alleen deze twee
                          zijn overgebleven. De vogels zijn 18 maanden oud nu. Zij zijn dierenarts
                          gecontroleerd, gezond en zal komen met alle veterinaire
                          gezondheidscertificaten, schoten en vrije speelgoed. De vogels zijn zo
                          tam, kunnen worden behandeld en aangeraakt. Ze kunnen niet bijten, ze
                          menselijke aandacht en liefde zal goed met mensen te krijgen. Ze vinden
                          het leuk om geluiden te imiteren die ze horen, de na te bootsen woorden en
                          hebben ongeveer 40 volcabulary. Als u geïnteresseerd bent in deze twee,
                          kan ik zorgen voor de levering aan u voor. Ik heb aan deze e-mail de
                          foto's van de vogels. Als u nog steeds geïnteresseerd zijn, laat het me
                          weten. Begrijp je Engels of Spaans? wachten om snel van u te horen.
                          dankzij Laurent
                          Niettegenstaande hij zegt in Oostenrijk te zijn blijkt uit de headers van zijn mail iets anders.
                          41.202.192.35 CM Cameroon 05 Littoral Douala 4.0503 9.7000 Orange Cameroun Local Registry Orange Cameroun Local Registry
                          Ik zal eens vragen hoe ik het geld mag overmaken...
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kapaza

                            Als ik zeker was dat er geen Mieke bij is dan kocht ik ze.
                            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kapaza

                              Hij begint vlugger te antwoorden denk dat hij "prijs" heeft waarschijnlijk)

                              Hallo,
                              Deze vogels zullen maken prachtige metgezellen. Ze zijn vriendelijk en ze
                              houden ook van menselijke aandacht. U zult genieten van het gezelschap van
                              deze vogels. € 100 voor de vogels en € 150 voor het vervoer. Dat maakt een
                              totaal van € 250. Dus, als je goed met dit, dan stuurt u mij uw volledige
                              naam, adres, stad, staat, postcode, het dichtstbijzijnde vliegveld, land
                              en telefoonnummer. Ik zal zorgen voor de levering en wanneer u het geld op
                              te sturen, zal ik gewoon betalen voor het vervoer. Zodra het vervoer wordt
                              betaald, Ik zend u de vlucht informatie, zodat u moet de tijd dat de
                              vogels van de luchthaven aankomen weten. Wil je dat ik direct zorg te
                              dragen voor levering aan uw huis of wilt u ze op te halen op de luchthaven
                              yourslef? Wachten om snel van u te horen. bedankt.
                              Ik probeer nu een reactie los te krijgen waarom ik de vogels niet in Ledeberg mag afhalen (locatie van het zoekertje). Ik ben benieuwd.
                              Ik heb ondertussen dit ook al gemeld bij kapaza maar blijkbaar zijn die niet van de snelste.
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment

                              Working...
                              X