Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon SX30 of Panasonic DMC-FZ100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon SX30 of Panasonic DMC-FZ100

    Ik heb momenteel een klein compact toestel: Nikon Coolpix S3000.

    Maar deze volstaat niet voor mij. Foto's niet altijd even scherp, onvoldoende zoom, binnenfoto's meestal niet goed.

    Ik ben aan het twijfelen tussen de Canon powershot SX 30 en de Panasonic DMC-FZ100.

    Ik wil niet overgaan naar een Reflex, maar verwacht wel goede foto's en een goede zoom.

    Kunnen jullie mij raad geven?

  • #2
    Re: Canon SX30 of Panasonic DMC-FZ100

    weet niet welek de beste is. Twijfel zelf tussen beide. De Panasonic is wat duurder. Je krijgt er wel een zonnekap bij. Ken te weinig (lees niks) van fotografie om te weten of die echt nuttig is.

    Comment


    • #3
      Re: Canon SX30 of Panasonic DMC-FZ100

      Ik heb vroeger een Dmc-FZ18 gehad van panasonic en was daar zeer tevreden van.
      In de Fotoclub bij ons is er iemand die zijn vrouw de sx30 heeft en ik moet zeggen ook niet slecht. Dus denk dat ge met beiden wel goed zit.

      Grtz

      templar
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #4
        Re: Canon SX30 of Panasonic DMC-FZ100

        de pana heeft full hd, de canon hd ready voor films. Misschien dat je daarop kan kiezen...

        Comment


        • #5
          Re: Canon SX30 of Panasonic DMC-FZ100

          DE FZ100 kan formaat 10/15 nemen, Canon niet. Ook kan hij in RAW mode werken maar daar heb je niet zoveel aan (je moet al goed het kleurenbeheer kennen en een gepast programma hebben om om te zetten naar jpg)
          mvg Guido
          Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

          Comment


          • #6
            Re: Canon SX30 of Panasonic DMC-FZ100

            Ik heb deze week bij Carefour een FZ38 gezien voor 329 Euro. Volgens vele reviews één van de beste camera's in zijn categorie.

            Comment


            • #7
              Re: Canon SX30 of Panasonic DMC-FZ100

              Bij de Mediamarkt in Maastricht is de FZ38 voor 259€ te verkrijgen.
              2 weken geleden was deze in promotie voor 233€.

              Comment


              • #8
                Re: Canon SX30 of Panasonic DMC-FZ100

                al gekozen?

                Comment


                • #9
                  Re: Canon SX30 of Panasonic DMC-FZ100

                  Hallo allemaal,

                  Bedankt voor de reacties. Het was echt geen makkelijke keuze want de S3IS vond ik echt een geweldig toestel. Sinds gisteren heb ik mijn nieuw toestel, ik ben voor de FZ100 gegaan.

                  Tot hiertoe ben ik heel tevreden over het toestel, het werkt een pak sneller dan mijn S3IS, echt heel, heel snel, foto's in donkere omstandigheden nemen gaat ook een pak beter.

                  Vandaag in de zon ook een paar foto's geprobeerd, sommige waren iets 'fletser' dan diegene die ik met de Canon nam, maar dat hing van de stand af (met andere woorden ik ben er zeker van dat het aan mij lag waarbij ik zelf met slechte custom settings ipv met de auto was aan het prullen), want ik ken zeker nog niet al de details van de verschillende presets, ik heb nog niet al de documentatie doorworsteld (240 pagina's voor de volledige documentatie).

                  De echte macro lijkt me ook iets moeilijker dan bij de Canon (scherpstellen op enkele lieveheersbeestjes van zeer dichtbij lukte niet echt goed en toen vlogen ze opeens weg dus was ik te laat), maar ik weet ook nog niet echt goed wat het verschil is van de macro stand bij de P mode en de iA mode en de verschillede focus mogelijkheden.

                  Ik ga er morgen verder mee experimenteren, zoals gezegd ben ik heel tevreden over de reactiesnelheid, de lange shuttertijd voor op statief is gewoon ook geweldig (foto 's nachts op statief was echt heel mooi), de bovenstaande zaken die ik hier beschreef lijken mij dingen die ik gewoon verkeerd deed of niet wist hoe ik ze juist moest instellen :-D

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon SX30 of Panasonic DMC-FZ100

                    Als ik het goed voor heb kan je bij het filmen wel geen gebruik maken van geluiden tenzij je een extra microfoon installeert?
                    Ik stond voor dezelfde keuze als u en ben voor de Sx30 gegaan...testen zal in de komende weken gebeuren.
                    Facebook Silencior Landscapes
                    500px

                    Comment

                    Working...
                    X