Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste DSLR: d90 of ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eerste DSLR: d90 of ...

    hallo iedereen!

    ik sta op het punt op m'n eerste DLSR te kopen maar ik heb nog enkele vragen...

    budget: +/- 1400 EUR (incl. tas en geheugen)

    gebruik: huis-tuin-reis, vliegtuigfotografie, ...

    Tot hiertoe heb ik een bridge (olympus SP560UZ) gebruikt maar 'k stoot een beetje tegen de beperktheden van dit toestel (ISO-prestaties e.d.).

    Ik dacht aan: D90 + 18-105VR + 70-300VR + 35mm f1.8
    Een vriend heeft me onlangs gevraagd voor wat foto's te nemen om op affiches te gebruiken (amateur shoot ergens binnen) en dit heeft 'n hoop twijfel veroorzaakt namelijk: zou een externe flitser in dit geval niet handig zijn? maar dit er nog bij gaat boven budget vrees ik...

    vormt één van deze dan een betere keuze:
    d90 + 18-105 + 35 + SIGMA 70-300 APO DG + SB600
    d90 + 18-105 + 70-300VR + SB600 (is ook al lichtjes over budget)

    andere body - opties staan ook nog zeker open! hoewel ik bij nikon precies geneigd ben om niet lager te gaan dan D90 owvd af-motor

    alvast bedankt voor de hulp!

  • #2
    Re: eerste DSLR: d90 of ...

    Over wat soort affiches gaat het, als het om "stillevens" gaat dan heb je niet echt een externe flitser nodig, kan je wel wat spelen met bv bouwlampen of halogeen bureaulamp.

    Als ideale combi zou ik aanraden; D90 + nikon 18-150 + nikon 70-300 + 50 1.8.

    Evt als je niet bang bent om 2e hands te gaan, volgende prijzen zijn gangbaar;

    D90; 450 -550 €
    18-105; 150 €
    70-300; 250-300 €
    50 mm; 80- 100 €
    SB600; 150-175 €

    Dan kan je alvast met je budget rond

    Kwam deze tegen op aangeboden; http://forum.belgiumdigital.com/f11/...80-341387.html
    Last edited by Tootsie; 29 november 2010, 10:38.
    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

    BD1614BE

    Comment


    • #3
      Re: eerste DSLR: d90 of ...

      zoals Tootsie al aangaf hierboven is de D90 plus 18-105VR en 70-300VR en 50mm1.8f
      een zeer goede combinatie om te beginnen...later kun je altijd nog een lichtsterk zoomobjectief bij aanschaffen.

      Grtz

      templar
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #4
        Re: eerste DSLR: d90 of ...

        bedankt voor de reacties!!

        2de hands zie ik op zich nog wel zitten maar ik ben wel een leek op vlak van dslr's dus 'k heb wel wat schrik dat 'k me in 't zak laat zetten...
        enige tips / suggesties / op wat je moet letten ivm 2de hands kopen van lenzen?

        grtjs
        c

        Comment


        • #5
          Re: eerste DSLR: d90 of ...

          deze staat op 2dehands.be

          'k heb de verkoper eve gecontacteerd en de lens is gekocht in honkong en 2 jaar oud.
          de moeite om te overwegen of beperk 'k me beter tot materiaal dat in belgië gekocht is?

          Comment


          • #6
            Re: eerste DSLR: d90 of ...

            Ben eens gaan piepen en die "Ray" zit toch al 3 jaar op 2e hands dus denk wel dat dat goed zit, prijs iig wel. Sowieso altijd testen hé
            Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

            BD1614BE

            Comment


            • #7
              Re: eerste DSLR: d90 of ...

              Zelf heb ik als 1ste DSR-camera de Nikon D5000 gekocht afgelopen zomer. Het is nu niet om te zeggen dat deze camera niet goed is, maar ondertussen, in mijn beginnersschoenen staande, heb ik toch al de mogelijkheid om off-camera te flitsen gemist. Ik ben bij deze dus ook aan het sparen gegaan om een D90 aan te kunnen schaffen.
              Dus, een D90 als 1ste camera zou ik zeker doen.
              D90, D300s Nikkor 28-80, Nikkor 18-105 VR I, Sigma 70-300
              www.revolta-pictures.be

              Comment


              • #8
                Re: eerste DSLR: d90 of ...

