Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 350D upgrade nr wat?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 350D upgrade nr wat?

    Hey,

    Snel effe de situatie schetsen. Momenteel maak ik gebruik van mijn vader zijn Canon 350d om foto's te schieten. Lenzen die ik erbij heb zijn: Canon EFS 18-55mm - Sigma DC 55-200mm & Canon EF 75-300mm III USM. Verder beschik ik nog over een Canon G7 die ik vooral gebruik als pokket toestel.
    Vermits de 350d van mijn vader is wil ik mijn eigen toestel aanschaffen en hiervoor ben ik al een paar dagen research aan het doen op het internet.
    Waar gebruik ik mijn toestel vooral vr: landschappen,vakantiefoto's, racewedstrijden, portretten, zonsopgang/ondergang.
    Momenteel heb ik zo 2 toestellen in mijn hoofd. Canon 550d of Nikon D90.
    Mijn verwachtingen: toestel dat goed in de hand ligt. De 350d vind ik persoonlijk te klein voor mijn handen, is de 550d groter? Mijn bovenstaande lenzen ben ik niet super tevreden over. De sigma is niet echt scherp en de canon 75-300 reageert soms traag bij het scherpstellen.
    Is het slim om te gaan vr nikon als ik al 3 lenzen heb van Canon? Kunnen filmen met het toestel is geen echte must maar is handig meegenomen. Zijn er eventueel nog andere alternatieven van dslr toestellen? Soms laat ik foto's ook uitprinten op canvas, dus is hoe meer megapixel wss ook van belang.
    Hopelijk kan iemand mij meer info geven. Budget max 1000 eur.

    Groeten Geert
    Canon 7D - 24-70 L f2.8 - 24-105 L f4 - 50mm f1.8 - 100mm macro f2.8 USM - 100-400 L - Tokina 11-16 f2.8 - 85mm 1.8 - 70-200 f2.8 - 430EX II
    http://www.500px.com/Forex7d

  • #2
    Re: Canon 350D upgrade nr wat?

    Een 550D is niet groter dan een 350D

    Beter in de hand ligt bv de 40D, steviger, sneller, tweedehands rond 350 EUR maar kan natuurlijk niet filmen en het uiteindelijke beeld zal niet noemenswaardig beter zijn dan je 350D

    Je lenzen zijn inderdaad niet fantastisch, maar je hebt ze - plus een body
    Als je alles wegdoet heb je bij Nikon voor 1000 EUR niets substantieel beter

    Vind je je huidige lenzen niet scherp, koop er één nieuwe die wel scherp is (desnoods voor 100 EUR een EF50 1.8, die is scherp vanaf f/5.6, niet op 1.8 ) en leer hiermee tot een goed resultaat te komen
    Pas wat je geleerd hebt toe op je andere lenzen

    Koop pas nieuw materiaal wanneer je echt weet dat je niet kan doen wat je wil met het oude

    Comment


    • #3
      Re: Canon 350D upgrade nr wat?

      De 60D is een beetje groter. De 7D is nog een beetje groter

      Als je de 350D te klein vindt, dan heb je een probleem. Want de 450D, 500D en 550D zijn even groot als de 350D.
      Wat je kan doen is een battery grip kopen op een 550D. Van 350D naar 550D is toch wel al een aanzienlijke stap. Heb vroeger ook een 350D gehad en ge merkt het zeker

      De 50mm 1.8 is zeker een aanrader
      Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
      website: http://www.hung.be
      facebook - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: Canon 350D upgrade nr wat?

        Als je overstapt op Nikon is een D90 wel een goede optie. Echter met je budget zal je dan te kort komen voor een beetje degelijke objectieven. Je zou er de 70-300 VR bij kunnen nemen. maar dan laat je budget nog hooguit een kitobjectief 18-55 of een 50mm 1.8 toe...waarbij je met de laatste toch wat groothoek gaat missen voor je landschappen. Er vanuitgaande dat je huidige 18-55 een non IS versie is zal de Nikon variant beter zijn...de IS versie van Canon overigens ook.

        Nadeel van een Nikon nemen kan zijn dat je de camera opnieuw moet leren kennen, waar je bij Canon nu al gewend bent aan de lay-out.

