Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Expresso machine...welke kiezen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Expresso machine...welke kiezen

    'k Ben op zoek naar een goede, compacte expresso-machine voor "onder de kerstboom"
    Hoofdzaken zijn:
    • Dat ie lekkere koffie maakt, 2 kopjes ineens.
    • Dat ie van goede kwaliteit is.
    • Dat ie niet te groot is, zodat ie in een ondiepe kast kan (ong. 280mm diep)
    • Dat ie goed zijn werk doet en gemakkelijk in onderhoud is.
    • Dat de prijs binnen de perken blijft (ong. 250€)
    • Dat design bijzaak is, want hij zit toch in de kast


    wie heeft ervaring en helpt mij uit de nood

  • #2
    Re: Expresso machine...welke kiezen

    Heel goed (maar duur in gebruik): Nespresso.

    Met die capsules valt onderhoud mee, en de kwaliteit van de koffie is goed en zeer constant.

    Comment


    • #3
      Re: Expresso machine...welke kiezen

      Nespresso is inderdaad zéér goed, maar de capsules zijn enkel online te verkrijgen.
      Een bijna evenwaardig alternatief imho is Dolce Gusto: ook geen goedkope capsules, maar toch nog beterkoop dan Nespresso.
      Een basis-assortiment van capsules kan je in GB / Delhaize vinden.
      Wie je ietwat andere smaken gaat het weer online.

      Als je leidingwater veel kalk bevat, neem dan deze tip aan: gebruik Spa Reine om je koffie te maken - dit water bevat nagenoeg géén kalk !

      Doe maar eens de test in een waterkoker.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Expresso machine...welke kiezen

        Ik stond tijdje terug voor dezelfde uitdaging... espresso machine kapot...

        veel toestellen bekeken, maar steeds bleken ze volgens de reviews op internet snel stuk te gaan... veel snufjes, goede koffie... voor zo lang ze werkten...

        tenslotte ben ik bij de Saeco Aroma Inox terecht gekomen, eenvoudig toestel, die precies doet wat het moet doen... lekkere espresso zetten...
        en daarenboven een goede prijs...

        werkt dagelijks een 4tal keer, en doet het nog steeds erg goed! Ik gebruik Evian als water, leiding water is te hard, en evian bleek de lekkerste koffie te maken... het gebruikte water maakt een groot verschil naar smaak...

        gekocht bij Koffiecenter.be voor 189€

        aanrader... voldoet trouwens helemaal aan je specificaties...
        Last edited by d_oracle; 3 december 2010, 14:00.
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Expresso machine...welke kiezen

          Een Senseo.
          Kan die en wil die niet meer missen
          Geen beperking in het aanbod van koffie-padjes en te koop aan redelijke prijzen in
          elk groot- of klein-warenhuis
          Zo'n padje is ook beter voor het milieu.

          Het model of het design is praktisch.
          Ik heb nu zo'n vierkant (witte kleur) model in huis.
          Ons water hier wordt ontkalkt maar een beetje kalk geeft een betere smaak
          aan de koffie.
          Lees meer over Philips en hoe wij helpen het leven van mensen te verbeteren met belangrijke innovaties op het gebied van gezondheidszorg, consumer lifestyle en verlichting.


          Met nog geen 100 euro ben je goed gesteld

          Padjes-koffie wordt gemaakt onder druk.
          Het principe is gelijk bij elke machine.
          Dus het voordeel van een dure machine zie ik niet echt.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Expresso machine...welke kiezen

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Een Senseo.
            Het principe is gelijk bij elke machine.
            Dus het voordeel van een dure machine zie ik niet echt.
            neen... een senseo is niet gelijk aan een espresso machine...
            een espresso machine stuurt de koffie met grote druk (15bar) door de koffie heen...
            vandaar de prijs... smaakt dus ook erg verschillend...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Expresso machine...welke kiezen

              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              neen... een senseo is niet gelijk aan een espresso machine...
              een espresso machine stuurt de koffie met grote druk (15bar) door de koffie heen...
              vandaar de prijs... smaakt dus ook erg verschillend...
              Juist!
              Zag mijn foutje op het laatste ogenblik.

              Toch drink ik hier lekkere koffie
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Expresso machine...welke kiezen

                Hallo,

                Wij zijn nu ruim een jaar zéér tevreden "Nespresso"-gebruikers.
                Het is wat duurder dan de andere opties, maar de smaak is er dan ook naar: eens als je Nespresso hebt, dan is het smaakverschil met andere koffies wel erg groot ... (zelfs vaak in een taverne of restaurant met de gekende merkkoffies)
                Het apparaat werkt feilloos en heeft nog geen enkele keer gehaperd en dat ondanks gemiddeld een 5-tal tassen per dag en bij bezoek soms 15 achter elkaar.
                Dat gaat ook heel snel, en dat is dan weer zeer handig bij bezoek ...

                Maar koffie is uiteraard ook heel sterk "persoonlijke smaak" gebonden ...
                Bij Nespresso heb je wel een zeer uitgebreid assortiment, wat ook weer een voordeel is.

