Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opstartsnelheid NEX ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opstartsnelheid NEX ?

    Kwam toevallig op dit filmpje uit terwijl ik naar een ander aan 't zoeken was. Als je ze vergelijkt is het nogal een verschil vind ik eigenlijk. De ene wordt langzaam wakker precies, de andere schiet meteen recht...

    Erg raar, normaal zou dat identiek moeten zijn. Vraag me af waar dit aan ligt, eigenlijk ?!

    video, delen, cameratelefoon, videotelefoon, gratis, uploaden
    Last edited by JorisVdB; 3 december 2010, 17:13.
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

  • #2
    Re: Opstartsnelheid NEX ?

    Vind het sowieso al ff duren voordat ie werkelijk aangaat...


    Verschil? Ik vermoed dat ze beiden even snel aangaan, maar een ander (type) scherm hebben. waarbij de één even "op moet warmen" en de ander niet.
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • #3
      Re: Opstartsnelheid NEX ?

      Bijna lege en volle accu.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Opstartsnelheid NEX ?

        destijds verschil tussen vb een Canon 10D en een 20D vond ik de moeite om te vermelden, maar een NEX5 start toch echt wel heel snel op hoor. Dat kan echt geen argument zijn om te twijfelen aan NEX.

        Ik vind naast z'n compactheid vooral z'n HD movie & auto-stitch mogelijkheden superleuk.
        Imagination is more important than knowledge...
        http://www.kiekje.be

        Comment


        • #5
          Re: Opstartsnelheid NEX ?

          Als je eens klikt op een link in de buurt zie je het filmpje in z'n context en kun je lezen dat het aan de firmware ligt.

          Comment


          • #6
            Re: Opstartsnelheid NEX ?

            Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
            destijds verschil tussen vb een Canon 10D en een 20D vond ik de moeite om te vermelden, maar een NEX5 start toch echt wel heel snel op hoor. Dat kan echt geen argument zijn om te twijfelen aan NEX.

            Ik vind naast z'n compactheid vooral z'n HD movie & auto-stitch mogelijkheden superleuk.
            Je hebt correct ingeschat dat me dit inderdaad doet twijfelen. Ik verwacht(te) net van een NEX dat hij sneller zou zijn dan een gewone point & shoot, ook qua opstarten.

            Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
            Als je eens klikt op een link in de buurt zie je het filmpje in z'n context en kun je lezen dat het aan de firmware ligt.
            Heb je een linkje ? Ik vind 't niet meteen...alvast bedankt .
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #7
              Re: Opstartsnelheid NEX ?

              Sony has helped us confirm that the cameras supplied to us for review do not match the performance of the models on sale. Following the publication of our review we became aware of reports of starting up significantly faster than any of the cameras we’d been using (despite repeated assurances that they were production standard). Having discussed this with Sony, we have now been supplied with a camera that reflects the behaviour buyers will experience and have updated the relevant sections of our review accordingly.

              Comment


              • #8
                Re: Opstartsnelheid NEX ?

                Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                Merci heaucheneaudt . Dat is inderdaad wel de moeite, met die andere firmware...
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • #9
                  Re: Opstartsnelheid NEX ?

                  nex start vrij vlug op met juiste firmware vanuit nul positie, levert geen enkel probleem voor de gebruiker. Als je de NEX afzet en je switched hem onmiddellijk terug aan duurt dit langer, waarschijnlijk komt dit omdat hij bij het afschakelen eerst door anti-dust sequence gaat en pas als die sequence volledig is uitgevoerd toelaat van terug aan te schakelen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Opstartsnelheid NEX ?

                    De NEX start iets van het traagste op wat ik in lange tijd nog gezien heb en de batterijduur is pover, verder wel een puik toestel, maar, eerlijk is eerlijk ...

                    Ik spreek uit ervaring hoor, niet van horen zeggen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Opstartsnelheid NEX ?

                      Ervaar dat ik niet moet wachten tussen aanschakelen en het in positie brengen van het toestel ?

                      Als je eerst je toestel in positie brengt en dan pas aanschakelt zal je ongeveer 1s moeten wachten.

                      Zonder filmen ervaar ik dat je in de winter rond de 400 opnames kunt maken met 1 battery. In de zomer bij fel zonlicht hangt dat rond de 300.

                      Dacht eerst 2de battery bij te kopen maar dat is niet echt nodig gebleken tot nu toe.

                      verder vind ik persoonlijk het veel plezieriger om mee te werken dan met klassieke DSLR's.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Opstartsnelheid NEX ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                        De NEX start iets van het traagste op wat ik in lange tijd nog gezien heb en de batterijduur is pover, verder wel een puik toestel, maar, eerlijk is eerlijk ...

                        Ik spreek uit ervaring hoor, niet van horen zeggen
                        Ik ben geneigd om het niet eens te zijn met je opmerking, na het zien van dat filmpje van Dpreview.com . Is dat al even geleden, of was dat met de laatste nieuwe firmware-updates erop ? Zoals je kan zien in het filmpje is dat wel een aardig verschil hé . In zijn klasse lijkt me de batterijduur normaal.

                        't Is en blijft een EVIL/SLD/ILC/...hoe je 't ook wil noemen - geen DSLR .
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Opstartsnelheid NEX ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                          Ik ben geneigd om het niet eens te zijn met je opmerking, na het zien van dat filmpje van Dpreview.com . Is dat al even geleden, of was dat met de laatste nieuwe firmware-updates erop ? Zoals je kan zien in het filmpje is dat wel een aardig verschil hé . In zijn klasse lijkt me de batterijduur normaal.

                          't Is en blijft een EVIL/SLD/ILC/...hoe je 't ook wil noemen - geen DSLR .
                          hebben hun testen gedaan met enerzijds een preproductie toestel en anderzijds toestel met ver 01 firmware, niet met firmware ver 02.


                          opstartsnelheid vanuit null is bij de nex geen enkel probleem, DSLR's met sommige lenzen gemonteerd met ingebouwde stabilisatie hebben meer tijd nodig om operationeel te komen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Opstartsnelheid NEX ?

                            Ik heb de Nex 3 en de Nex 5 vergeleken, en dan 2 x de Nex 5.

                            Volgende evoluties:
                            Zowel de Nex 3 en de Nex 5 zijn merkelijk sneller geworden na de firmware updates.
                            Mijn Nex 3 was in iedere configuratie trager dan mijn Nex 5.
                            Mijn Nex 5 met een wifi kaartje erin start merkbaar trager op dan met een gewoon sd kaartje erin.

                            Voila.

                            Starttijd eigenlijk nul moeten zijn, dergelijke camera's gebruik je soms als point and shoot...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Opstartsnelheid NEX ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                              De NEX start iets van het traagste op wat ik in lange tijd nog gezien heb en de batterijduur is pover, verder wel een puik toestel, maar, eerlijk is eerlijk ...

                              Ik spreek uit ervaring hoor, niet van horen zeggen
                              Die accu kan ik bevestigen, ik loop met 3 accu's (en 2 laders) rond.....En dat is geen luxe!!

                              Comment

                              Working...
                              X