Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

winterochtend 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • winterochtend 2

    nog een poging


  • #2
    Re: winterochtend 2

    Oorspronkelijk geplaatst door geertderoose Bekijk bericht
    nog een poging
    Zelf schat je het blijkbaar niet positief in

    Zachte pastelkleurtjes, dromerig landschapje
    ...maar imo is er teveel voorgrond aanwezig
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

    Comment


    • #3
      Re: winterochtend 2

      Je maakt foto's waar best wel potentieel inzit maar waar het er nog niet uitkomt.
      Ik weet niet hoe je over nabewerking denkt maar het is zeker geen zonde om kleine dingen aan te passen in een foto of om een foto bij te snijden.
      Hier heb je teveel voorgrond om een mooie compo te hebben en je hebt naar mijn mening ook een te groot diafragma gekozen voor dit soort foto. Nu heb je f/5.6 waarschijnlijk om de sluitertijd kort genoeg te krijgen maar eigenlijk is f/8 of een iets hoger cijfer een betere keuze. Ik weet niet hoe het zit met ruis bij hogere iso-waarden bij jouw toestel maar nu zit je op ISO200. Ik zou eens proberen om ISO400 te kiezen in dergelijke lichtomstandigheden om eventueel de sluitertijd kort genoeg te houden bij een kleiner diafragma (hoger f-nummer).
      Ik heb eens een paar kleine dingen aangepast in jouw foto, hem wat gecropt en rechtgezet en er is zeker wel iets mee te doen hoor. De bewerkingen die ik gedaan heb zijn natuurlijk op de versie die je hier postte dus de kwaliteit is zeker niet wat het zou kunnen zijn, daarvoor moet je de bewerkingen doen op de originele foto maar je kan zo toch wel een idee krijgen over wat mogelijk is. Ik heb de kleuren wat meer gesatureerd en wat meer contrast gegeven.
      Dit is de link naar de bewerking die ik gedaan heb.
      Als je wil dat ik dit verwijder dan geef je maar een seintje.
      Ik blijf er wel bij dat je vorige foto en deze foto zeker niet slecht zijn maar dat er wel veel meer uit te halen is.
      vriendelijke groeten, Kurt
      Mijn foto's
      Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

      Comment


      • #4
        Re: winterochtend 2

        een mooie, zeker de horizon.
        maar te veel ( te blauwe) voorgrond.
        grt,bouk
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: winterochtend 2

          Voor mij mag er ook een stukje van de voorgrond. Maar niet teveel want vind deze wel diepte geven aan je foto
          Groeten!

          500px / Facebook

          Comment


          • #6
            Re: winterochtend 2

            Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
            Je maakt foto's waar best wel potentieel inzit maar waar het er nog niet uitkomt.
            Ik weet niet hoe je over nabewerking denkt maar het is zeker geen zonde om kleine dingen aan te passen in een foto of om een foto bij te snijden.
            Hier heb je teveel voorgrond om een mooie compo te hebben en je hebt naar mijn mening ook een te groot diafragma gekozen voor dit soort foto. Nu heb je f/5.6 waarschijnlijk om de sluitertijd kort genoeg te krijgen maar eigenlijk is f/8 of een iets hoger cijfer een betere keuze. Ik weet niet hoe het zit met ruis bij hogere iso-waarden bij jouw toestel maar nu zit je op ISO200. Ik zou eens proberen om ISO400 te kiezen in dergelijke lichtomstandigheden om eventueel de sluitertijd kort genoeg te houden bij een kleiner diafragma (hoger f-nummer).
            Ik heb eens een paar kleine dingen aangepast in jouw foto, hem wat gecropt en rechtgezet en er is zeker wel iets mee te doen hoor. De bewerkingen die ik gedaan heb zijn natuurlijk op de versie die je hier postte dus de kwaliteit is zeker niet wat het zou kunnen zijn, daarvoor moet je de bewerkingen doen op de originele foto maar je kan zo toch wel een idee krijgen over wat mogelijk is. Ik heb de kleuren wat meer gesatureerd en wat meer contrast gegeven.
            Dit is de link naar de bewerking die ik gedaan heb.
            Als je wil dat ik dit verwijder dan geef je maar een seintje.
            Ik blijf er wel bij dat je vorige foto en deze foto zeker niet slecht zijn maar dat er wel veel meer uit te halen is.
            mee eens
            vindt de crop van mortierke ok
            groetjes Ingrid

            Comment


            • #7
              Re: winterochtend 2

              Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
              Je maakt foto's waar best wel potentieel inzit maar waar het er nog niet uitkomt.
              Ik weet niet hoe je over nabewerking denkt maar het is zeker geen zonde om kleine dingen aan te passen in een foto of om een foto bij te snijden.
              Hier heb je teveel voorgrond om een mooie compo te hebben en je hebt naar mijn mening ook een te groot diafragma gekozen voor dit soort foto. Nu heb je f/5.6 waarschijnlijk om de sluitertijd kort genoeg te krijgen maar eigenlijk is f/8 of een iets hoger cijfer een betere keuze. Ik weet niet hoe het zit met ruis bij hogere iso-waarden bij jouw toestel maar nu zit je op ISO200. Ik zou eens proberen om ISO400 te kiezen in dergelijke lichtomstandigheden om eventueel de sluitertijd kort genoeg te houden bij een kleiner diafragma (hoger f-nummer).
              Ik heb eens een paar kleine dingen aangepast in jouw foto, hem wat gecropt en rechtgezet en er is zeker wel iets mee te doen hoor. De bewerkingen die ik gedaan heb zijn natuurlijk op de versie die je hier postte dus de kwaliteit is zeker niet wat het zou kunnen zijn, daarvoor moet je de bewerkingen doen op de originele foto maar je kan zo toch wel een idee krijgen over wat mogelijk is. Ik heb de kleuren wat meer gesatureerd en wat meer contrast gegeven.
              Dit is de link naar de bewerking die ik gedaan heb.
              Als je wil dat ik dit verwijder dan geef je maar een seintje.
              Ik blijf er wel bij dat je vorige foto en deze foto zeker niet slecht zijn maar dat er wel veel meer uit te halen is.
              Akkoord met deze tip.
              Je kan ook proberen al eens te beginnen met een stop over te belichten en zeker er voor te zorgen dat je WB goed staat.Dus niet op automatisch.
              Bouk heeft dat al aangemaand.
              Ikzelf zou altijd oppassen met zulke compos omdat je dan veel voorgrond krijgt waar je eigenlijk een beetje je opname saai maakt.Een geluk heb je met die mooie molen waar wellicht wat korter bij de eyecatcher gaan zou het beeld sterker maken.
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #8
                Re: winterochtend 2

                sfeer zit er wel in;
                maar ga akkoord met iets minder voorgrond

                greetz
                Cheeta
                Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                flickr

                Comment


                • #9
                  Re: winterochtend 2

                  Voorgaande tips zeker niet in de wind slaan !

                  Versie van mortierke heeft al heel wat meer uit deze opname gehaald.

                  Wat ik nog zou toevoegen, is het neutraliseren van het blauw in de voorgrond (met selectie van de voorgrond), zodat het iets witter / warmer wordt.
                  www.damafoto.be
                  Facebook Damafoto

                  Comment


                  • #10
                    Re: winterochtend 2

                    Mooie pastelkleuren en moet ook mortierke gelijk geven....maar een panoramische foto van maken zou ook mooi zijn!
                    Gr Pascale
                    Eerlijkheid duurt het langst!!
                    Mijn website: http://www.degrafon.be/

                    Comment

                    Working...
                    X