Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ubuntu gebruikers? info gevraagd...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ubuntu gebruikers? info gevraagd...

    Hoi

    Heb gisteren op m'n oude laptop ubuntu gezet, omdat ie onder windows wat traag ging naar mijn zin...
    Nu is alles goed en wel, het enige wat me tegensteekt is dat ik geen goed messenger programma kan vinden...

    Ik heb ze allemaal al getest, maar niks werkt zo goed als windows live messenger (met name video en webcamgesprekken), er is geen enkele waar webcam ook effectief bij werkt. (sommigen hebben de functie wel, maar ze blijkt gewoon niet te werken)

    Dan maar geprobeerd om windows live messenger onder Wine te installeren (zoals hier voorgedaan) dit lukt maar als ik dan wlm opstart krijg ik een foutmelding dat windows live messenger een probleem is tegengekomen en moet worden afgesloten...

    Mijn laatste optie werkt nu: een virtuele XP (onder virtualbox) met daarop wlm, maar ik vind dit zo omslachtig, om gewoon een videogesprek te kunnen voeren.

    Nog even dit: videogesprekken zijn echt belangrijk via msn, m'n vriendin woont vrij ver, alsook sommige vrienden op kot, ik gebruik ook skype, maar niet iedereen wilt dat gebruiken...

    Dus: wat stellen jullie voor?

    Een hele boterham voor een simpel vraagje

    Yannick

  • #2
    Re: Ubuntu gebruikers? info gevraagd...

    Probeer hier eens:


    Je vindt mij daar ook af en toe
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Ubuntu gebruikers? info gevraagd...

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Probeer hier eens:


      Je vindt mij daar ook af en toe
      Ik heb me er geregistreerd en het eens gevraagd
      Bedankt voor de tip!

      Als hier intussen toch nog iemand een oplossing mocht weten, mag je ze uiteraard nog steeds vertellen.

      Comment


      • #4
        Re: Ubuntu gebruikers? info gevraagd...

        Ik ben geen Ubuntukenner maar een Debiangebruiker (en dus geen kenner)

        Ik denk dat je als eerste moet uitzoeken of Ubuntu de webcam heeft opgemerkt, aangesloten en een driver geïnstalleerd.
        Is dit in orde dan kan je eens kijken of de webcam werkt zonder msn-programma.
        Is dat in orde dan kun je eens kijken of je de webcam aan de praat krijgt in een msn-programma.

        Dat lijkt mij in grote lijnen de meest effectieve aanpak.
        Schroom niet om man-pages te lezen.
        Vaak zie je daarin staan hoe je een programma met extra parameters kunt opstarten.
        Bijvoorbeeld om de logfiles/errorfiles van het startproces te laten maken.

        Comment


        • #5
          Re: Ubuntu gebruikers? info gevraagd...

          Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
          Ik ben geen Ubuntukenner maar een Debiangebruiker (en dus geen kenner)

          Ik denk dat je als eerste moet uitzoeken of Ubuntu de webcam heeft opgemerkt, aangesloten en een driver geïnstalleerd.
          Is dit in orde dan kan je eens kijken of de webcam werkt zonder msn-programma.
          Is dat in orde dan kun je eens kijken of je de webcam aan de praat krijgt in een msn-programma.

          Dat lijkt mij in grote lijnen de meest effectieve aanpak.
          Schroom niet om man-pages te lezen.
          Vaak zie je daarin staan hoe je een programma met extra parameters kunt opstarten.
          Bijvoorbeeld om de logfiles/errorfiles van het startproces te laten maken.
          De webcam wordt wel degelijk gevonden en werkt, en het msn programma werk ook 'normaal', ik kan iemand uitnodigen voor een videogesprek, alleen ontvangt de andere die uitnodiging nooit... en andersom ook niet dus ik ontvang hun webcamaanvragen ook niet...

          Comment


          • #6
            Re: Ubuntu gebruikers? info gevraagd...

            Kan iets met de firewall te maken hebben, lukt het ook niet met de firewall uitgeschakeld?
            Ik blijf bij mijn statement dat je het beste errorlogs kunt laten maken als dat niet automatisch gebeurt.
            Dan weet je tenminste wat en kun je doelgericht het probleem aanpakken.
            Anders is het speculeren en op de gok e.e.a. proberen in de hoop dat het werkt.

            Comment


            • #7
              Re: Ubuntu gebruikers? info gevraagd...

              aMSN geprobeerd?
              nog een leuk forum is ubuntuforums.org
              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
              http://www.stevevandegaer.be

              Comment


              • #8
                Re: Ubuntu gebruikers? info gevraagd...

                Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                aMSN geprobeerd?
                nog een leuk forum is ubuntuforums.org
                Jup, maar blijkbaar wijzigt microsoft constant zijn protocollen ivm beeldoverdacht via webcam en dus is er moemnteel geen enkel linux programma mee met de nieuwste protocollen...

                Comment


                • #9
                  Re: Ubuntu gebruikers? info gevraagd...

                  Ik gok toch ook op de firewall.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ubuntu gebruikers? info gevraagd...

