Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meerdere flitsers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Meerdere flitsers

    Hallo,
    Ik ben in het bezit van een Nikon 300s, SB 900 flitser en een Sunpack PF30X flitser.
    Nu wil ik graag met alle twee tegelijk flitsen en zelfs nog met de ingebouwde flitser van de 300s.
    Kan dat ?
    Zelf zit ik te denken dat het gaat maar met een verlengkabel naar de Sunpack toe en infrarood naar de SB 900.
    Met de ingebouwde flitser en de SB 900 gaat prima maar ik wil graag de Sunpack er nog bij betrekken.
    Weet iemand hoe ik dat moet regelen.
    Mvg,
    Fred Repko.

    [Mod-LesC]Ben niet op de hoogte van dit soort toestanden. Ik heb deze topic verplaatst van Shoot/Disscussie (omdat dit niets met het tijdschrift Shoot te maken heeft) naar Strobist, omdat ik vermoed dat hier de "off camera belichtingsexperts" zitten. Of ik moest me gruwelijk vergissen. [/Mod]
    Last edited by LesC; 1 december 2010, 18:40.

  • #2
    Re: Meerdere flitsers

    heeft die sunpack een optische slave functie?
    sb900 gaat tll kunnen via je D300s (google opCLS en er gaat een wereld voor je open)
    maar die sunpack zal dit waarschijnlijk niet kunnen en zal dus manueel moeten ingesteld worden.
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Meerdere flitsers

      vergeet alvast die sunpack, die heeft geen manuele controle... hoe ga je de kracht van je flits regelen?
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Meerdere flitsers

        Bedankt voor jullie reacties.
        Ik ga er vanuit de flitser met een verlengkabel te koppelen aan de 300s, de ingebouwde flitser te activeren (omhoog te klappen) die vervolgens de SB 900 aanstuurt.

        De kracht van de SUNPACK is wel manueel te regelen, dus is mijn denk wijze juist.

        Trouwens bedankt voor de tip aan informatie op YOUTUBE !

        Comment


        • #5
          Re: Meerdere flitsers

          Oorspronkelijk geplaatst door logo4golfballs Bekijk bericht
          De kracht van de SUNPACK is wel manueel te regelen, dus is mijn denk wijze juist.
          ik betwijfel dat ten zeerste... ben op 't internet wat gaat snuffelen en dit is oa. wat ik tegenkom:

          The Sunpak PF30x being a basic model is very simple to use. Insert batteries, attach to camera’s hot shoe and fire. It does have some flash compensation controls allowing you to increase or decrease flash power but it is not manual just 3 steps above or below the automatic level set by TTL.
          dit kan je niet gebruiken...
          manuele controle vertaalt zich in de precise kracht van de flash in termen als full power 1/1, half 1/2 ... en zo verder tot 1/128 (soms slechts tot 1/16)

          vervolgens zie ik dat je iTTL en manueel wil mixen... dat kan, maar dan zou ik de manuele flits op een achtergrond richten of zo, de iTTL zal zich telkens aanpassen aan de omstandigheid en de manuele niet

          veel handiger is het om alles manueel te zetten, dat kan je ook met CLS,
          doch ik raad je ten stelligste aan om een setje RF602's aan te schaffen... en alles via radiotrigger te sturen... kost niet zo veel... amper 25€ voor een setje...

          maar voor die sunpak zal dat ook niet werken, die kan je alleen maar op de camera in TTL mode gebruiken...
          Last edited by d_oracle; 3 december 2010, 09:59.
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Meerdere flitsers

            Reuze bedankt, ik ga het met die RF 602 proberen.

            Comment

            Working...
            X