Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp bij nieuwe camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hulp bij nieuwe camera

    Hallo daar!

    Ik ben al een tijdje van zin om een nieuwe camera aan te schaffen, maar ik zou eerst graag jullie meningen weten over de verschillende types! Ik kom van een Canon EOS 400D, en mijn eerste gedachten van andere camera's zijn de 550D, 60D, 50D of zelfs misschien 7D. Maar andere suggesties zijn altijd welkom! (ik zou wel graag bij Canon blijven.)

    Misschien wat meer info over wat ik graag wil doen en wat ik heb, etc.

    - Budget: maakt niet uit! Ik wacht liever wat langer om te sparen, dan iets te kopen omdat ik "het geld niet heb voor aan andere" (hoewel camera's zoals 5DMarkII een beetje buiten het budget liggen ).

    - De lenzen die ik al heb (ik weet ook nog niet of de camera's die ik boven heb vermeld hierbij passen): Canon EF-S 18-55mm | Canon EF 50mm f1.8 II | Canon EF 15mm f/2.8 Fisheye | Sigma 105mm F 2.8 EX DG Macro 1:1 (voor Canon uiteraard) | Sigma 55-200mm F4-5.6 DC Dig Canon | Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro Canon

    - Onderwerpen die ik voornamelijk fotografeer: portretten, macro, mode en soms ook urban foto's (street, urbex, etc.).

    - De camera moet niet kunnen filmen, het is natuurlijk wel leuk meegenomen, dat moet ik toegeven!

    - Ik heb nooit een reflex gehad met Live View dus ik kan ook niet zeggen of ik dat wil of niet, dat zal dan ook maar goed meegenomen zijn zeker.

    - Voor de rest kan ik even niets meer bedenken... oh ja, ik heb ook graag een grote resolutie. En een goede ruisreducering naar mate je ISO groter wordt.

    Ik ga morgen (zaterdag) naar de demodagen van Saturn, want ik denk ook als ik een paar camera's vast heb gehad dat ik misschien al een voorkeur heb. Mijn voorkeur gaat momenteel naar 550D of 60D, maar ik weet nog niet goed de verschillen tussen die twee.

    Alvast bedankt voor te antwoorden! x
    groetjes

  • #2
    Re: hulp bij nieuwe camera

    Wat ik zo lees zou ik zeggen 550D (geringere update) of 50D (grotere update)...de 60D blijkt niet zo'n geweldige update te zijn voor een 50D...een hoop zaken van de 7D heb je niet persé nodig.

    Daarnaast wil je geen camera die een goede ruisreductie heeft, maar goede ISO prestaties, dus minder / geen ruis. Maar dat terzijde.
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • #3
      Re: hulp bij nieuwe camera

      Ja, mijn twijfel bestond inderdaad wel tussen de 550D en de 50D. Maar ik zou niet goed weten hoe ik daarover moet beslissen.

      Bedoel je dan dat de 550D een geringere update is tegenover de 500D?

      Dank je voor de reactie. En ja, een goede ISO prestatie, dat bedoelde ik!

      Comment


      • #4
        Re: hulp bij nieuwe camera

        Oorspronkelijk geplaatst door afishwithtea Bekijk bericht
        ........... (ik zou wel graag bij Canon blijven.)
        want ik denk ook als ik een paar camera's vast heb gehad dat ik misschien al een voorkeur heb.
        heel verstandig, zo ook de keuze voor een Canon.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: hulp bij nieuwe camera

          Oorspronkelijk geplaatst door afishwithtea Bekijk bericht
          Ik ga morgen (zaterdag) naar de demodagen van Saturn, want ik denk ook als ik een paar camera's vast heb gehad dat ik misschien al een voorkeur heb.
          Maar wat nu als het prettigst vasthoudende doosje niet de gewenste inhoud heeft? Bij mij zou dit één van de laatste punten zijn, ik zou gaan voor: wat wil ik, welke kan dat, oops veels te duur, waar ga ik toegeven en dan pas hoe houdt het vast.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: hulp bij nieuwe camera

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Maar wat nu als het prettigst vasthoudende doosje niet de gewenste inhoud heeft? Bij mij zou dit één van de laatste punten zijn, ik zou gaan voor: wat wil ik, welke kan dat, oops veels te duur, waar ga ik toegeven en dan pas hoe houdt het vast.

