Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2:30 am + Update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2:30 am + Update

    De titel is niet zo voorspelbaar als de foto...



    Update: Hier is een update met perspectiefcorrectie. Ikzelf vind die zonder mooier. Doordat de muren "omver vallen", lijkt alles nu net groots, zoals het daar ook werkelijk is. Met de correctie is dat effect deels verloren. Mijn gedacht althans.

    Last edited by jochenvde; 6 december 2010, 16:24.
    Jochenvde Photography
    Flickr

  • #2
    Re: 2:30 am

    heel speciale bewerking maar wel heel mooi
    Groetjes Vicky

    Comment


    • #3
      Re: 2:30 am

      Warme kleuren.
      Geheel mooi in beeld gebracht.

      groetjes

      moniq
      groetjes, moniq (BD1321BE)

      A picture paints a thousand words

      Comment


      • #4
        Re: 2:30 am

        Alsof alles van goud en/of chocolade is. Daarmee verzoend is het heel mooi.

        Comment


        • #5
          Re: 2:30 am

          Zoals reeds gezegd mooie "gouden" foto.
          Ik denk dat je van zo een foto houd of helemaal niet. ikzelf zie dat wel graag en de bewerking hier passend.

          Wat de foto af zou maken is een perspectief correctie, nu vallen de muren en de achtergevel om
          pitteljon.be
          The world needs dreamers and the world needs doers. But above all, the world needs dreamers who do.

          Comment


          • #6
            Re: 2:30 am

            Een bronzen station is best mooi. alles goed onder controle.

            Comment


            • #7
              Re: 2:30 am

              ik ben voor de update maar dat is persoonlijk. Verder helemaal eens met wat al gezegd is.

              Groeten, Bert
              Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
              www.bertofotografie.be

              Comment


              • #8
                Re: 2:30 am + Update

                Bedankt voor de reacties

                Vraagje: Zien jullie alles liever zoals het erop staat of de boel rechtgetrokken met perspectiefcorrectie? Ik bedoel niet zoals in de update, maar volledig rechtgetrokken.
                Jochenvde Photography
                Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: 2:30 am + Update

                  Geef mij maar de beslissing van de fotograaf.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 2:30 am + Update

                    Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
                    Vraagje: Zien jullie alles liever zoals het erop staat of de boel rechtgetrokken met perspectiefcorrectie? Ik bedoel niet zoals in de update, maar volledig rechtgetrokken.
                    In principe ben ik voor perspectief correctie (omdat je het zelf niet zo verwrongen waarneemt). Maar in jouw geval gaan de verhoudingen wel verloren (zie bv de grote boog en de kleinere aan de zijkanten). Mijn ervaring is dat je in dit soort extreme gevallen de foto na perspectief correctie ook nog een keer vertikaal moet 'uitrekken' om de originele verhoudingen goed te krijgen.
                    Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                    And why do we fall, Bruce?

                    Comment


                    • #11
                      Re: 2:30 am + Update

                      Ik heb alles volledig rechtgetrokken in mijn nieuwe update. Bijgevolg zijn er delen van de foto verloren gegaan, en ik heb links en rechts ook moeten croppen. Neen, ik heb nog steeds liever het origineel. Maar voor de liefhebbers...
                      Jochenvde Photography
                      Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: 2:30 am + Update

                        Heel mooi, vooral de overwegend bruine kleurtint past hier goed bij.
                        BD0723BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: 2:30 am + Update

                          Inderdaad, de perspectiefcorrectie hoeft hier niet te gebeuren, je kan daar gemakkelijk in overdrijven.
                          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                          Mijn bird foto's en urbex foto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: 2:30 am + Update

                            Toch leuk te zien hoe iedereen anders denkt over de perspectiefcorrectie, niet alleen op dit forum Hoe dan ook, voor mij nog steeds zonder
                            Jochenvde Photography
                            Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: 2:30 am + Update

                              Mag ik vragen welke lens je voor deze hebt gebruikt?
                              EMBLEMATA.BE
                              http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                              Comment

                              Working...
                              X