Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mooie winter kost geld!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mooie winter kost geld!!

    natuurlijk is het mooi zo,n(vroege) winter, maar je stookt nu al een pak meer hè.
    dat wordt weer een flinke eindafrekening.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

  • #2
    Re: mooie winter kost geld!!

    We zegden wel eens dat die winters van vroeger niet meer bestaan omdat ze de laatste jaren zo zacht waren maar ik denk dat ze er nog wel zijn.
    Het is in ieder geval flink koud buiten met die wind er bij.
    Voor de verwarming is het wel minder want de stook kosten zullen oplopen als het een koude winter word.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

    Comment


    • #3
      Re: mooie winter kost geld!!

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      dat wordt weer een flinke eindafrekening.
      Vrees er ook voor. 'k zet iedere maand wat extra opzij om niet teveel overdonderd te worden door de meerkost. 'k zal waarschijnlijk ook niet het einde van de winter halen met slechts éénmaal vullen van de mazouttank
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

      Comment


      • #4
        Re: mooie winter kost geld!!

        Luminus, heeft op eigen houtje mijn facturen met 10% verhoogd nog niet zo lang geleden.
        Ik verwacht dus dat het daarbij blijft.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: mooie winter kost geld!!

          ne pullover meer anntrekken en dikke wollen sokken, hoeft de verwarming niet zo hoog te staan en is bovendien beter voor het milieu.
          En 's avonds onder een dekentje of fleece TV kijken...

          'k vraag mij altijd af, wanneer ik zo'n postings lees, hoe ze daar in andere landen mee omgaan
          waar het tijdens de wintermaanden altijd zo koud is? denk maar een de Scandinavische landen
          en de wintersportlanden (Duitsland, Zwitserland, Italië, Oostenrijk, etc.)
          zouden die mensen ginds daar ook zo over zagen?
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

          Comment


          • #6
            Re: mooie winter kost geld!!

            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
            ............

            'k vraag mij altijd af, wanneer ik zo'n postings lees, hoe ze daar in andere landen mee omgaan
            waar het tijdens de wintermaanden altijd zo koud is? denk maar een de Scandinavische landen
            en de wintersportlanden (Duitsland, Zwitserland, Italië, Oostenrijk, etc.)
            zouden die mensen ginds daar ook zo over zagen?
            nee natuurlijk niet, dat is daar normaal, maar bij ons niet hè.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: mooie winter kost geld!!

              Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
              ne pullover meer anntrekken en dikke wollen sokken, hoeft de verwarming niet zo hoog te staan en is bovendien beter voor het milieu.
              En 's avonds onder een dekentje of fleece TV kijken...

              'k vraag mij altijd af, wanneer ik zo'n postings lees, hoe ze daar in andere landen mee omgaan
              waar het tijdens de wintermaanden altijd zo koud is? denk maar een de Scandinavische landen
              en de wintersportlanden (Duitsland, Zwitserland, Italië, Oostenrijk, etc.)
              zouden die mensen ginds daar ook zo over zagen?
              De structuur van de huizen is er wel anders he Kirsten.
              Veel in hout en beter geïsoleerd. (Hoge Noorden, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland)

              Wij zijn geen winter-sneeuw-ijsland.
              En dat "gezaag" vindt zijn oorzaak in politiek <> energie-maatschappijen.
              Daarover vind je voldoende stof in de media

              Nog iets.
              De alternatieve en de groene energie is er veel beter uitgebouwd dan hier.
              (met hun neerwaartse prijzen)
              Denk ook aan de houtkachels.
              Boeren in Beieren die biogas maken en verdelen aan heel veel gezinnen.

              De elektriciteit in Duitsland staat beurs genoteerd....
              En daar is ook niet iedereen blij mee.
              Last edited by theokus; 1 december 2010, 15:07.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: mooie winter kost geld!!

                ik ken iemand uit rusland, die de winters van -30 a -40 gewend is, en nu zit ze hier ook al te klagen van de koude, dus ik denk dat door ons vochtig klimaat het kouder moet aanvoelen
                450d met glas van 10 tot 250mm en een flits

                Comment


                • #9
                  Re: mooie winter kost geld!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door dennis_l Bekijk bericht
                  ik ken iemand uit rusland, die de winters van -30 a -40 gewend is, en nu zit ze hier ook al te klagen van de koude, dus ik denk dat door ons vochtig klimaat het kouder moet aanvoelen
                  Let op nu
                  De moeder van de vrouw van een goede vriend van mij.... woont in de buurt van Donetsk.
                  Die mensen krijgen per dag slechts enkele uren warmte via een distributie.
                  Geldt ook voor water en elektriciteit.

                  Martin Heylen met zijn reis naar Siberië heeft ons ook veel geleerd he
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: mooie winter kost geld!!

                    Onze verwarming staat nog niet aan, watjes
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: mooie winter kost geld!!

                      Wij hebben vorig jaar meegedaan aan de inkoopactie voor energie "samensterker".
                      Het scheelt toch dik paar honderden euros per jaar dat ze goedkoper zijn hoor.
                      Maar blijkbaar kan het de mensen niet veel schelen dat ze teveel betalen want sues heeft in belgie rond de 90% van de markt in handen. Waarom zouden ze dan de prijzen zakken?

                      We hebben dit jaar ook bericht gekregen om terug mee te doen aan "samensterker" maar voor ons is dat een beetje onzin nu we al de goedkoopste leverancier van belgie hebben
                      Ik kan het wel sterk aanbevelen aan anderen.
                      De administratie verloopt zeer correct, geen gezever, geen kleine lettertjes...

                      http://www.samensterker.be

                      Wel heb ik 1 opmerking vernomen van een vriend waarvan zijn zoon ook bij lampiris zit.
                      (Lampiris is de winnaar van de bieding vorig jaar.)
                      Het schijnt dat INDIEN je veel verhuisd er problemen met de administratie kunnen zijn.

                      Comment


                      • #12
                        Re: mooie winter kost geld!!

                        't Is allemaal niet plezant MAAR ... hoe zou het met de slachtoffers van de waterellende zijn ?
                        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: mooie winter kost geld!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                          hoe zou het met de slachtoffers van de waterellende zijn ?
                          mijne kelder is pooier droog...
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                          Comment


                          • #14
                            Re: mooie winter kost geld!!

                            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                            mijne kelder is pooier droog...
                            En wat voor werk deed jij weer???
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: mooie winter kost geld!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              En wat voor werk deed jij weer???
                              ik vraag slechts 150€ voor een halfuurke... all-in
                              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                              Comment

                              Working...
                              X