Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sb-600 Nikon D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sb-600 Nikon D70

    beste, ik weet niet of ik in de juiste rubriek zit.
    ik heb een probleem, ik bezit over een Nikon camera D70 en een Sb-600 flits.
    gisteren wou ik de flits draadloos gebruiken. dat ging en ook niet. als ik de flits draadloos wil gebruiken moest ik de ingebouwde flits ook laten werken. ik dacht dat de Sb-600 ook draadloos ging zonder de ingebouwde flits te hoeven gebruiken. kan iemand me helpen hoe ik dit kan oplossen? liefst met een beknopte uitleg, want ben nog maar een beginneling met fotografie, en ook nog maar een naatal weken een flits gekocht dus nog niet echt veel ervaring mee.

    alvast dank.

    mvg, Verbruggen
    Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...

  • #2
    Re: Sb-600 Nikon D70

    Het is de ingebouwde flits je die SB600 aanstuurt. De ingebouwde flits geeft een voorflits die de SB600 triggert. Vandaar dat je de lichtsensor aan de zijkant van de SB600 naar de D70 moet richten. De voorflits van de D70 is vlak voor de sluiter open gaat. Je ziet er dus niets van op de foto.

    Comment


    • #3
      Re: Sb-600 Nikon D70

      su 800 lost dit op, sb700/800/900 a&ls master lossen dit op.
      interne flits is nodig om de sb600 aan te sturen.

      als je ttl nodig hebt.

      als je je flits manueel wenst te gebruiken, dan kunnen simpele triggers (RF602) dit ook oplossen
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Sb-600 Nikon D70

        De SB-600 kan als wireless slave gebruikt worden.
        De D70 kan z'n ingebouwde flits als 'commander' gebruiken voor het aansturen van een of meererde externe iTTL flisten zoals de SB-600 (Weliswaar maar één groep, groep A en op kanaal drie). Deze mode is in te stellen in het menu.
        De 'commander' flits zal altijd flitsen, gezien de stuurinformatie naar de slaves, via licht overgebracht wordt. Deze licht puls zal normaal niet of nauwelijks invloed hebben of zichtbaar zijn in de foto, uitzonderingen als je echt van dichtbij werkt.
        Wil je die stuurflits wegwerken dan kun je bvb een oud stukje film voor de ingebouwde flits kleven. Dit houd het zichtbare licht tegen, maar laat de informatie door. Er bestaan ook voorzetstukjes, die dan op de hotshoe gemonteerd worden, die hetzelfde doen, maar weliswaar tegen een meerprijs.
        Wens je helemaal geen lichtflits en de mogelijkheid om meerdere groepen en meerdere kanalen aan te sturen dan koop je best een SU-800 Commander.
        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
        "Casu Consulto - Modo Fac"

        Comment


        • #5
          Re: Sb-600 Nikon D70

          een SG 3IR is dat ding in je hotshoe en voor je pop-up flits. Het is toch wel veel makkelijker dan oude film voor je flits plakken(moet altijd weer plakband bij je hebben en de kans dat je flits beschadigd bij het afhalen van plakband is ook aanwezig). De prijs onNikons laag.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Sb-600 Nikon D70

            dank voor jullie uitleg, denk dat ik me dan maar eens die SG 3IR ga aanschaffen.

            mvg,
            Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...

            Comment


            • #7
              Re: Sb-600 Nikon D70

              Ik heb me zelf zowat gemaakt van een verpakkingsbodem uit een gsm doos, een reep uitknippen,met aan twee zijden een lip, de onderste lip in de hotshoe vanvoor onder de ingebouwde flitser schuiven en dan zo vouwen dat hij een centimeter voor de flits komt, naar achter vouwen, een stukje velcro op je flitser, en één aan de onderkant van de bovenste lip,vastmaken en klaar.
              https://ggpics.be/

              Comment

              Working...
              X