Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

12V autoruit ontdooier

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 12V autoruit ontdooier

    Omdat beide wagens buiten slapen ben ik aan t zoeken naar een degelijk programmeerbaar kacheltje om de ruiten te ontdooien.
    Heb ééntje gevonden van Alpina en eentje op ebay maar na wat zoekwerk krijgen deze eigenlijk een zware onvoldoende.
    Ik heb vorig jaar zoiets gezien van Black and Decker maar vind het nergens meer terug. Oplaadbaar in de auto of op 230V, instelbaar op 12V of batterij in de wagen.
    Een uurtje voor de wekker laten opspringen en gedaan met krabben of stom warmdraaien, en gratis een iets aangenamere auto om in te stappen met een slaapkop..

    Heeft iemand dit?

    Greetz!

  • #2
    Re: 12V autoruit ontdooier

    Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
    ........
    Een uurtje voor de wekker laten opspringen en gedaan met krabben of stom warmdraaien, en gratis een iets aangenamere auto om in te stappen met een slaapkop..
    1 minuut de ruitverwarming aan en schoon voor en achter.

    stroom uit je accu om te ontdooien lijkt me geen optie als je motor nog niet loopt, zeker niet bij vorst.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: 12V autoruit ontdooier

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      1 minuut de ruitverwarming aan en schoon voor en achter.

      stroom uit je accu om te ontdooien lijkt me geen optie als je motor nog niet loopt, zeker niet bij vorst.
      grt,bouk.
      Bart z'n idee is niet slecht maar je hebt gelijk wat die accu betreft.
      Zou zo'n hoes niet helpen die de ganse auto overspant?
      Is ook maar een paar minuutjes werk om ze aan te brengen en om die 's morgens te verwijderen.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: 12V autoruit ontdooier

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        .....
        Zou zo'n hoes niet helpen die de ganse auto overspant?
        Is ook maar een paar minuutjes werk om ze aan te brengen en om die 's morgens te verwijderen.
        tja.. zie dat bij mijn buurman.....eerst alle sneeuw van dat ding verwijderen en probeer hem maar eens knap op te vouwen als zo,n ding bevroren is.
        nou.. dat neemt meer dan een paar minuutjes in beslag hoor.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: 12V autoruit ontdooier

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Bart z'n idee is niet slecht maar je hebt gelijk wat die accu betreft.
          Zou zo'n hoes niet helpen die de ganse auto overspant?
          Is ook maar een paar minuutjes werk om ze aan te brengen en om die 's morgens te verwijderen.
          Bij een diesel is de verwarming na 1 minuut helemaal niet klaar om te ontdooien hoor.. tel maar een minuut of 3-4 alvorens er verschil te merken is.

          Ik bedoel wel degelijk de ingebouwde accu van het 12V ontdooitoestel en niet die van de wagen. Je heb de optie om deze op te laden via de 12V stekker van de wagen of de 230V netspanning, maar dan moet je 'm telkens uit de wagen halen natuurlijk. Ik zou gewoon laten laden als ik al onderweg ben.

          De wagen inpakken is leuk ja, maar ik heb ook geen garage om doeken, dekens, kartonnen en zeilen weg te leggen. Als mijn auto aan een garagepoort kon staan had ik al lang een elektrisch vuurtje in de auto gezet met een schakelklokje maar dit is helaas niet mogenlijk. Daarom dus op zoek naar een draagbare oplossing.

          Greetz!

          Comment


          • #6
            Re: 12V autoruit ontdooier

            Wat wil je van een klein 'ebay' toestel met oplaadbare batterij verwachten?
            Die paar kalorietjes die je daar zal uithalen zullen geen ruit ontdooien hoor!

            Kijk maar eens wat ze gebruiken in Zweden.
            Hun goedkoopste oplossing is een electrisch kacheltje op 220V dat geplaatst wordt IN de auto om het interieur warm te houden.

            Een betere oplossing is een weerstand die in het watercircuit zit, en dan één ventilator die zorgt dat er toch wat warmte in het interieur geblazen wordt. Voordeel is dat je direct start met een warme motor, en dan ontdooien de ruiten ook heel snel.

            Maar in beide gevallen heb je een stopcontact nodig.

