Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

favorieten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • favorieten

    Eerst wil ik mijn waardering uitdrukken voor BD waar ik graag dagelijks een kijkje kom nemen.
    Hier worden wekelijks knappe foto's tentoongesteld die voor mij een inspiratie zijn bij het beoefenen van mijn grootste hobby. De echte "toppers" zetten mij meestal met de voetjes op de grond en zijn een uitdaging om mijn eigen foto's kritisch te bekijken en dagen mij uit om steeds betere plaatjes te creëren.

    Soms heb ik weinig tijd en overloop ik de nieuwe topics in de forums die mij het meeste interesseren. Commentaren neerpennen komt er dan meestal niet van.
    Soms zijn de foto's ook zo goed dat ik niet verder kom dan "knap", "mooi" of iets in die aard. Ik weet het, niet bijster origineel maar beter dan gewoon te passeren aan een foto die ik welgemeend mooi vind. Ik voel niet altijd de behoefte om uit te leggen waarom ik een foto mooi vind.

    Regelmatig overkomt het me ook dat ik in de Hof prachtige foto's zie die ik die week gemist heb omdat ik ofwel niet veel tijd had of omdat ze in een forum gepost werden dat ik niet op regelmatige basis bezoek.
    Gelukkig bestaat die Hof of ik had al veel mooie foto's gemist. Tegelijkertijd is de Hof ook maar een beperkte selectie van enkelen dus besef ik dat ik pareltjes (voor mij persoonlijk dan) mis hier op Bd.

    Ook zie ik soms foto's waarvan ik denk ; "die zou ik later nog eens willen bekijken". Maar na enige tijd zijn die topics al zo ver weggezakt dat ik ze niet meer terug vind.

    Daarom opper ik hier voorzichtig voor een ideetje (dat ook niet nieuw is) nl. dat je een persoonlijk album kan aanleggen van je favorieten.
    Ik weet niet of dat technisch haalbaar is maar het zou volgens mij wel een mooie toevoeging zijn voor Bd.

    Niets dan voordelen lijkt mij. Je hoeft niet altijd te reageren met een duimpje of "knap" om een welbepaalde foto te appreciëren. Je kan je persoonlijke favorieten na een tijdje nog eens bekijken en je kan ook de favorieten van mensen bekijken die het meeste bij je stijl aanleunen. Bij tijdsgebrek kan je ook vlug de foto's bekijken die de meeste mensen tot favoriet gekozen hebben (een alternatieve Hof zeg maar, waarbij ik zeker de Hof niet in vraag wil stellen).

    Zomaar een ideetje om Bd, volgens mij, nog beter te maken

    Mvg,
    Wim

  • #2
    Re: favorieten

    Je kunt die favorieten toch in je webbrowser invoeren?
    Of een abonnement nemen zodat je ook uitgebreid kunt genieten van een foto of discussie wanneer je geen beschikking hebt over je eigen browser.
    Of zie ik nu iets over het hoofd waardoor een map met persoonlijke favorieten toegevoegde waarde heeft t.o.v. al bestaande tools?

    Ps. bij de abonnementen kan je zelf ook mappen aanmaken, dat lijkt me toch heel dichtbij je wensen te komen.
    Last edited by heaucheneaudt; 28 november 2010, 19:46.

    Comment


    • #3
      Re: favorieten

      Ik bekijk ALLE updates van dit forum via RSS met google reader. De speciale nieuwe foto's markeer ik met een sterretje, zo kan ik later al die sterretjes herbekijken, hoe oud ze ook mogen zijn...
      Oh en zoals je mss al wel weet, google reader kan je op elke computer met een internet verbinding bekijken, zonder extra software...

      De rss link is: http://forum.belgiumdigital.com/external.php?type=rss2
      ~~~~ Bezoek mijn fotoblog op http://www.woutervoet.com ~~~~
      Nikon D7000 | Nikon D80 | Nikkor DX 18-200mm VR II | Sigma 135-400mm | Nikkor 50mm 1.4 | Nikkor 105mm 2.8 Macro | SB-28 | SB-600 | SB-800 | SB-900 | en nog wat strobist stuff...

      Comment


      • #4
        Re: favorieten

        Idd, is een leuk idee!
        Ook zouden de posters kunnen zien hoe hun werk gewaardeerd word en zo.
        Doch vrees ik dat het niet zo simpel is om de forumsoftware ff snel aan te passen.

        Zelf geef ik soms ook wel wat kritiek op fotos maar daarom is de foto nog niet slecht.
        Mss is het een goed idee om gewoon punten op 100 te geven als een eenvoudige reply.

        bv 80/100 en dan de minpuntjes opsommen.
        Zo zou de poster er ook een beter gevoel aan overhouden ipv alleen maar negative punten te lezen wat soms in misverstanden en wrevel uitloopt.

        ale ja, just my 2 cents

        Comment

        Working...
        X