Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe TV : LED of plasma ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe TV : LED of plasma ?

    Wij gaan binnenkort een nieuwe TV kopen. Ik ben nogal een Philips-freak, maar ik wil ook Panasonic in overweging nemen, en zelfs Sony (pas op, in plaats van te sneeuwen gaat 't deze week 30 graden zijn). Sorry, Samsung en LG moet ik nie hebben.

    Nu zijn we, zoals zovelen, nog aan 't twijfelen tussen LED (edge of full) en plasma.
    Ik had zoveel negatieve dingen gehoord over plasma (verbruikt enorm veel, een stilstaand beeld van bv. DVD op pauze zetten brandt heel snel in, verouderde technologie, zal weldra van de markt verdwijnen, enz.)

    Nu las ik vorig weekend (was in multimedia bijlage van GVA, denk ik) dat dat allemaal fabeltjes zijn wat plasma betreft. Ik was dus van plan voor een LED te gaan, maar nu speelt plasma ook weer mee.

    Het zou een 37 of 40 inch worden, maximum 1200 à 1300 euro. Oh ja, ik heb nog 375 euro aan ecocheques die ik uiteraard wil gebruiken. Normaal kan je die enkel voor een LED-TV gebruiken, maar de meeste winkels aanvaarden ze blijkbaar ook als je een gewone LCD of plasma koop (heb ik me laten vertellen).

    Advies ?
    Panasonic Lumix FZ2000

  • #2
    Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

    dat inbranden van plasma is al lang achterhaald (was in begin wel zo met tvlogo's en zo)

    staat ier regelmatig op pauze en zo (Panasonic 42" plasma HD-ready)

    heb wel es gelezen dat full hd plasma veel verbruikt, maar is mss ook al achterhaald ?
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

      Heb me ook laten vertellen dat op het vlak van plasma, Panasonic onklopbaar is. Maar als ik m'n ecocheques niet kan gebruiken om een plasma te kopen, dan wordt het sowieso LED...
      Panasonic Lumix FZ2000

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

        iig goeie prijs-kwaliteit
        ben er heel content van
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
          Heb me ook laten vertellen dat op het vlak van plasma, Panasonic onklopbaar is. Maar als ik m'n ecocheques niet kan gebruiken om een plasma te kopen, dan wordt het sowieso LED...
          Wat beeldkwaliteit betreft voorlopig nog een Panasonic plasma kopen.
          http://tweakers.net/pricewatch/25644...tx-p42v20.html
          Tegen de tijd dat die dood is kan je overschakelen naar OLED.

          O ja, plasma ga je niet kleiner vinden als je echt een klein formaat wil.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

            plasma ni kleiner dan 32"
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
              plasma ni kleiner dan 32"
              Zoals gezegd...

              Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
              Het zou een 37 of 40 inch worden
              Maar het zou interessant zijn om te weten wat de beste beeldkwaliteit geeft (en TV zou ook dienen om te gamen) : plasma of LED (en dan of de meerprijs van een full LED de moeite waard is tov een Edge led).
              Last edited by Kaneda; 29 november 2010, 10:26.
              Panasonic Lumix FZ2000

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                heb wel es gelezen dat full hd plasma veel verbruikt, maar is mss ook al achterhaald ?
                plasma verbruikt idd wel wat stroom , maar de LED tv's zijn ook niet bepaald zuinig hoor ..
                grts Peter
                BD1754BE / Body & glass

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                  plasma verbruikt idd wel wat stroom , maar de LED tv's zijn ook niet bepaald zuinig hoor ..

                  ik had es gelezen dat FULL HD plasma veel verbruikt, dus enkel de FULL HD's
                  maar is al tijdje geleden, mss is situatie verbeterd
                  Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                  Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                    Heb me ook laten vertellen dat op het vlak van plasma, Panasonic onklopbaar is. Maar als ik m'n ecocheques niet kan gebruiken om een plasma te kopen, dan wordt het sowieso LED...
                    Niet de slimste beslissing om zoiets aan elkaar te koppelen ... koop dan eerder iets anders met uw eco-cheques!
                    Trouwens zal een plasma meestal meer opbrengen dan die cheques aan een LED te geven (verschil in prijs is nog groot).
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                      plasma verbruikt idd wel wat stroom , maar de LED tv's zijn ook niet bepaald zuinig hoor ..
                      Omdat de meeste mensen dat verkeerd uitleggen zien velen het verschil groter dan het eigenlijk is.

                      Een LED of TFT heeft +- altijd hetzelfde verbruik, voor een plasma wordt het maximum verbruik opgegeven!
                      Met maximum verbruik bedoelen ze volledig wit scherm, max contrast en max helderheid. In praktijk ligt het effectieve verbruik veel lager dan de helft van deze waarden!

                      Als je een "deftige" plasma vergelijkt met een "deftige" LED, dan zit daar een fameus prijsverschil op en voor dat verschil kunt ge een tv misschien 28 jaar dag en nacht laten spelen.
                      Voor het verschil in verbruik moet je het zeker niet doen, die LED-tv's zijn eigenlijk nog te duur voor wat het is.