                Oorspronkelijk geplaatst door CVG Bekijk bericht
                Ik dacht aan: D90 + 18-105VR + 70-300VR + 35mm f1.8
                prima keuze, de 35mm F1.8 is zeker een betere keuze als een 50mm...
                op een crop camera wordt een 35mm zowat als een standaard lens beschouwd...
                prima lensje trouwens!
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: eerste DSLR: d90 of ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
                  Ben eens gaan piepen en die "Ray" zit toch al 3 jaar op 2e hands dus denk wel dat dat goed zit, prijs iig wel. Sowieso altijd testen hé
                  en het feit da deze lens uit hongkong komt maakt niets uit ? 'k heb vooral een beetje schrik dat als er dan iets aan komt dat het dan weggesmeten geld is

                  hoe test je die lens? eerst vragen achter foto's? bv. op 70mm, 200mm en 300mm? en dan telkens vol open en eentje op f/8? en waar kijk je dan eigenlijk naar?

                  in ieder geval allemaal al erg bedankt voor de hulp

                  Comment


                  • #10
                    Re: eerste DSLR: d90 of ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door CVG Bekijk bericht
                    en het feit da deze lens uit hongkong komt maakt niets uit ? 'k heb vooral een beetje schrik dat als er dan iets aan komt dat het dan weggesmeten geld is

                    hoe test je die lens? eerst vragen achter foto's? bv. op 70mm, 200mm en 300mm? en dan telkens vol open en eentje op f/8? en waar kijk je dan eigenlijk naar?

                    in ieder geval allemaal al erg bedankt voor de hulp
                    ik zou het niet doen...

                    hij zegt immers:
                    Omschrijving
                    Very good image quality, no dirt or scratch at all.
                    The only problem is: it makes some noise and shake at the moment
                    when Vibration Reduction starts or stops to work.
                    However, the image quality is not affected.
                    Sell for update.

                    d'r is dus een probleem mee, en hij verkoopt hem voor een update... er bestaat helemaal geen update van de 70-300mm VR...
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #11
                      Re: eerste DSLR: d90 of ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                      ik zou het niet doen...

                      hij zegt immers:



                      d'r is dus een probleem mee, en hij verkoopt hem voor een update... er bestaat helemaal geen update van de 70-300mm VR...
                      mja mischien bedoelt ie 'n update naar iets 70-200 f2.8 achtigs ofzo, ma je hebt wel gelijk over dat stuk met het lawaai dat ze maakt
                      maar in 'n mail die k van heb zegt ie dat dat normaal is... mischien is ie wel met m'n voeten aan 't rammelen maar dat weet 'k dus niet

                      Comment


                      • #12
                        Re: eerste DSLR: d90 of ...

                        Als je boven je budget zit, waarom dan niet wachten met de 70-300 en een SB600 kopen met de vrijgekomen centjes. Misschien ga je die extra mm's toch niet missen, en indien wel, heb je nog iets om voor te sparen
                        De sigma of tamron versie zou ik niet overwegen, ofwel is die zonder VR (OS), ofwel is die toch even duur.
                        Nikon Df

                        Comment


                        • #13
                          Re: eerste DSLR: d90 of ...

                          het is d90 18-105 + 70-300 + 35 geworden zo'n 4 maanden geleden
                          'k ben er echt content van

                          ondertussen weeral goed centjes verdient en 'n flitser kan er wel af nu,
                          'k twijfel wel erg tussen zoeken naar een 2dehands SB600 of nieuwe SB700?

                          Comment


                          • #14
                            Re: eerste DSLR: d90 of ...

                            sb700! of sb900

                            zou zelf geen 600 kopen te berperkt (persoonlijk)
                            nikon stuff

                            Comment


                            • #15
                              Re: eerste DSLR: d90 of ...

                              Een SB700 of 900...het prijsverschil is klein, maar het verschil in formaat is wel groot. De SB900 is een grote jongen...

                              Zou zelf nooit een tweedehands flitser kopen, die dingen zijn verbruiksartikelen en je kan nooit zien hoe intensief het gebruikt is door de vorige eigenaar. En zo'n flitsbuis heeft nu eenmaal niet het eeuwige leven.
                              Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

                              Comment

                              Working...
                              X