Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alpha 450

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony Alpha 450

    Beste allemaal,

    Ik ben ondertussen al een beetje gewend aan mijn sony 4 a 450, maar ik zou graag van jullie tips ontdekken ivm fotograferen in een donkere omgeving.
    Instellingen van het toestel bv wat zijn volgens jullie de beste instellingen.

    Verder nog een vraag ivm met lenzen

    1. Welke lens schaf ik best aan om beter in te kunnen zoemen. bv dieren in de zoo
    2. Welke macrolens schaf ik best aan op dit toestel (insecten)

    graag voorbeelden specifiek voor deze camera

    dankjewel

  • #2
    Re: Sony Alpha 450

    wat is het budget ?
    Nex 5N met 16 mm , 18/200 en 50mm f0,95 en A77 en A900 met glas van 12 tot 600 mm van f0,95 tot ...

    Comment


    • #3
      Re: Sony Alpha 450

      budget weegt uiteraard niet op tegen goede lens :-)

      Comment


      • #4
        Re: Sony Alpha 450

        macro de 100mm van sony of de 2de hands minolta 100mm
        tele 70/300 g of 70/400 g van sony als je echt goede lenzen wil

        met eender welke van de 4 genoemde heb je top glas in huis
        Ik zelf heb ze alle 4 en ze zijn top
        (ps als je interesse hebt de minolta macro is te koop)
        Nex 5N met 16 mm , 18/200 en 50mm f0,95 en A77 en A900 met glas van 12 tot 600 mm van f0,95 tot ...

        Comment


        • #5
          Re: Sony Alpha 450

          je mag me alleszins mailen met meer uitleg over de tweedehands minolta :-) de 70-300 was ook al mijn eerste idee eerlijk gezegd, maar gezien hier heel wat kenners zitten is het steeds fijn gedachten bevestigd te zien of nieuwe opties te exploreren, alvast bedankt!

          Comment


          • #6
            Re: Sony Alpha 450

            PM gestuurd
            Nex 5N met 16 mm , 18/200 en 50mm f0,95 en A77 en A900 met glas van 12 tot 600 mm van f0,95 tot ...

            Comment


            • #7
              Re: Sony Alpha 450

              Oei, ik merk dat er weinig reacties komen op dit forum, jammer Proberen we 't op een andere site, alleszins bedankt aan diegenen die me toch wilden helpen

              Comment


              • #8
                Re: Sony Alpha 450

                Wat voor verdere informatie dien je te krijgen dan?
                Ik zou zeggen, kijk eens of je bij JR langs kunt gaan om daar de lenzen zelf te testen.

                Wat is namelijk een 'goede lens' volgens personen. Het licht er aan wat je eisen zijn en hoe extreem je er in doordraaft.

                Denk dat je met bovenstaande mogelijkheden wel de betere lenzen te pakken hebt. Je kunt er voor jezelf alleen achter komen door ze eens te proberen.
                WillemClassensDesign: Mijn website
                Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                Flitsers:HVL-F42AM;

                Comment


                • #9
                  Re: Sony Alpha 450

                  Oorspronkelijk geplaatst door tinneke 123 Bekijk bericht
                  Oei, ik merk dat er weinig reacties komen op dit forum, jammer
                  Ik zou niet meteen weten waarom veel reacties belangrijk zijn.
                  De reacties van JR bevatten de info die je zocht, zou ik denken.

                  Er zijn natuurlijk nog andere lenzen.

                  Alles wat op jouw a450 past, kan je vinden op www.dyxum.com in de lensdatabase.
                  Een tweedehands Minolta 100-300 D APO of 100-400 APO kan bijvoorbeeld ook.
                  Tamron 90/2.8 en Sigma 105/2.8 zijn opties voor macro.

                  Maar wat JR al vermeldde, zijn de beste oplossingen.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony Alpha 450

                    Oorspronkelijk geplaatst door tinneke 123 Bekijk bericht
                    Oei, ik merk dat er weinig reacties komen op dit forum, jammer Proberen we 't op een andere site, alleszins bedankt aan diegenen die me toch wilden helpen
                    Allé salut dan!...


                    Heb je zelf al eens rondgeken op dit forum? 100den topics over Macro-objectieven...
                    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                    500px

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony Alpha 450

                      Oorspronkelijk geplaatst door tinneke 123 Bekijk bericht
                      Oei, ik merk dat er weinig reacties komen op dit forum, jammer Proberen we 't op een andere site, alleszins bedankt aan diegenen die me toch wilden helpen
                      ik dacht dat alles al beantwoord was
                      de Sony 70300G en de Sony/Minolta 100 dus (toch als budget ondergeschikt is)
                      en verder moet je in de juiste rubriek 'Objectieven' eens enkele Sony-threads lezen: deze vragen worden immers wel vaker gesteld
                      Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony Alpha 450

                        oei oei ik heb precies op tenen getrapt niet de bedoeling. Had gewoon een beetje gehoopt op verschillende meningen, dat is alles hoor!
                        Ondertussen bij de fotowinkel mijn licht wat gaan opsteken en we zijn alweer wat wijzer geworden :-)

                        Dank aan iedereen die reageerde!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony Alpha 450

                          Foto's in donkere omgeving: iso omhoog of iso laag en camera op statief of een flits aanschaffen.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony Alpha 450

                            Sorry, verkeerde post.

                            Comment

                            Working...
                            X