Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen met ext flitser Sigma vs Canon 500D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Problemen met ext flitser Sigma vs Canon 500D

    Enige tijd terug heb ik me een Sigma EF-530DG Super EO-ETTL-II aangeschaft voor gebruik op m'n Canon 500D.
    Ik laat u een volledig verhaal achterweg, maar heb de indruk dat de communicatie tussen m'n flitser en camera niet ok is.
    Ik merk sinds enige tijd dat m'n flitser niet meer "meezoomt" en dat ik bij de flitsbesturing van Canon in het menu de instellingen "flits mode", "sluiter sync." en "FEB" niet kan instellen. Enkel m'n flitsbelichting compensatie en de E-TTL II mode.
    Ook het menu-item C.Fn-instellingen externe flitster kan ik niet veranderen, want ik krijg enkel de melding "flitser is niet compatibel of uitgeschakeld"

    Laat het duidelijk zijn dat het werken met een externe flitser voor mij momenteel nog een nieuwe aangelegenheid is!
    Ik hoop op wat respons aub!
    www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

  • #2
    Re: Problemen met ext flitser Sigma vs Canon 500D

    heb je opgezocht of deze compatibel is reeds met de 500D?
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Problemen met ext flitser Sigma vs Canon 500D

      kijk je instellingen eens grondig na... dit is compatibel !!
      grts Peter
      BD1754BE / Body & glass

      Comment


      • #4
        Re: Problemen met ext flitser Sigma vs Canon 500D

        Tuurlijk zouden ze compatibel moeten zijn. Heb natuurlijk de Canon-uitvoering van die Sigma flitser aangekocht.
        www.brunodyserinck.be
        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

        Comment


        • #5
          Re: Problemen met ext flitser Sigma vs Canon 500D

          Heb je de mogelijkheid om hem te testen op de Canon van iemand anders? Om uit te kunnen sluiten dat het om een defect in de flitser gaat?
          Mijn objectieven zijn all round...

          Comment


          • #6
            Re: Problemen met ext flitser Sigma vs Canon 500D

            Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
            Tuurlijk zouden ze compatibel moeten zijn. Heb natuurlijk de Canon-uitvoering van die Sigma flitser aangekocht.
            het is niet omdat je de canon-uitvoering hebt gekocht dat deze daarvoor effectief gaat werken

            het kan perfect zijn dat het TTL-systeem dat gebruikt worden in de canon 500D anders is dan dat sigma heeft genomen voor hun flitser

            De TTL-versies gaan er ook op vooruit en daarom mijn vraag of je gecheckt hebt of deze compatibel is

            mss dat jouw versie van de sigma DG-530 de 500d nog niet ondersteunt of omgekeerd, dat canon hun toestellen heeft aangepast zodat third party flitsers niet werken / niet naar behoren werken
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: Problemen met ext flitser Sigma vs Canon 500D

              Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
              het is niet omdat je de canon-uitvoering hebt gekocht dat deze daarvoor effectief gaat werken

              het kan perfect zijn dat het TTL-systeem dat gebruikt worden in de canon 500D anders is dan dat sigma heeft genomen voor hun flitser

              De TTL-versies gaan er ook op vooruit en daarom mijn vraag of je gecheckt hebt of deze compatibel is

              mss dat jouw versie van de sigma DG-530 de 500d nog niet ondersteunt of omgekeerd, dat canon hun toestellen heeft aangepast zodat third party flitsers niet werken / niet naar behoren werken
              Tis zo dat het eerst allemaal wel gewerkt heeft (min of meer dan, want alle mogelijkheden van de flitser had/heb ik nog niet getest).
              M'n 500D heb ik al anderhalf jaar (zonder firmware update, want die is er nog niet volgens mij) geleden gekocht, m'n flitster iets meer dan een half jaar geleden.
              Probleem is dat ik niet weet in hoeverre de compatibileit gaat tussen flitser Sigma en Canon 500D. Zowel Sigma geeft dat niet aan, net zoals Canon.
              Allez, ttz: welke functies m'n toestel reserveert voor een eigen merk flitser en welke enkel dan nog beschikbaar zijn voor een Sigma.

              Wat ik merk dat nu niet meer gaat:
              * het "meezoomen" op m'n brandpuntsafstand
              * lichtopbrengst ifv diafragma-instelling

              Als ik m'n flitser manueel gebruik, dan werkt het wel.
              Dus m'n vermoeden is gewoon de communicatie tussen de instellingen (diafragma, sluitertijd) van m'n camera en flitster.

              Nu, ik heb Digicamshop aangesproken waar ik de Sigma gekocht heb. Ik hoop dat ze me antwoorden met kennis van zaken. Dat hun dienst-na-verkoop gelijk staat aan de snelheid waarmee ze hun goederen kunnen leveren.
              Last edited by Vinnydizzy; 6 december 2010, 05:51.
              www.brunodyserinck.be
              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

              Comment


              • #8
                Re: Problemen met ext flitser Sigma vs Canon 500D

                Het meezoomen is een basisfunctie die gewoon moet werken.

                Maar als je manueel werkt zoomt hij dus ook gewoon mee? Dan lijkt het er sterk op dat ergens een instelling verkeerd moet staan...? Helaas geen kaas gegeten van de flits instellingen op een Canon, dus daar kan ik je niet helpen...maar die flits behoort gewoon te werken, nog geen geluiden over incompatibiliteit gehoord van Sigma flitsers met Canon toestellen.
                Mijn objectieven zijn all round...

                Comment

                Working...
                X