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Probeer hier eens:


                    Je vindt mij daar ook af en toe
                    ik ben er al lang niet geweest, maar een van de meest hulpvaardige forums die ik ooit bezocht.

                    Pidgin al geprobeerd?

                    Ik had met Ubuntu ook regelmatig ruzie over kleine dingen. Als je wil dat de multimediatoestanden wat vlotter gaan, kan je altijd het Ubuntu gebaseerde Linux Mint eens testen. Bij mij draait dat even mooi als Ubuntu en er werkt meer out of the box.
                    The Knight That Says Ni...kon

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ubuntu gebruikers? info gevraagd...

                      Net gecheckt; de firewall is het niet want die stond uit...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ubuntu gebruikers? info gevraagd...

                        Ik ben de laatste tijd enorm geprikkeld om Ubuntu, of een andere Linux variant op m'n pc te laten draaien. M'n enige twijfel is als m'n voldoening groot genoeg zal zijn om m'n belangrijkste pc-bezigheden (vooral fotobewerking van Nikon Nef bestanden en gebruik van m'n EyeOne schermkalibrator) verder te kunnen blijven doen op dit -voor mij nieuwe- besturingssysteem. Ik zou het met andere woorden graag eens in werking kunnen zien. Mocht er iemand uit de regio Oostende - Gistel (ik ben best bereid binnen Oost- en West-Vlaanderen wat te reizen daarvoor) een demo kunnen geven op zijn pc.
                        Ik zou je alvast heel dankbaar zijn!

                        Mvg,
                        Frederic

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ubuntu gebruikers? info gevraagd...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                          Ik ben de laatste tijd enorm geprikkeld om Ubuntu, of een andere Linux variant op m'n pc te laten draaien. M'n enige twijfel is als m'n voldoening groot genoeg zal zijn om m'n belangrijkste pc-bezigheden (vooral fotobewerking van Nikon Nef bestanden en gebruik van m'n EyeOne schermkalibrator) verder te kunnen blijven doen op dit -voor mij nieuwe- besturingssysteem. Ik zou het met andere woorden graag eens in werking kunnen zien. Mocht er iemand uit de regio Oostende - Gistel (ik ben best bereid binnen Oost- en West-Vlaanderen wat te reizen daarvoor) een demo kunnen geven op zijn pc.
                          Ik zou je alvast heel dankbaar zijn!

                          Mvg,
                          Frederic
                          Van de meeste linux-varianten bestaat ook een live-CD, die je dus aan de praat krijgt zonder linux te moeten installeren (dus gewoon opstarten vanaf CD-rom).
                          Of je kan linux virtueel draaien met virtualbox bv. Linux in werking zien, is dus niet echt een probleem .
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ubuntu gebruikers? info gevraagd...

                            Skype natuurlijk !

                            Download the free Skype video call app for your desktop, mobile, or tablet. Staying in touch with friends and family just got more fun. 


                            Ik zie nu dat je schrijft dat "sommigen" Skype niet willen gebruiken... Wat voor zever is dat nu ? Er zijn op dit eigenste moment wereldwijd "slechts" 24 miljoen Skypers online.....

                            En je vriendin zal je toch wel kunnen overtuigen ?
                            Last edited by nete; 13 april 2011, 11:59.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ubuntu gebruikers? info gevraagd...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                              Ik ben de laatste tijd enorm geprikkeld om Ubuntu, of een andere Linux variant op m'n pc te laten draaien. M'n enige twijfel is als m'n voldoening groot genoeg zal zijn om m'n belangrijkste pc-bezigheden (vooral fotobewerking van Nikon Nef bestanden en gebruik van m'n EyeOne schermkalibrator) verder te kunnen blijven doen op dit -voor mij nieuwe- besturingssysteem. Ik zou het met andere woorden graag eens in werking kunnen zien. Mocht er iemand uit de regio Oostende - Gistel (ik ben best bereid binnen Oost- en West-Vlaanderen wat te reizen daarvoor) een demo kunnen geven op zijn pc.
                              Als je een demo wil van Ubuntu kan je ook gewoon je Windows opstarten.
                              Voor het gewone huis, tuin en keukengebruik (email, internet en een briefje typen) is er geen essentieel verschil tussen Windows en Ubuntu.
                              Een KDE- of Gnome desktop lijkt veel op de windows-desktop.

                              Onder de motorkap zit wel wat verschil tussen Linux en Windows.
                              Maar daar weet ik zelf ook niet zo veel van.

                              Kennis verwerven van hoe Linux werkt onder de motorkap vind ik een bijna een studie of hobby op zichzelf.

                              De live-cd's die polleke al noemde zijn leuk om te proberen maar werkt tergend langzaam.
                              Als je zo'n cd'tje start moet je snel lezen hoe je bootproces kunt tegenhouden en dan met aangepaste parameters (toram)
                              de cd in het RAM-geheugen laden als je genoeg ruimte hebt.

                              Ik denk dat Knoppix goed is om kennis te maken met Linux.

                              Comment

                              Working...
                              X