                      Een tv kies je vooral voor het beeld, dat gaat voor alles! Goesting is koop zeggen ze.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

                        Overweeg ook de aanschaf van een nieuwe TV, de V20 reeks van panasonic (enkel nog beslissen of het de 42" of de 50" wordt)

                        Ben gaan kijken bij onze locale dealer, de apparaten met het mooiste beeld bleken de plasma's te zijn.
                        Voordeel is dat hij ook voor de plasma's ecocheques aanneemt en nog tot eind dit jaar is er een cashback actie van Panasonic, afh. van het model kan je tot 100 euro teruggestort krijgen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                          Overweeg ook de aanschaf van een nieuwe TV, de V20 reeks van panasonic (enkel nog beslissen of het de 42" of de 50" wordt)

                          Ben gaan kijken bij onze locale dealer, de apparaten met het mooiste beeld bleken de plasma's te zijn.
                          Voordeel is dat hij ook voor de plasma's ecocheques aanneemt en nog tot eind dit jaar is er een cashback actie van Panasonic, afh. van het model kan je tot 100 euro teruggestort krijgen.
                          50" is te groot. Die 42" is doenbaar maar wat kost dat grapje ?
                          Panasonic Lumix FZ2000

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

                            Wil je groot? Dan is Plasma wat je zoekt...


                            Wil je klein of normaal...dan is LCD (LED of niet) net zo goed of beter...ik zou zeggen...groter als 42" overweeg plasma. 42" of kleiner gaat LCD net zo goed zijn.


                            Nog een paar dingen die ik denk mbt tv's...het zijn tegenwoordig "gebruiksproducten" geworden, de tijd dat een tv 15 jaar mee moest gaan is voorbij. Zo koop ik ook niet "het beste van het beste" maar zoek naar de beste prijs - kwaliteitverhouding (en vind deze bij LG). Natuurlijk is er wellicht een marginaal kwaliteitsverschil te zien met de Sony die er in de winkel naast staat, maar gelukkig staat die er thuis niet naast, waardoor ik mijn tv gewoon erg goed vind.


                            Belangrijk, icm met blu-ray

                            Full HD (uiteraard)
                            24P ondersteuning
                            100/200 Mhz (meer is naar mijn idee overkill)
                            Goede contrastratio, minimaal 1:500000 voor mij
                            qua snelheid zitten ze allemaal wel onder de 5Ms...en dat is dan ook het minimum
                            Voldoende HDMI ingangen.

                            Naast alle mooie specs altijd rekening mee houden of je het ook echt gaat zien zeg maar...want over een jaar of 5 moeten we toch allemaal een 3D hebben


                            Een voordeel dat ik heb gezien bij Sony is, aan te sluiten op internet, waarmee een aantal internetkanalen en youtube gratis tot je beschikking komen, wat voor mij een reden zou kunnen zijn om van LG af te stappen.
                            Mijn objectieven zijn all round...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                              Wil je klein of normaal...dan is LCD (LED of niet) net zo goed of beter...ik zou zeggen...groter als 42" overweeg plasma. 42" of kleiner gaat LCD net zo goed zijn.
                              42" zou wel het maximum zijn...

                              Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                              Zo koop ik ook niet "het beste van het beste" maar zoek naar de beste prijs - kwaliteitverhouding
                              Ik zoek ook niet het beste van het beste maar om één of andere reden heb ik geen vertrouwen in Samsung of LG

                              Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                              Belangrijk, icm met blu-ray
                              Nog niet aan de orde, maar 't zal er uiteindelijk misschien wel van komen...

                              Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                              want over een jaar of 5 moeten we toch allemaal een 3D hebben
                              Nope. Met die brilletjes zie ik in elk geval niet veel. Ik het niet genoeg stereoscopisch zicht en dus is de 3D-ervaring voor mij verloren...


                              Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                              Een voordeel dat ik heb gezien bij Sony is, aan te sluiten op internet, waarmee een aantal internetkanalen en youtube gratis tot je beschikking komen, wat voor mij een reden zou kunnen zijn om van LG af te stappen.
                              Philips heeft dat ook, Net TV.


                              In elk geval is 't een moeilijke beslissing. De Panasonic waarvan sprake hierboven zou eventueel wel binnen mijn budget vallen als ik mijn best doe (1449 bij Vandeborre) maar dan wel met ecocheques, wat bij deze niet het geval is.

                              Ik ken een keten waar ze cheques aanvaarden voor niet LED-TV's (collega van mij heeft daar een gewone 32" LCD gekocht met ecocheques), maar ik koop liever niet in een grote keten. Iemand een adres in de streek van Kortrijk waar ze wel die cheques aanvaarden op niet LED's ?
                              Panasonic Lumix FZ2000

                              Comment

                              Working...
                              X