        De D90 zal op veel vlakken zéker een vooruitgang zijn! De 550D overigens ook, maar die body is niet groter. Als tweedehands geen probleem is dan zou je iets meer ruimte hebben in je budget voor een setje objectieven.
        Mijn objectieven zijn all round...

        Comment


        • #5
          Re: Canon 350D upgrade nr wat?

          Zelf ben ik van een 350D naar een 50D gegaan. Dat vond ik een enorme stap vooruit. Op
          alle vlakken. Grootte, handigheid van tweede instelwiel, snellere AF, veel beter schermpje,
          enz. Gezien dat die nu, met de nieuwe 60D, zo scherp geprijsd is...

          Comment


          • #6
            Re: Canon 350D upgrade nr wat?

            Alvast bedankt aan iedereen voor jullie info!

            Nu ben ik er gisteren nog vergeten bij te vertellen dat ik eigenlijk volgend jaar graag lessen fotografie zou willen volgen dus ik weet niet welk materiaal er daarvoor het meest geschikt is.

            Zowiezo moet ik mij een nieuwe body aanschaffen, mijn vader wil de 350d soms ook eens gebruiken . Pasop 350d is een goed toestel maar het ligt gewoon niet goed in mijn hand, daarmee dat ik dacht dat een d90 of 60d wel beter in de hand zou liggen.
            Wat mijn budget betreft wil ik dit gerust nog wel een beetje optrekken en eventueel al beginnen met een gewone 18-55mm EFS IS lens en dan later uitbereiden naar 70-250 ofzo. De telelens zal ik toch nodig hebben vermits ik regelmatig vliegtuigen shoot op Zaventem. Mijn huidige 70-300mm laat hiervoor soms tewensen over, hij doet er soms lang over om zich scherp te stellen en maakt veel lawaai.
            Welk toestel raden jullie mij dan aan d 90 of 60d?
            Alvast bedankt.

            groeten Geert
            Canon 7D - 24-70 L f2.8 - 24-105 L f4 - 50mm f1.8 - 100mm macro f2.8 USM - 100-400 L - Tokina 11-16 f2.8 - 85mm 1.8 - 70-200 f2.8 - 430EX II
            http://www.500px.com/Forex7d

            Comment


            • #7
              Re: Canon 350D upgrade nr wat?

              Omdat je al een beetje met Canon gewend bent te werken, zou ik voor de 60D gaan. Dit
              is bovendien het meest recente van de twee. Verder zullen de toestellen onderling elkaar
              niet veel ontlopen, denk ik.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 350D upgrade nr wat?

                Oorspronkelijk geplaatst door Forex Bekijk bericht
                Alvast bedankt aan iedereen voor jullie info!

                Nu ben ik er gisteren nog vergeten bij te vertellen dat ik eigenlijk volgend jaar graag lessen fotografie zou willen volgen dus ik weet niet welk materiaal er daarvoor het meest geschikt is.

                Zowiezo moet ik mij een nieuwe body aanschaffen, mijn vader wil de 350d soms ook eens gebruiken . Pasop 350d is een goed toestel maar het ligt gewoon niet goed in mijn hand, daarmee dat ik dacht dat een d90 of 60d wel beter in de hand zou liggen.
                Wat mijn budget betreft wil ik dit gerust nog wel een beetje optrekken en eventueel al beginnen met een gewone 18-55mm EFS IS lens en dan later uitbereiden naar 70-250 ofzo. De telelens zal ik toch nodig hebben vermits ik regelmatig vliegtuigen shoot op Zaventem. Mijn huidige 70-300mm laat hiervoor soms tewensen over, hij doet er soms lang over om zich scherp te stellen en maakt veel lawaai.
                Welk toestel raden jullie mij dan aan d 90 of 60d?
                Alvast bedankt.

                groeten Geert
                Als ge al Canon lenzen hebt is de keuze toch simpel? Canon 60D
                NIKON D90 kunt wel 2de hands kopen want veel mensen verkopen die om te upgraden naar D7000
                Canon 50D's kunt ge ook relatief goedkoop vinden 2de hands. De 50D is zelfs een beetje groter dan de 60D
                Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                website: http://www.hung.be
                facebook - Instagram

                Comment

                Working...
                X