            Wil je een compleet onafhankelijke oplossing, dan hangen ze een extra brander (op diesel of benzine) onder je auto die het hele watercircuit opwarmt. Met een klok kan je dan instellen wanneer die moet starten. Reken maar op een dikke 1500-2000€ voor zo een systeem.

            Comment


            • #7
              Re: 12V autoruit ontdooier

              In Duitsland bij Conrad.de hebben ze iets, wel een dure grap.



              Blijkbaar is het ook nit mogelijk om dat ding langer als 10 min te laten lopen, wat waarschijnlijk te weinig is als het echt koud is.

              Groetjes,

              Bart

              Comment


              • #8
                Re: 12V autoruit ontdooier





                + extra opgeladen autoaccu denk ik

                Comment


                • #9
                  Re: 12V autoruit ontdooier

                  laat er een voorruit met verwarming in zetten.
                  niet alleen handig in de winter, maar ook het ganse jaar door geen last meer van een beslagen voorruit.
                  het bevalt mij prima.
                  snap zo wie zo niet, dat de meeste auto,s alleen maar een achterruitverwaring hebben.
                  tis nog verkeerdsveiliger ook, je rijd nooit weg met een beslagen voorruit.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: 12V autoruit ontdooier

                    Webasto laten monteren, je hebt er ook die het water van je motor op temperatuur brengen maar niet goedkoop KLIK
                    Last edited by Guest42; 30 november 2010, 18:29.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 12V autoruit ontdooier

                      Een warmeluchtblazer op de auto-accu laten werken is geen goed idee.
                      Als je daarmee een ruit wil ondooien binnen een redelijke termijn, dan zal dat zelfs met 500W nog tegenvallen. Voor 500W op 12V heb je een stroom van 41,6A nodig...

                      Een van de collega's op het werk heeft zo'n verwarmde voorruit in zijn auto, maar dan moet je toch nog wat geduld hebben, en de zijruiten moet je ook nog handmatig ijsvrij maken.

                      Als de ijslaag niet te vast zit dan heb je die met een goede krabber ook snel weg.
                      Dat gaat meestal sneller dan met zo'n verwarmde vooruit, behalve bij aanvriezende regen.

                      De beste oplossing is de wagen binnen zetten, maar niet iedereen heeft een garage...
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: 12V autoruit ontdooier

                        Ik kan absoluut tegenspreken dat zo een hoes veel werk is.
                        +/- 11 euro of zoiets bij de Makro.Plaatsen 30 seconden, afnemen, 20 seconden.
                        Met haken aan elastiekjes om in de wielvelgen te bevestigen. Werk van niets.

                        Wel opletten dat je een grootte koopt die op jouw wagen past. Kleine lettertjes lezen !

                        DPaul
                        DPaul - A.FIAP
                        D810, nikkors and other stuff

                        Comment


                        • #13
                          Re: 12V autoruit ontdooier

                          Een af-fabriek standkachel wordt door velen als overbodige luxe beschouwd. Maar met dit weer is het een heerlijk attribuut. Vertrekken in een zalig warme auto. En als dat nog niet genoeg is druk je de knop in van de zetelverwarming. Dit levert imho meer plezier op dan dure alu-velgen die door velen als 'normale optie worden beschouwd
                          Homo Sapiens Pentaxiensis

                          Comment


                          • #14
                            Re: 12V autoruit ontdooier

                            Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                            Ik kan absoluut tegenspreken dat zo een hoes veel werk is.
                            +/- 11 euro of zoiets bij de Makro.Plaatsen 30 seconden, afnemen, 20 seconden.
                            Met haken aan elastiekjes om in de wielvelgen te bevestigen. Werk van niets.

                            Wel opletten dat je een grootte koopt die op jouw wagen past. Kleine lettertjes lezen !

                            DPaul
                            Voilà.
                            Je ziet wat er van komt als men niet meer gelooft in de Sint he
                            (zie een van mijn vorige reacties)
                            Hier in de buurt staan zo twee auto's.
                            Trouwens een paar kranten helpen ook en je kan die bevestigen met van die
                            crep-plakband.

                            PS. Ben juist op de parking geweest hier buiten: staat een auto met een deken over de voorruit.
                            Last edited by theokus; 30 november 2010, 21:33.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: 12V autoruit ontdooier

                              Snelkoppeling vervangen #10 KLIK

                              Comment

                              Working...
                              X