                Enkel online te bestellen?
                Juist ... Maar in Brussel, Antwerpen, Maastricht, .... zijn er Nespresso-winkels en er gaan er bijkomen.
                En online bestellen is poepsimpel en daarna afhalen in het dichtsbijzijnde Kiala-punt.
                Gewoon heel gemakkelijk ...

                Maar, zoals eerder gezegd, het is en blijft een persoonlijke keuze.
                Succes dus ...

                jaja
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #9
                  Re: Expresso machine...welke kiezen

                  Echte espresso = DeLonghi Magnifica
                  Is wel prijzig maar zijn geld overwaard. Soms in speciale aanbieding bij o.a. Makro.
                  Heb toestel al 4 jaar en kan het niet missen.

                  Henri
                  lidnummer: BD0435BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Expresso machine...welke kiezen

                    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                    neen... een senseo is niet gelijk aan een espresso machine...
                    een espresso machine stuurt de koffie met grote druk (15bar) door de koffie heen...
                    vandaar de prijs... smaakt dus ook erg verschillend...
                    Klopt, maar dan heeft een Nespresso natuurlijk ook niks met espresso te maken. Zelf gebruiken wij een Jura Ena5. PRima apparaat en als je de goede bonen koopt hemelse espresso. Helaas kom je met dit soort apparaten met 250 euro niet heel ver.

                    Zoals eerder vernoemd maakt het water ook uit. Maar om dan meteen Evian te gaan gebruiken? Wij gebruiken hier een Britta filter om het kraanwater te filteren. Maar ja, dan is het water dat in Nederland uit de kraan komt ook stukken beter dan het kraanwater in Belgie
                    http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

                    http://rouwkema.smugmug.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Expresso machine...welke kiezen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rouwkema Bekijk bericht
                      Klopt, maar dan heeft een Nespresso natuurlijk ook niks met espresso te maken. Zelf gebruiken wij een Jura Ena5. PRima apparaat en als je de goede bonen koopt hemelse espresso. Helaas kom je met dit soort apparaten met 250 euro niet heel ver.

                      Zoals eerder vernoemd maakt het water ook uit. Maar om dan meteen Evian te gaan gebruiken? Wij gebruiken hier een Britta filter om het kraanwater te filteren. Maar ja, dan is het water dat in Nederland uit de kraan komt ook stukken beter dan het kraanwater in Belgie
                      Zorgt de hogere druk voor betere koffie?
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Expresso machine...welke kiezen

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Zorgt de hogere druk voor betere koffie?
                        Nee, de hogere druk zorgt voor espresso
                        http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

                        http://rouwkema.smugmug.com/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Expresso machine...welke kiezen

                          Hier ook een expresso machine met koffie molen, geen gedoe met pads of capsules en water via brita filter.

                          eentje van Saeco (is nu philips geworden.) http://www.philips.be/c/espresso/xsm...747_01/prd/nl/

                          Ik heb deze voor 350 gekocht maar een aantal maanden daarna ook aan 300€.

                          Als je graag speciale smaakjes aan de koffie toevoegd (die in mijn ogen dan geen koffie meer is maar dat is persoonlijk (geef mij maar een single malt ernaast :-) )
                          Kun je beter voor een machine met pads of capsules gaan, of naar dichtsbijzijnde starbucks lopen die binnen 2 weken om de hoek van de straat geopend wordt (bweurks)

                          j.
                          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                          Nikon stuff

                          Comment


                          • #14
                            Re: Expresso machine...welke kiezen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rouwkema Bekijk bericht
                            Klopt, maar dan heeft een Nespresso natuurlijk ook niks met espresso te maken.
                            absoluut... de TS vraagt duidelijke een espresso machine en geen nespresso machine...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rouwkema Bekijk bericht
                            Zoals eerder vernoemd maakt het water ook uit. Maar om dan meteen Evian te gaan gebruiken? Wij gebruiken hier een Britta filter om het kraanwater te filteren. Maar ja, dan is het water dat in Nederland uit de kraan komt ook stukken beter dan het kraanwater in Belgie
                            tja, water uit de kraan maakt lekkere espresso... maar is te hard, dus vroeg of laat maakt dit m'n machine kapot... heb dan maar verschillende soorten fleswater geprobeerd, goedkoop en duur, en finaal bleek evian voor ons het lekkerst...

                            Ik herinner me trouwens dat bij de geboorte van één van onze kinderen er problemen (reflux) waren door de melk (poeder + water), toen wist de arts ons te vertellen dat evian dit zou oplossen... en inderdaad...
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Expresso machine...welke kiezen

                              Oeps!!!
                              en ik die dacht van "misschien één" reactie te krijgen!!!
                              Blijkbaar wordt er meer gekoffiekletst dan ik dacht.
                              'k Ga jullie tips eens rustig nalezen.

                              Vriendelijk bedankt allemaal, en laat niet na om nog commentaar te geven!
                              hoe meer hoe beter...de koffie

                              Comment

                              Working...
                              X