            Dat is ook waar. Dit zal dan toch de laatste "voorwaarde" zijn, dat ie goed in de hand ligt. Voorlopig staat 550D op #1 en 50D op #2 op mijn lijstje. Nu een beetje online onderzoek doen en wat reviews lezen
            groet

            Comment


            • #7
              Re: hulp bij nieuwe camera

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Maar wat nu als het prettigst vasthoudende doosje niet de gewenste inhoud heeft? Bij mij zou dit één van de laatste punten zijn, ik zou gaan voor: wat wil ik, welke kan dat, oops veels te duur, waar ga ik toegeven en dan pas hoe houdt het vast.
              ja maar... als TS schrijft, dat budget niet uit maakt.
              wat moet je met een camera die goed is en bijna alles kan, maar niet lekker in de hand ligt!
              zie de camera als een vrouw, als die niet......................... maar wel erg goed?
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: hulp bij nieuwe camera

                Ga voor elke camera na wat de sterke punten zijn en of je daar behoefte aan hebt.
                Ik dacht dat de 7D als sterk punt een goed AF-systeem heeft, maar of jij daar behoefte aan hebt betwijfel ik.
                De 60D heeft als één van de sterke punten een vernieuwd (en beter?) flitserbediening of zo iets. Dat zou je wellicht kunnen waarderen.

                Comment


                • #9
                  Re: hulp bij nieuwe camera

                  Zelf zou ik in jou situatie kiezen voor een 550D en een aantal objectieven upgraden. Bijvoorbeeld de kitlens.

                  De 550D heeft de zelfde CMOS sensor als de 7D. Alleen heeft de 7D twee Dual DIGIC 4 processors, zitten. Beeld kwaliteit van de 550D is erg goed. 550D word dan niet voor niks geregeld de baby 7D genoemd.
                  Last edited by Superdaantje; 3 december 2010, 18:37.

                  Comment


                  • #10
                    Re: hulp bij nieuwe camera

                    Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                    Zelf zou ik in jou situatie kiezen voor een 550D en een aantal objectieven upgraden. Bijvoorbeeld de kitlens.

                    De 550D heeft de zelfde CMOS sensor als de 7D. Alleen heeft de 7D er twee in zitten. Beeld kwaliteit van de 550D is erg goed. 550D word dan niet voor niks geregeld de baby 7D genoemd.
                    De 7D twee sensoren????
                    Mijn objectieven zijn all round...

                    Comment


                    • #11
                      Re: hulp bij nieuwe camera

                      Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                      De 7D twee sensoren????
                      Ja beste man, je ziet dat je niet naar het theater hoeft om te kunnen lachen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: hulp bij nieuwe camera

                        2 sensoren? het gaan er een pak meer zijn denk ik.
                        Beeldsensor, de af sensors, de lichtmeter sensors, de face detection sensor, de orientatie sensor,...
                        em zal waarschijnlijk bedoeld hebben de digic processor

                        Comment


                        • #13
                          Re: hulp bij nieuwe camera

                          klopt bedoelde ook de Dual DIGIC 4 processors. Was even te snel met tikken. Maar zo zie je maar weer dat er toch nog forum gebruikers zijn die dit op een nette manier kunnen aangeven !! Dankje

                          Comment


                          • #14
                            Re: hulp bij nieuwe camera

                            Te snel tikken is wat anders dan dom lullen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: hulp bij nieuwe camera

                              Man, man wat hebben wij lange tenen
                              Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                              Comment

                              Working...
                              X