Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact camera, hulp aub

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compact camera, hulp aub

    Beste,
    Ik wilde naast mijn spiegelreflex canon 500D een goede compact camera
    aankopen voor overal mee te nemen.

    Ik had de canon XS210 IS gekocht maar deze viel me heel erg tegen,
    foto's waren onscherp en echt niks kwaliteit, omgeruild en de nieuwe had
    net hetzelfde. Waarschijnlijk een fabrikage fout zeiden ze. Nu krijg ik mijn
    geld dus terug.

    Nu zoek ik dus weer opnieuw een camera die GOED EN SCHERP is !
    Ik zag net op tv de panasonic lumix TZ10

    Hebben jullie ervaring met Panasonic?

    Of raden jullie mij een andere aan?

    Dit is wat ik in mijn compact wil:

    Minstens 12 MP
    Grote zoom
    Scherpe foto's
    Filmen


    Alle ideetjes en opmerkingen zijn welkom !
    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Compact camera, hulp aub

    En wat is het verschil tussen de panasonic TZ8 en TZ10 ?

    Comment


    • #3
      Re: Compact camera, hulp aub

      Ik dacht GPS-aanduiding (?). Voor de rest hetzelfde. Maar zeer goede kwaliteit van foto's én van video funktie. Het spreekt natuurlijk voor zich dat je een compact niet moet gaan vergelijken met een reflextoestel. Maar in zijn kategorie vind ik de Panasonic T8 een goede keuze.

      Comment


      • #4
        Re: Compact camera, hulp aub

        Ja dat weet ik natuurlijk dat dat niet te vergelijken valt
        maar ik moet gewoon een die een mooie foto kan maken
        en die gewoon duidelijk scherp is en niet wazig en korrelig enzo...

        Comment


        • #5
          Re: Compact camera, hulp aub

          Ik vrees dat indien je de kwaliteit van je DLSR wilt benaderen, dat je dan gewoon wat
          minder zoom op je vork moet nemen. Zelf heb ik de Lumix LX5. En met die kwaliteit
          kun je al thuiskomen. Ik heb alleszins nooit het idee van: had ik nu mijn DLSR maar mee
          gehad. Een goed teken, vind ik.

          Comment


          • #6
            Re: Compact camera, hulp aub

            Ik volg doudeke. De LX5 is een zeer goede aanvulling op een DSLR. Ik zat met hetzelfde probleem (uitbreiding op m'n 7D) en heb verschillende opties overwogen. De opties, bevindingen en eerste bevindingen van m'n keuze kan je ook nalezen op m'n blogpost.
            Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
            Focaldesign

            Comment


            • #7
              Re: Compact camera, hulp aub

              vergeet je eis van minimaal 12 miljoen pixels, naar mijn bescheiden mening stoppen ze veels te veel van die dingen in compacts, ik heb een aantal compacts :

              een Konica Minolta G600 met 6 milj pixels
              een G7 met 10 milj pixels
              en een IXUS 100 IS met 12 milj pixels

              en degene met het minst aantal pixels levert nog steeds voor een compact de beste bloedscherpe beelden, gevolgt door de G7 en als laatste met daar nog een gat tussen de IXUS met zijn 12 milj.

              Dus kijk mee naar wat voor lens erin zit en andere mogelijkheden dan het aantal pixels.
              Mijn beste Foto moek nog trekke.

              Comment


              • #8
                Re: Compact camera, hulp aub

                Heb hetzelfde idee...waarom wil je in hemelsnaam 12 MP in een compact? Waar heb je die 12 MP voor nodig? Ga je hele grote afdrukken maken met je compact?

                6 - 8 MP is méér dan genoeg voor een compact camera. Wil je toch persé rond die 12 MP zitten dan zou ik eens naar micro four thirds of de Nex kijken.

                Wil je een kwalitatief goede compact dan zijn de LX5 en de G12 erg goede camera's...
                Mijn objectieven zijn all round...

                Comment


                • #9
                  Re: Compact camera, hulp aub

                  Toch even replikeren: Als je een foto gaat bewerken en voor de compo wat moet uitsnijden, ben je al vlug wat pixels kwijt. Dan hebben die veel pixels in de originele opname wél zin.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Compact camera, hulp aub

                    Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                    Toch even replikeren: Als je een foto gaat bewerken en voor de compo wat moet uitsnijden, ben je al vlug wat pixels kwijt. Dan hebben die veel pixels in de originele opname wél zin.
                    Alleen als die originele pixels van een (zeer) goede kwaliteit zijn...
                    Mijn objectieven zijn all round...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Compact camera, hulp aub

                      die sensoren zijn dermate klein dat de pixels van slechte kwaliteit gaan worden als men er 12 milj in probeerd te proppen, liever iets minder, maar goede pixels dan 12 milj. baggerpixels.

                      Nogmaals ik heb een compact van 6 milj. pixels en dat durf ik haast niet meer hardop te roepen, mensen kijken je aan en zeggen, mijn telefoon heeft er 8 milj., maar nog steeds geeft dit in een compact de beste opname's.

                      Vind het jammer dat de grote fabrikanten hieraan meedoen, gaat echt ten koste van de beeldkwaliteit soms, maar ja, pixels verkopen nou eenmaal.
                      Mijn beste Foto moek nog trekke.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Compact camera, hulp aub

                        Oké dan gekeken niet naar de MP of de zoom welke raden jullie mij aan?

                        De LX5 ziet er super uit maar 419€ vind ik veel te veel voor een compact toestel
                        grotendeels gebruik ik de spiegelreflex

                        De zoom had ik gevraagt omdat ik deze bij optreden wil gebruiken maar dit kan
                        eventueel achterwegen gelaten worden als het betere kwaliteit oplevert

                        Comment


                        • #13
                          Re: Compact camera, hulp aub

                          Raden jullie trouwens de panasonic toestellen aan?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Compact camera, hulp aub

                            Iemand?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Compact camera, hulp aub

                              De compacts van Panasonic van de TZ-reeks dan zijn zeer goede all-round compacts voor op reis...lekker veel zoom en een groothoek plus filmen in HD wat wil je nog meer.
                              Maar let er wel op dat de TZ-reeks niet zo goed is bij minder licht...de ruis komt al gauw opsteken...en de ingebouwde ruisonderdrukker doet zijn werk teveel zodat er veel details verloren gaan van de foto...;en geloof me ik heb er zelf één gehad.

                              Bij mooi weer superfoto's maar binnen en bij donkere gelegenheden mindere foto's met ruis vanaf 200 iso.

                              Grtz

                              Templar
                              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                              Comment

                              Working...
                              X