Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goeie ouwe leica

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goeie ouwe leica

    Wat denken jullie nog over Leica, vroeger het wereldmerk op gebied van fotografie, maar nu een beetje in de vergetelheid geraakt , alhoewel ze nog altijd goede en degelijke compacten en reflexen maken ,zijn ze nog altijd duits ? ik vroeg ik me af of hun prijs die ze vragen verantwoord is ten opzichte van de japanners , BV de leica V-LUX 2 kost 750 euro, is maar een compact toch , het zal wel goed spul zijn , maar kunnen zij nog concureren tegen de japanners , is die camera dat waard, want je hebt er al een reflexcamera voor .een meetzoeker Leica M8 kost 5500 euro wie koopt dat .

  • #2
    Re: Goeie ouwe leica

    leesvoer Koen:

    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Goeie ouwe leica

      Ik heb nooit begrepen waarom iemand een Lamborghini koopt: Je past er niet in, loeiduur en je mag toch maar 120km per uur op de autoweg. doe ik ook met mijn citroen C2

      Nerdi
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

      Comment


      • #4
        Re: Goeie ouwe leica

        Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
        Wat denken jullie nog over Leica, vroeger het wereldmerk op gebied van fotografie, maar nu een beetje in de vergetelheid geraakt , alhoewel ze nog altijd goede en degelijke compacten en reflexen maken ,zijn ze nog altijd duits ? ik vroeg ik me af of hun prijs die ze vragen verantwoord is ten opzichte van de japanners , BV de leica V-LUX 2 kost 750 euro, is maar een compact toch , het zal wel goed spul zijn , maar kunnen zij nog concureren tegen de japanners , is die camera dat waard, want je hebt er al een reflexcamera voor .een meetzoeker Leica M8 kost 5500 euro wie koopt dat .
        in de vergetelheid ?, probeer eens een tweedehands Leica te scoren, dan zie je dat het niet bepaald vergeten is
        Mijn beste Foto moek nog trekke.

        Comment


        • #5
          Re: Goeie ouwe leica

          Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
          Ik heb nooit begrepen waarom iemand een Lamborghini koopt: Je past er niet in, loeiduur en je mag toch maar 120km per uur op de autoweg. doe ik ook met mijn citroen C2

          Nerdi
          Simpel...er is meer dan topsnelheid...het gevoel van in enkele seconden op de 100 te zitten, het geluid, de wegligging, etc. Een "snelle" auto is meer dan "een snelle auto". Met die Lambo (ik zou budgetwise dan voor de R8 gaan ) haal je bijvoorbeeld ook makkelijker iemand in...dat het verder overkill is staat buiten kijf.

          Maar op zich is de vergelijking wel goed denk ik. Voor een ieder die gewoon van A naar B wil...of die gewoon goede foto's wil maken zijn er legio goede auto's en goede fotocamera's...van compact tot SLR.

          Voor mensen die gaan voor sublieme kwaliteit tegen een "verantwoorde" prijs is er de Canon 1D serie, de Nikon D3 serie...en op autogebied een Audi R8...

          Voor mensen die naast die sublieme kwaliteit óók nog eens "dat speciale gevoel" willen is er de Leica...of de Lambo...

          Zo gaan de Lambo en de R8 evenhard, zowel 0-100 als top...maar de R8 kost 1/3 van de Lambo en haalt zijn prestaties met 2 cilinders minder (alles even afgerond).

          Dus is 5000 euro betalen voor een Digitale Leica verantwoord? Voor degene die het koopt zeer zeker..! Voor degene die kijkt naar de output niet....die koopt daar ander materiaal voor.

          Voor dat soort zaken zal er altijd een markt blijven...

          Daarnaast...De nieuwe S2 van Leica....een middenformaat digitale SLR in een body op het formaat van een normale SLR met speciale S-bajonet Leica lenzen, desgewenst met sluiter voor hoge flits sync...is toch wel weer een knap staaltje Leica...én een camera die ik volledig zonder onderbouwing zou kopen als ik het geld had...wie wil er nu niet digitaal middenformaat resolutie in een draagbaarformaat bij zich hebben...opeens "verbleekt" de output van topcamera's uit Japan...resolutie...van sensor en objectieven....grandioos..!

          Wat dat betreft zou je kunnen zeggen...Leica is een way of live...dat behoeft geen rationalisatie...net zoals een Lambo dat ook niet nodig heeft.
          Mijn objectieven zijn all round...

          Comment


          • #6
            Re: Goeie ouwe leica

            Als Leica een speciale serie maakt die extreem duur is, dan is die bijna ogenblikkelijk uitverkocht.
            Die Leica's worden niet gekocht door mensen die graag foto's maken, maar door mensen die geld teveel hebben en dat ook graag aan iedereen willen laten zien.

            De "gewone" Leica's zullen voor Leica zelf niet zoveel geld opbrengen omdat de verkochte aantallen te klein zijn. De productie van kleine aantallen is altijd duurder.

            Maar als ze een camera van 29.000 dollar op de markt brengen dan is die serie zo verkocht http://www.wired.com/gadgetlab/2010/...ake-a-picture/.

            Onlangs heb ik daarover nog een interessant artikel gelezen, maar ik kan het niet terugvinden...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Goeie ouwe leica

              De toestellen zijn natuurlijk ook discreet.
              Leica heeft zijn omzet verdubbeld
              http://www.digifotopro.nl/artikel/23...op-verdubbelen
              Graag een eerlijke mening.

              Comment


              • #8
                Re: Goeie ouwe leica

                De M9 is echt wel een mooi ding, wat verouderde techniek qua beeldverwerking, maar uitstekende foto's!
                En voor mensen met een lager budget is hierdoor de M8 soms aardig betaalbaar.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: Goeie ouwe leica

                  Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                  , maar kunnen zij nog concureren tegen de japanners , is
                  Het ZIJN inmiddels Japanners........

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goeie ouwe leica

                    Misschien maken volgende filmpjes duidelijk hoe sommige "kopers/verkopers" soms denken (wel in het engels en met computerstemmen, maar wel leuk...):

                    I want to buy a rangefinder

                    Buying a medium format camera

                    (En deze gooi ik er dan ook maar gratis bij: I want to buy a camera .)

                    Sorry wanneer deze filmpjes hier al gekend zijn, ik dacht ze op apug gezien te hebben en nog niet hier, maar ik kan me vergissen.
                    Last edited by Tink; 30 november 2010, 20:39.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Goeie ouwe leica

                      Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                      Het ZIJN inmiddels Japanners........
                      het is nog altijd duits
                      Dr Kaufmann ( ( Kaufmann Andreas , vice-voorzitter van de Raad van Commissarissen van Leica Camera AG sinds juni 19, 2009

                      Comment

                      Working...
                      X